Τάσος Τόμπρος:

Τα φράγματα θα γίνουν, θα εγκαινιαστούν, και θα είναι ντάλα μεσημέρι

       

Μεγάλο θέμα ηθικής και πολιτικής τάξης προκύπτει από την πρόσφατη ενέργεια του Δημάρχου Κερκυραίων κ. Μικάλεφ να επιδώσει σχετική επιστολή στην Υπουργό Εξωτερικών κ. Μπακογιάννη, στην οποία συμπεριλαμβάνει και το ζήτημα των φραγμάτων, μετά τη δήλωση-παραίνεση του βουλευτή Κέρκυρας κ. Γεωργιάδη ότι «ο Υφυπουργός Εξωτερικών κ. Στυλιανίδης είναι πρόθυμος να προχωρήσει στις διαδικασίες σύναψης διακρατικής συμφωνίας με την Αλβανία, με την προϋπόθεση να υπάρξει πρόταση από την Τοπική Αυτοδιοίκηση Κέρκυρας».

 

Η πρόταση πια υπάρχει από τον κ. Μικάλεφ, αλλά –ευτυχώς για την Κέρκυρα- Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν είναι μόνο ο κ. Μικάλεφ, ο οποίος γνωρίζει πολύ καλά ότι στον Δήμο του εκτελούνται έργα εκατομμυρίων ευρώ από το συγκεκριμένο έργο των φραγμάτων και της ύδρευσης του νησιού.

 

Ευτυχώς για την Κέρκυρα, υπάρχει η πλειονότητα των θεσμικών φορέων του νησιού, η οποία δεν είναι διατεθειμένη να «βάλει πλάτη» στην εξυπηρέτηση συγκεκριμένων συμφερόντων εργολάβων και εταιρειών, που θέλουν κομμάτι της πίτας των 210 εκατομ, ευρώ που θα κοστίσει το έργο.

 

Δυστυχώς γι’ αυτούς, δεν πρόλαβαν!

 

Προσωπικά, δεν με αφορά τόσο η εμπλοκή του κ. Μικάλεφ και η αξιοποίηση της κ. Μπακογιάννη και του κ. Στυλιανίδη κόντρα στις αποφάσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιά, καθώς και η διαφαινόμενη υπονόμευση του κυβερνητικού τους έργου, όσο με αφορά και με ενοχλεί το διαχρονικό «έλλειμμα πολιτικής» από τους εκπροσώπους των δύο μεγάλων κομμάτων, που διαχειρίστηκαν τα προβλήματα του νησιού (αναφορικά με τις υποδομές) και η παντελής απουσία τους στο συγκεκριμένο έργο της ύδρευσης.

 

Και επειδή κανείς δεν μιλά για την «ταμπακιέρα», ας βγει –τέλος πάντων- κάποιος να μας πει, εξαιρουμένων των ανελαστικών δαπανών (δηλ. δίκτυα, δεξαμενές, διυλιστήρια) ποιο είναι το κόστος του υποθαλάσσιου αγωγού και των αντλιών που χρειάζονται, για να βγάλει ο Κερκυραίος πολίτης τα συμπεράσματά του.

 

Πέραν της «κοινής λογικής», που υπαγορεύει τα παρακάτω εξής απλά:

  1. Γιατί το Ελληνικό Δημόσιο να πληρώσει ένα έργο, μέσα από σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα, ο οποίος με τη σειρά του θα καθορίσει και την τιμή του νερού, την στιγμή που το σημερινό δρομολογημένο έργο γίνεται με ευρωπαϊκά κονδύλια;

  2. Πόσα χρόνια θα χρειαστούν για προμελέτες, μελέτες, Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και λοιπά, όταν μέχρι σήμερα για το συγκεκριμένο δρομολογημένο έργο έχουν περάσει οκτώ χρόνια, θα χρειαστεί και ένατο για την δημοπράτηση και εγκατάσταση εργολάβου και άλλα πέντε για να ολοκληρωθεί;

  3. Τέλος, τι θα γίνει με τα εκατομμύρια ευρώ που έχουν δαπανηθεί; Θα τα ξαναπληρώσουμε εμείς;

ΚΟΝΤΡΑ στις κυβερνητικές κορώνες ότι «το ευρώ του έλληνα φορολογούμενου πολίτη πρέπει να πιάνει τόπο» και ΚΟΝΤΡΑ στην πρόσφατη Διακήρυξη της Κέρκυρας της 6ης ετήσιας Γενικής Συνέλευσης του Δικτύου των Κοινοβουλευτικών της Μεσογείου, που αναφέρεται ρητά στο άρθρο 36 στα θέματα «της σωστής διαχείρισης των κοινών και εθνικών πόρων, σε συνεννόηση με τους εμπλεκόμενους φορείς και εταίρους, συμπεριλαμβανομένης και της κοινωνίας των πολιτών» και που σαφώς δεν γίνεται αναφορά για κατασπατάληση ευρωπαϊκών και εθνικών πόρων, επειδή αυτό θέλουν κάποια οργανωμένα συμφέροντα.

 

Τα φράγματα, λοιπόν, θα γίνουν, θα εγκαινιαστούν και θα είναι «ντάλα μεσημέρι», γιατί είναι καρπός της αγωνιστικής στάσης της κοινωνίας των πολιτών που θέλει την ανάπτυξη του νησιού, των φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και πλείστων άλλων θεσμικών φορέων του νησιού.

Τάσος Τόμπρος

Αντιδήμαρχος Δήμου Αγίου Γεωργίου

Μέλος της Επιτροπής Πρωτοβουλίας για τα φράγματα

                                                                                                     

Βήμα διαλόγου