Για Παιδεία - κινητοποιήσεις
Να πω ότι δεν είναι η πρώτη φορά που είμαστε στο στόχαστρο πολλών. Και μπορώ να σας πω ότι το έχουμε συνηθίσει. Και μπορώ να σας πω ότι, αν υπήρξε αυτό το μεγάλο κίνημα του άρθρου 16, μας βρήκε πάρα πολλές φορές μόνους, και με κριτικές και από το δικό μας χώρο. Κι ήταν ένα κίνημα το οποίο ήταν βάσιμο, είχε διεκδικήσεις σωστές και το οποίο πέτυχε.
Για θυμηθείτε πέρυσι, όταν είχα πάει να επισκεφθώ 49 κρατούμενους φοιτητές, που δεν είχαν δικαίωμα δικηγόρου, τι σάλος είχε ξεσπάσει. Και θυμηθείτε μετά τη δίκη που έγινε που όλοι αθωώθηκαν. Και θυμηθείτε μετά που το δικαστήριο ζήτησε να γίνει έλεγχος των διωκτικών αρχών αν παραβιάστηκαν τα δικαιώματα. ..
Επομένως έχει ξαναγίνει. Κι ότι ένα κίνημα είναι δύσκολο ...
Όλα θα τα δούμε.. Και στις δύσκολες στιγμές, και στις στιγμές που γίνονται λάθη και στις στιγμές που δεν είναι μαζικά τα κινήματα, εμείς κρατώντας τη θέση μας, θα στηρίξουμε τους στόχους τους.
Οι βασικές διαφωνίες και η βασική αντιπαράθεση είναι με τη Ν.Δ....
Δεν είναι μόνο η πολιτική διαφωνία. Αν ήταν η πολιτική διαφωνία μόνο, θεμιτά όλα, έχουμε το συνταγματικό πλαίσιο μέσα στο οποίο θα κινηθούμε...
Είναι τα μέσα που χρησιμοποιούν. Είπατε κάλπες και βία. Λοιπόν, είδαμε μια αρπαγή καλπών στη διαδικασία του νόμου-πλαισίου στην οποία οι περισσότεροι φοιτητές αντιπαρατίθενται, αλλά είδαμε ακραία φαινόμενα τέτοια, που ουδεμία συμμετοχή είχε ο ΣΥΡΙΖΑ και η Νεολαία του.
Το περίεργο όμως είναι ότι κατηγορούμαστε ότι δεν έχουμε προτάσεις. Μας κατήγγειλε επανειλημμένα η Ν.Δ. Εμείς, πρώτον, πριν από ένα χρόνο ακριβώς, όταν συζητιόταν ο νόμος-πλαίσιο καταθέσαμε το δικό μας νόμο-πλαίσιο. Ήμασταν το μόνο κόμμα που είχε νόμο-πλαίσιο. Το μόνο. Ούτε το ΠΑΣΟΚ, ούτε το ΚΚΕ. Ούτε ο ΛΑΟΣ. Το μόνο κόμμα που είχε νόμο-πλαίσιο ήμασταν εμείς και η Ν.Δ. Στην τροπολογία, αρ. 8, μιλάμε για τη συμμετοχή όλων των φοιτητών στην ανάμιξη των φοιτητών...
... Άρα είναι μια δικιά μας θέση. Η Ν.Δ., αξιοποιώντας ένα γεγονός που έγινε από κάποιες ομάδες, προσπαθεί να το στρέψει ενάντια στον ΣΥΡΙΖΑ. Πρώτον αυτό δεν στέκει. Και δεύτερον αυτό που κάνει φοβερή εντύπωση είναι το εξής. Ότι αυτή την μέθοδο της κλοπής καλπών την έχει εισάγει μέσα στο Πανεπιστήμιο, παίρνοντας ίσως από τη Βουλή -θυμάστε ίσως την περίπτωση Καλ-π-ογιάννη- την έχει εισάγει τον Μάιο του 2002, 6 Μαΐου, αν δεν κάνω λάθος, .... όχι η ΔΑΠ γενικά, η ΟΝΝΕΔ. Και όχι η ΟΝΝΕΔ γενικά. Ο φυσικός αυτουργός της κλοπής της κάλπης, αυτός που πήρε το κουτί και σηκώθηκε και έφυγε είναι ο σημερινός Πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ ο κ. Παπανικολάου. Το λέω αυτό για να δούμε...
Όχι, με κανέναν τρόπο. Κανένα κίνημα της βίας. Όλα όσα έγιναν, ούτε οι κινητοποιήσεις των φοιτητών, ούτε οι φοιτητές που διαδήλωσαν στο Σύνταγμα είναι κίνημα της βίας. Κίνημα της βίας είναι αυτό που έγινε με τον πρύτανη, είναι τα εξωπανεπιστημιακά στοιχεία. Θυμάστε στο μεγάλο κίνημα του άρθρου 16 που υπήρχαν συνεχώς εξωπανεπιστημιακά στοιχεία;
Κατά τη γνώμη μου το κίνημα αυτό της βίας το υποκίνησε η ίδια η κυβέρνηση. Θα σας πω κάτι. Αν ρωτούσαν κάποιον, έστω με τις απόψεις της Ν.Δ., τι θέλει να γίνει στα Πανεπιστήμια; Θα έλεγε, Αναγέννηση. Ανασυγκρότηση. Βελτίωση. Εκσυγχρονισμός. Ακόμη παραπέρα. Επανίδρυση, επαναθεμελίωση.. Όλα αυτά. Πριν ξεκινήσουν τα γεγονότα, ξέρετε τι ζήτησε ο Υπουργός Παιδείας να γίνει στα Πανεπιστήμια;... Σοκ. Τώρα τα Πανεπιστήμια είναι σε σοκ... Θυμάστε πώς λεγόταν η εκστρατεία του Μπους στο Ιράκ;.. Πώς λεγόταν;... Σοκ και δέος...
Φυσικά εμείς καταδικάζουμε....... Αφήστε τα ωραία λογοπαίγνια. Μίλησε με τον ίδιο όρο που μίλησε ο Μπους για ο Ιράκ. Κι έτσι τα κατάφερε να γίνουν τα Πανεπιστήμια. .. Και ξέρετε τι είπε; Δεν μπορούμε να δεχθούμε εμείς Πανεπιστήμια -όταν είχε έρθει ο πρύτανης του Γέηλ, πριν αρχίσουν τα γεγονότα- στα οποία μέσα σπουδάζουν τρομοκράτες που πάνε στους δίδυμους πύργους. Και αυτό θέλει να δείξει. Ότι στα πανεπιστήμια μέσα είναι αλητεία και βίαιοι άνθρωποι.
... ΄Εχω κατηγορήσει και τον κ. Καραμανλή και τον κ. Στυλιανίδη για προβοκάτσια. Και ο κ. Καραμανλής, ο Καραμανλής του 2008 όπως εμφανίστηκε στη Βουλή, ο Καραμανλής του 2008 είναι ο Πολύδωρας του 2007. Έλεγε ακριβώς τα ίδια. Γιατί το έκανε αυτό η κυβέρνηση;
Η κυβέρνηση το έκανε για δύο λόγους. Ο ένας λόγος είναι γιατί ήρθε η στιγμή της μεγάλης νίκης. Στις 27 Μαΐου, αν δεν κάνω λάθος, Τρίτη, είχε ψηφοφορία στη Βουλή για τη συνταγματική αναθεώρηση. Και η κορυφαία μεταρρύθμιση της Ν.Δ. καταρρέει χάρη στο φοιτητικό κίνημα. Και ξαφνικά παγιώνεται η κατάσταση ότι θα έχουμε μόνο δημόσια πανεπιστήμια. Κι όχι μόνο παγιώνεται. Με τον τρόπο που έγινε η μεταρρύθμιση, δηλαδή ότι ψηφίστηκαν κάποιες δευτερεύουσες ρυθμίσεις, για δέκα χρόνια δεν μπορεί να γίνει μεταρρύθμιση. Για δέκα χρόνια η Ελλάδα δεν μπορεί να έχει παρά δημόσια Πανεπιστήμια.
Η κυβέρνηση δεν μπορούσε να δεχθεί την απήχηση αυτής της νίκης. Ξέρετε τι συζητούσαμε στον ΣΥΡΙΖΑ στις αρχές του Μάη; Ξέρετε τι πρόταση τους έκανα; Δύο προτάσεις έκανα. Η μία πρόταση είναι πώς θα το γιορτάσουμε..... Δεν περιμέναμε αυτή την προβοκάτσια. Και, δεύτερη, πώς θα αναδείξουμε τις δικές μας προτάσεις τώρα πια για την αναβάθμιση του πανεπιστημίου.
Βλέπετε ότι υπάρχει σκοπιμότητα. Από τον Απρίλη ξεκινάνε η μία μετά την άλλη οι σύγκλητοι των σχολών, Πάτρας, Ιωαννίνων, Αθήνας, Αιγαίου, όλες οι σύγκλητοι στέλνουν επιστολές στην κυβέρνηση και λένε ότι ο νόμος είναι ανεφάρμοστος, δεν μπορούμε να τον εφαρμόσουμε. Για τα συγγράμματα, για τα τετραετή προγράμματα κ.λπ. Άρα ο νόμος τελικά ήταν ανεφάρμοστος χωρίς να χρειαστεί ένας φοιτητής να πει ένα σύνθημα καν. Ούτε ένα σύνθημα δεν χρειαζόταν να πει. Το έλεγαν οι σύγκλητοι.
Βλέποντας η κυβέρνηση ότι, όχι μόνο θα αποκαλυφθεί ότι στο άρθρο 16 και στο δημόσιο Πανεπιστήμιο είχε χάσει, αλλά βλέποντας ότι θα αποδειχθεί ότι οι σύγκλητοι, πολλές από τις οποίες δεν είχαν έρθει μαζί μας στο φοιτητικό κίνημα και στο εκπαιδευτικό κίνημα, έλεγαν ότι ο νόμος είναι ανεφάρμοστος, έριξε αυτή τη φωτιά μέσα στα Πανεπιστήμια.
Όχι απλώς δημιούργησε....
Τι λέτε; Διαβάσατε την ομιλία μου στη Βουλή; Αυτό λέμε. Ακούσατε του Αλ. Τσίπρα τις επανειλημμένες τοποθετήσεις.. Αυτό ακριβώς είπε. Στη ΝΕΤ εγώ είχα δει, στη δικιά σας εκπομπή, που έλεγε στα Γιάννενα, πριν από μερικές μέρες, έλεγε είμαστε αντίθετοι... καταδικάζουμε...
Αλλά ποιο είναι το ζήτημα. Ξέρετε ποιο είναι το ζήτημα; Εδώ γίνεται μια προσπάθεια να εμφανιστεί ότι το μόνο πρόβλημα των πανεπιστημίων είναι αυτές οι εκδηλώσεις βίας. Ενώ το πρόβλημα των πανεπιστημίων είναι άλλο, δηλαδή ότι έχεις μια κυβέρνηση η οποία έχει ένα νόμο που δεν εφαρμόζεται και η οποία αυτή τη στιγμή προσπαθεί να τα ρίξει .....
Εσείς θα λέγατε, εσείς οι δύο προσωπικά θα λέγατε ότι το πανεπιστήμιο χρειάζεται σοκ, κατά την άποψή σας; Αν επιτρέπετε.... Ότι είναι σοκ και δέος για ορισμένους...
Εγώ θα έλεγα στη θέση σας, το πανεπιστήμιο θέλει πιο ριζική αναμόρφωση....
.. Αυτή τη στιγμή σας λέω η Ελλάδα, έχει τη χειρότερη σχεδόν ανώτατη εκπαίδευση, τα χειρότερα χρηματοδοτούμενα προγράμματα, έχει ποσοστό του ΑΕΠ για την Παιδεία 3% και η Φινλανδία, από τα καλύτερα, έχει 9%. Αυτό είμαστε εμείς.
Κάνετε λάθος. Κάνετε μεγάλο λάθος. Λέτε αυτή τη στιγμή γενικές αρχές τις οποίες εγώ προσυπογράφω. Εμείς έχουμε μεγαλύτερη φιλοδοξία για τα πανεπιστήμια απ΄ αυτά που λέτε. Εμείς βλέπουμε τα πανεπιστήμια ότι πρέπει να είναι ανοιχτά στα διεθνή ρεύματα, να επικοινωνούν με τη σύγχρονη γνώση και εμείς ως Αριστερά θεωρούμε το πανεπιστήμιο πυρήνα της ανάπτυξης της χώρας μας.
Θα σας δώσω ένα παράδειγμα Το παράδειγμα από τα Ζωνιανά.. Κι όχι μόνο. Εμείς ως ΣΥΡΙΖΑ έχουμε πάρει πρωτοβουλία σε πανεπιστημιακά ιδρύματα, κυρίως προς το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο, να παρέμβουν, πρώτα στις πυρόπληκτες περιοχές.. Εμείς, ένα κόμμα μικρό ήμασταν τότε.. Κι έρχεται σήμερα το ΕΜΠ και έχει ένα πλήρες πρόγραμμα σχετικά με την αποκατάσταση, το μέλλον, τη βιώσιμη ανάπτυξη κ.λπ. Πριν από 15 ημέρες, εγώ που είμαι βουλευτής Κρήτης, ήμουν με τρεις καθηγητές του Πολυτεχνείου στα Ζωνιανά προκειμένου να κάνουμε μια εναλλακτική πρόταση ώστε να φύγουν απ΄ αυτή την καθήλωση.....
Θέλω να σας πω... στα Ζωνιανά εμείς στέλνουμε τους καθηγητές των πανεπιστημίων, ζητάμε, παρακαλούμε και ανταποκρίνεται πολύ θετικά ο κ. Μουτζούρης, ένας πολύ αξιόλογος πρύτανης και στα Ζωνιανά έχουμε τη Ν.Δ. με τον σύμβουλο του Πρωθυπουργού -επειδή μιλάμε περί βίας- να παραπέμπεται σήμερα σε δικαστήριο γιατί κάλυπτε χασισεμπόρους και χασισοκαλλιεργητές.
Λοιπόν, νομίζω ότι κάπου πρέπει να βάλουμε τα πράγματα όπως είναι και να δούμε ποιος έχει επαφή με τη βία. Από κει και πέρα, ο νόμος πλαίσιο της Ν.Δ. δίνει απάντηση; Εγώ σας λέω ότι δεν δίνει απάντηση, δεν είναι πειστικός, διότι προσπαθεί να βάλει τον έλεγχο κάτω από ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια, έχει ένα ανεφάρμοστο σύστημα γραφειοκρατικό, προσπαθεί να ποδηγετήσει γενικά τον χώρο των διδασκόντων και απαντάνε όλες οι σύγκλητοι των πανεπιστημίων ότι δεν μπορούμε να τον εφαρμόσουμε.
Θέλετε να βγούμε από την κρίση αυτή; Εμείς προτείνουμε στην κυβέρνηση. Προτείνουμε να δεχτεί τις τοποθετήσεις των συγκλήτων, όχι του ΣΥΡΙΖΑ. Ξαναλέω -και το λέω μπροστά στο κοινό- γιατί έχει γίνει μια τρομερή εκστρατεία παραπληροφόρησης. Προτείνουμε να δεχθεί τις θέσεις των συγκλήτων σχετικά με τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στο νόμο-πλαίσιο. Σας αρκεί αυτό;.. Προτείνουμε και κάτι άλλο..... Ο καθένας πρέπει να πάρει την ευθύνη...
Είδατε που γυρίζετε πάλι εκεί;... Όποιος θεατής μας άκουσε από την αρχή βλέπει ότι σ΄ένα θέμα που έδωσα απάντηση και που λέω ότι η βία είναι εντελώς έξω από την κουλτούρα μας, η κλοπή καλπών είναι έξω από τις θέσεις μας, διότι στις ίδιες τις θέσεις μας προτείνουμε τη συμμετοχή όλων των φοιτητών, βλέπει ότι, ενώ θέτουμε θέματα του Πανεπιστημίου, επανέρχεστε και επανέρχεστε και επανέρχεστε ....
... Είπαν ότι θέλουμε με σαφήνεια τοποθετήσεις σε αυτό το ζήτημα.. Κι εμείς αυτές τις τοποθετήσεις τις έχουμε ... Και σας είπα, πού, ξαναρωτάω πού, σε ποια σχολή, κι αν ξέρετε ποιοι -κι αν δεν ξέρετε δεν πειράζει το ποιοι- από τη Νεολαία του ΣΥΝ συμμετείχαν σ΄ αυτά τα γεγονότα.. Πουθενά.....
Εγώ όμως που δεν είμαι αστυνομικός και σας λέω ότι την κλοπή της κάλπης την έχει εισαγάγει στο Πανεπιστήμιο πρώτα απ΄ όλα ο Πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ ....
.. Σημαίνει αυτό που είπα στη Βουλή... Ότι οι κατήγοροι έπρεπε να είναι στο εδώλιο του κατηγορουμένου και σημαίνει ότι αυτή τη στιγμή η Ελλάδα βρίσκεται μπροστά σε μια από τις μεγαλύτερες πολιτικές προβοκάτσιες οι οποίες έχουν γίνει από έναν υπουργό ο οποίος ζητούσε σοκ και από έναν Πρωθυπουργό ο οποίος απόλυτα τον κάλυπτε, για δύο λόγους. Ήμασταν νικητές εμείς. Δεν είμαστε χαμένοι για να έχουμε χάος....
Μα τα απαξιώνει η κυβέρνηση με κάθε τρόπο τα δημόσια πανεπιστήμια... Φανταστείτε πόσο ακροδεξιός μπορεί να είναι ένας υπουργός και πόσο να μισεί το πανεπιστήμιο όταν λέει, θέλει σοκ... Σας είπα, μπορούμε να βρούμε χιλιάδες λέξεις. .. Θέλει σοκ κι ότι είναι πανεπιστήμιο που κάνει τρομοκράτες. Πώς θα το αποδείξει αυτό;
Εμάς μας έκανε εντύπωση η υπόθεση με τον πρύτανη του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, μ΄ αυτό το περιστατικό, με τα σπρωξίδια, με τα τέτοια.. που κατέληξε στο νοσοκομείο. Είναι ένας πρύτανης που εγώ είχα συναντήσει πέρυσι.... τέτοια εποχή, και ήταν μια πρωτοβουλία δικιά του, του Πρύτανη του ΕΜΠ και του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Πατρών, που ζητούσαν αναστολή των διαδικασιών για το νόμο-πλαίσιο, να μην μπουν σε κρίση τα πανεπιστήμια. Είναι ένας καθηγητής, που ανεξάρτητα αν δεν συμφωνούμε σε όλα, κράτησε και μέσα στο νοσοκομείο μια εξαιρετική στάση. Εμείς θα στραφούμε ενάντια;... Εμείς όλα αυτά τα στοιχεία τα θεωρούμε πολύτιμα για την παιδεία. Γιατί; Γιατί πιστεύουμε στο δημόσιο Πανεπιστήμιο. Και θα σας πω ακόμη και κάτι άλλο, γιατί κάπου πρέπει να λέγονται. Αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι ότι ψηφίζεται το Σύνταγμα και.... Η θέση μας είναι αυτή ... είμαστε πεισμένοι γι αυτό, ελάτε εδώ όλοι μαζί να αναβαθμίσουμε το δημόσιο πανεπιστήμιο. Και τι βγαίνει στην ερώτησή μου και απαντάει ο κ. Καραμανλής;.. Απαντάει ότι, παρόλα αυτά, παρά το Σύνταγμα, εμείς θα κάνουμε το ίδιο πράγμα για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, προχωρώντας σε διασταλτική ερμηνεία του Συντάγματος και προχωρώντας σε νομιμοποίηση των Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών.
Προκαλούν.
Την έχουμε πει εμείς ....
Όχι.. Όχι να μην κλείσουμε τα μάτια...
Στην Ελλάδα υπάρχει ένα Σύνταγμα. Η οργανωμένη κοινωνία, που αναφέρατε, σημαίνει ότι σέβομαι το Σύνταγμα, δεν κάνω εκτροπές, δεν κάνω ό,τι γουστάρω. Το Σύνταγμα λέει ότι η πανεπιστημιακή εκπαίδευση είναι δημόσια. Σήμερα επιβεβαιώνεται ότι τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών δεν μπορούν να λειτουργήσουν.
Τι έπρεπε να κάνει η κυβέρνηση; Δεν έχει να κάνει τίποτε άλλο παρά όσα ΚΕΣ συνεργάζονται με ξένα πανεπιστήμια να τα κλείσει. Συνεργάζονται μάλιστα έχοντας άδειες από το Υπουργείο Εμπορίου. Αυτή είναι η εμπορευματοποίηση της Παιδείας. Σε όλα τα δρομάκια της Ομόνοιας, μαζί με τους διάφορους ΟΚΑΝΑ που υπάρχουν, έχουν στηθεί και διάφορα μικρά πανεπιστήμια. Έτσι δεν είναι; Επομένως μία κυβέρνηση, η οποία θα σεβόταν το Σύνταγμα και δεν θα έκανε συνταγματική εκτροπή θα έλεγε, οφείλω να το κλείσω...
Κατ΄ αρχήν το λέει το Σύνταγμα αυτό. Έτσι;... Έχουμε κι εμείς ενστάσεις σε άλλα άρθρα του Συντάγματος, είμαστε υποχρεωμένοι όμως να τα σεβόμαστε. Δεν είναι όμως θεωρώ αυτό. Το Πανεπιστήμιο γεννήθηκε ως ένας χώρος ελευθερίας της γνώσης. Το Πανεπιστήμιο γεννήθηκε μέσα από τρομερές συγκρούσεις με τις εξουσίες. Έτσι γεννήθηκε. Το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, που είναι ακόμη και σήμερα ένα από τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια, δημιουργήθηκε από το 2ο πανεπιστήμιο που έγινε τον 12ο αιώνα στη Γαλλία, το πανεπιστήμιο του Παρισιού, το οποίο ήθελε να ελέγξει το κράτος και η εκκλησία, έγιναν μάχες με νεκρούς και εξορίστηκαν φοιτητές και καθηγητές και πήγαν και δημιούργησαν στην Αγγλία το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Αυτό είναι το Πανεπιστήμιο.
Εδώ είναι ελευθερία της γνώσης. Δεν μπορεί τα οικονομικά συμφέροντα να μας επιβάλουν τι θα γίνει. Ξέρετε ότι στις ΗΠΑ η κυβέρνηση Μπους είχε απαγορεύσει και σταματούσαν διάφορες μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες να χρηματοδοτούν τα πανεπιστήμια που ασχολούνταν με την κλιματική αλλαγή. Ξέρετε γιατί ενοχλούνται; Διότι, σήμερα ζούμε, βιώνουμε με την κυβέρνηση Καραμανλή μια προσπάθεια να αλωθεί κάθε τι που είναι δημόσιο, κάθε τι που είναι συλλογικό, ο ΟΤΕ, η ΔΕΗ, η ΕΥΔΑΠ, οι τράπεζες, τα πάντα.. Υπάρχει ένας χώρος που αντιστάθηκε και νίκησε. Το Πανεπιστήμιο. Και σε πολιτικό επίπεδο, παρότι βρεθήκαμε σε τρομακτικές δυσκολίες, παρότι γίναμε κάποιες στιγμές στόχος των πάντων σε πολιτικό επίπεδο... αυτό είναι ο ΣΥΡΙΖΑ. Και γι αυτό είμαστε περήφανοι, γιατί αντέξαμε....
Πιάσατε ένα πολύ ωραίο θέμα. Αν μας ωφελεί δημοσκοπικά ή όχι. Λοιπόν, έχω να σας πω ότι κατά τη γνώμη μου όλη αυτή η φασαρία αυτή τη βδομάδα συν τοις άλλοις έγινε γιατί έγιναν δημοσκοπήσεις. Γιατί η Ν.Δ. είναι ένα κόμμα που δεν στηρίζεται στην πολιτική της, στηρίζεται στις δημοσκοπήσεις. Εμάς μας ωφελεί ή όχι; Δεν με ενδιαφέρει. Όχι. Δεν είμαστε ένα κόμμα που θα τρέξουμε πίσω από τις δημοσκοπήσεις. Και πάρα πολλές φορές αυτή η μαγεία -εγώ πιστεύω- του ΣΥΡΙΖΑ είναι ότι άλλαξε τις δημοσκοπήσεις, άλλαξε τις τάσεις της κοινής γνώμης. Ήμασταν κάποτε μόνοι μας και είχαμε θύελλα ενάντιά μας για τον χωρισμό εκκλησίας και κράτους. Μόνοι μας, με μικρά ποσοστά. Ανατράπηκαν. Η πλειοψηφία θέλει χωρισμό σήμερα. Ήμασταν μόνοι μας στην αρχή για το δημόσιο πανεπιστήμιο. Μόνοι μας. 20-25% ήταν υπέρ του δημόσιου πανεπιστημίου. Παρά όσα γίνονται, η μεγάλη πλειοψηφία θέλει το δημόσιο πανεπιστήμιο. Αυτός είναι ο ΣΥΡΙΖΑ. Και φέραμε αποτελέσματα.
Και μην μου λέτε για μείωση του ΣΥΡΙΖΑ. Αν είναι ένα κόμμα, μια πολιτική δύναμη η οποία έχει πολλαπλασιάσει τις δυνάμεις της από τις εκλογές, άλλο από τα πάνω- κάτω που είπατε, είναι ο ΣΥΡΙΖΑ.
Και να σας πω ποιο είναι το πιο σημαντικό. Ότι αυτός ο πολλαπλασιασμός προέρχεται από τους νέους και τις νέες, οι οποίοι βλέπουν μια άλλη επιλογή και μια άλλη εναλλακτική λύση.... Εμείς αισθανόμαστε το βάρος της εμπιστοσύνης της νεολαίας πάνω μας και άλλων κομματιών της κοινωνίας. Δεν πρόκειται να γίνουμε ένα δημοσκοπικό κόμμα. Αντέχουμε τις πιέσεις, γιατί πιστεύουμε στο καλό πανεπιστήμιο. Και θάθελα να σας παρακαλέσω την άλλη Δευτέρα, στις 11 η ώρα, στην αίθουσα του Κοινοβουλίου, θα είναι το πρώτο κόμμα που θα κάνει μέσα στο Κοινοβούλιο μια ανοιχτή ημερίδα για την αναβάθμιση του δημόσιου πανεπιστημίου, αν θέλετε να την καλύψετε....
Δεν με ενδιαφέρει η δήλωση....
Πριν κλείσουμε.. Εγώ έκανα δύο προτάσεις και θέλω να τις επαναλάβω και είναι προτάσεις που απευθύνονται στον ίδιο τον Πρωθυπουργό και στα άλλα κόμματα.
• Η πρώτη πρόταση είναι να δεχτούν τις τοποθετήσεις των πανεπιστημιακών, τις θέσεις των συγκλήτων σχετικά με το νόμο-πλαίσιο.
• Η δεύτερη πρόταση, που έχει σχέση με τις ομάδες βίας κ.λπ. Εμείς προτείνουμε να συγκροτηθούν φοιτητικοί σύλλογοι και να συγκροτηθεί και η ΕΦΕΕ, ώστε, πέρα από τις γενικές συνελεύσεις, που γίνονται κάποιες στιγμές, δεν μπορεί να γίνονται κάθε μέρα, να υπάρχει μια συγκροτημένη τοποθέτηση του φοιτητικού κινήματος και όχι διάφορες ομάδες.. οι οποίες μπορεί να επιβάλλουν τη θέση τους.
Και είναι ένα ερώτημα γιατί η Ν.Δ., ενώ είναι η πρώτη παράταξη σε πάρα πολλά ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, παγώνει τη συγκρότηση των φοιτητικών συλλόγων.
Από τότε που μπήκα στη Βουλή θέτω το θέμα της συγκρότησης της ΕΦΕΕ.
To Γραφείο Τύπου