04/06/2008
Κοινή ανακοίνωση των Βουλευτών Α' και Β΄ Πειραιά του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., Θοδωρή Δρίτσα και Παναγιώτη Λαφαζάνη, με την οποία προχωρούν σε μια πρώτη αξιολόγηση του αποτελέσματος του διαγωνισμού, για το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά
«Για την προαποφασισμένη παραχώρηση του Σ.ΕΜΠΟ/Ο.Λ.Π. στην κρατική κινεζική COSCO, Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ, ΕΠΕΙΔΗ ΕΤΣΙ ΝΟΜΙΖΕΤΕ, ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ...».
Με αυτή τη φράση, αρχίζει η κοινή ανακοίνωση των Βουλευτών Α' και Β' Πειραιά του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., Θοδωρή Δρίτσα και Παναγιώτη Λαφαζάνη, με την οποία προχωρούν σε μια πρώτη αξιολόγηση του αποτελέσματος του διαγωνισμού, για το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά. Και συνεχίζουν….
«Μένουμε κατάπληκτοι από τους πανηγυρισμούς του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Γ. Βουλγαράκη. Είναι αποπροσανατολιστική, είναι απατηλή. Μας εξοργίζει το γεγονός, ότι ένας Υπουργός ελληνικής κυβέρνησης, πανηγυρίζει επειδή ξεπουλά δημόσια περιουσία τεράστιας αξίας. Πιο συγκεκριμένα,
- Μετά από κάθε διαγωνισμό, παγκοσμίως, είθισται να μεσολαβεί πάντα μια διαπραγμάτευση περαιτέρω βελτίωσης της προσφοράς του πλειοδότη. Με την πανηγυρική ανακοίνωσή του ο Υπουργός, απεμπολεί από τον εαυτό του και από το ελληνικό δημόσιο αυτή τη δυνατότητα και αυτό το δικαίωμα. Είναι πρόκληση.
- Το τίμημα των 4,3 δις Ευρώ το οποίο προσέφερε η πλειοδότρια κινεζική εταιρία COSCO αναφέρεται στα επόμενα 35 χρόνια, είναι εγγυημένο μόνο κατά 79%, δηλαδή μόνο για 3,4 δις Ευρώ και εμπεριέχει παραμέτρους οι οποίες καθιστούν τα έσοδα αυτά επισφαλή και αμφίβολα. Ακόμα όμως και η απλή διαίρεση του ποσού των 4,3 δις Ευρώ δια των 35 ετών, οδηγεί στο προφανές συμπέρασμα, ότι τα έσοδα υπέρ του ελληνικού δημοσίου από την COSCO, θα είναι σημαντικά μικρότερα από τα συνολικά έσοδα του Ο.Λ.Π. Α.Ε. υπό δημόσια διαχείριση, λαμβανομένης υπόψη της ραγδαίας αναπτυξιακής προοπτικής του λιμανιού του Πειραιά στα επόμενα χρόνια.
- Η κινεζική κρατική εταιρία COSCO, είναι η έκτη μεγαλύτερη εταιρία του κλάδου στον κόσμο και μέχρι σήμερα δε διέθετε σημαντική πρόσβαση στα Ευρωπαϊκά λιμάνια, πλην ενός ποσοστού της τάξης του 20% στο λιμάνι της Αμβέρσας και μερικών άλλων προσβάσεων υποδεέστερης σημασίας. Επομένως, με την προσφορά της, η COSCO αποκτά ένα μείζον στρατηγικό πλεονέκτημα ευρύτερης σημασίας, το οποίο χάνει το ελληνικό δημόσιο. Ας εξηγήσουν ο κύριος Υπουργός, η κυβέρνηση και ο κύριος Πρωθυπουργός, με ποιο δικαίωμα και με ποια ρίσκα προχωρούν στη παράδοση του λιμανιού του Πειραιά».
Και καταλήγουν…
«Σήμερα με επείγουσα επιστολή μας προς το Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ο.Λ.Π. κ Ν. Αναστασόπουλο, ζητήσαμε να μας παραδοθούν άμεσα οι φάκελοι των τεχνικών και οικονομικών προσφορών και όλα τα σχετικά συνοδευτικά έγγραφα. Μόλις τα παραλάβουμε, θα τα αξιολογήσουμε πληρέστερα και θα προβούμε σε αναλυτικότερες ανακοινώσεις».
To Γραφείο Τύπου