Skip to main content.
Συνασπισμός της Αριστεράς των Κινημάτων και της Οικολογίας
18/06/2008

Δήλωση Κώστα Ήσυχου μέλους ΚΠΕ ΣΥΝ για την απώλεια χρονοθυρών της ΟΑ στα αεροδρόμια του Μονάχου και της Φρανκφούρτης

Οι τακτικές ακυρώσεις πτήσεων της ΟΑ στη Γερμανία οδήγησαν  στην απώλεια του δικαιώματος πτήσεων προς το Μόναχο και τη Φρανκφούρτη.  Διαπιστώθηκε ότι για τη θερινή περίοδο του 2008, ακυρώθηκε ήδη το 25% των τακτικών πτήσεων στους δυο προαναφερόμενους  προορισμούς, όταν πολύ καλά γνωρίζει το Υπ. Μετ. ότι οι διεθνείς κανονισμοί επιβάλουν την χρησιμοποίηση τουλάχιστον του 80% των σλοτ σε κάθε προορισμό, προκειμένου στη διατήρησή του.

Αυτό σημαίνει ότι  ο δημόσιος εθνικός μας αερομεταφορέας, χάνει το δικαίωμα γιʼ αυτές τις συγκεκριμένες πτήσεις  από την επόμενη θερινή περίοδο του 2009. Ο «αυτοματισμός» της αγοράς  θα λειτουργήσει ταχύτατα και έτσι τα συγκεκριμένα δρομολόγια θα καλυφθούν άμεσα από ανταγωνιστές της ΟΑ ( βλέπε Aegean, που όλως τυχαίως, είναι εμπορικός σύμμαχος της Λουφτχάνσα).

Οι συνέπειες της ανεπάρκειας της διεύθυνσης της Ολυμπιακής να καλύψει τα δρομολόγια δεν είναι οδυνηρές μόνο για τους επιβάτες, τους πελάτες της και τη Δημόσια οικονομία της χώρας, αλλά και για την ίδια την εταιρεία, η οποία με τις συχνές ακυρώσεις  προγραμματισμένων τακτικών  πτήσεων, υποβαθμίζεται και απαξιώνετε με τέτοιους ταχύτατους ρυθμούς, ώστε η κυβέρνηση της ΝΔ να είναι έτοιμη στο τέλος του καλοκαιριού να προαναγγείλει τον «θάνατο» της Δημόσιας ΟΑ και του ομίλου της. Τα εγκλήματα σε βάρος της Δημόσιας ΟΑ συσσωρεύονται με απίστευτους ρυθμούς. Η συνδικαλιστική ηγεσία στην ΟΑ των ΠΑΣΚΕ-ΔΑΚΕ παρακολουθεί αμήχανα έχοντας τεράστιες ευθύνες για την απραξία της.

Με απόφαση του γερμανικού υπουργείου μεταφορών,  το δικαίωμα προσγείωσης ( σλότ) στα αεροδρόμια του Μονάχου  και της Φρανκφούρτης,  για τη βραδινή πτήση των Ολυμπιακών Αερογραμμών χάθηκε.

 «Use it or lose it», δηλαδή  "το χρησιμοποιείς ή το χάνεις" ήταν η λακωνική δήλωση του Γερμανού εκπροσώπου tου Υπ. Μετ. της Γερμανίας Κλάους Ούλριχ.

Ακόμα δεν υπάρχει αντίδραση του Υπ. Μεταφορών Κ. Χατζηδάκη, προφανώς ο ίδιος «πλέει σε πελάγη νεοφιλελεύθερης μέθης», οραματιζόμενος το πώς και με ποιο τρόπο θα εξαγγείλει το  τέλος εποχής για τη Δημόσια ΟΑ.

Το οικονομικό έγκλημα σε βάρος της περιουσίας του ελληνικού λαού είναι  ότι ως και τον Μάιο 2008 είχαν πουληθεί χιλιάδες εισιτήρια για τις συγκεκριμένες  πτήσεις, ενώ η διοίκηση  της εταιρείας γνώριζε ότι ο μειωμένος κατά 4-6  αεροπλάνα στόλος της σε σχέση με το προγραμματισμό πτήσεων δεν επαρκούσαν για την κάλυψή του. Γεγονός που ο πρόεδρος του ΣΥΝ και η Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, είχαν επανειλημμένως προειδοποιήσει από το Δεκέμβρη του 2007 σε όλους τους τόνους, με παρεμβάσεις, δηλώσεις και ερωτήσεις στη Βουλή.

Επιστολή που έχει αποστείλει η Ελληνική Κοινότητα Φρανκφούρτης στον Υπουργό Μεταφορών και στον πρόεδρο των Ολυμπιακών Αερογραμμών παραμένει αναπάντητη και τούτη τη στιγμή.

 Έτσι ένα δρομολόγιο που είχε η Ολυμπιακή εδώ και δεκαετίες από την εποχή του Ωνάση, ένα ακόμα περιουσιακό στοιχείο της  χάθηκε άδοξα και μεθοδευμένα και μαζί του και ένα τόσο περιζήτητο ανταγωνιστικό θερινό σλοτ.

 Η απώλεια θα είναι κατά πάσα πιθανότητα οριστική, διότι το 99% των σλοτ στο κορεσμένο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης είναι καλυμμένο.

 Οι αεροπορικές εταιρείες που θέλουν να αποκτήσουν πρόσβαση, μπαίνουν σε λίστα αναμονής για την απόκτηση ενός τέτοιου σλότ.

Πρόκειται για βαριά αμέλεια και παράβαση καθήκοντος των  Διοικήσεων  της ΟΑ. Πρόκειται για εγκληματική πολιτική ευθύνη του αρμοδίου Υπουργού που δεν μπορεί να δικαιολογηθεί με τίποτε.

Η κυβέρνηση της Ν.Δ. έχει επιλέξει με ωμό κυνισμό να φέρει τη Δημόσια ΟΑ σε πλήρες και γρήγορο επιχειρησιακό αδιέξοδο, εν μέσω  καλοκαιρινής σαιζόν. ώστε να διευκολυνθεί ο τεμαχισμός της και η ιδιωτικοποίηση των «φιλέτων»  της σε ανταγωνιστές και ημετέρους. Το παραμύθι της «ελλειμματικής» ΟΑ που «κοστίζει» στον Έλληνα φορολογούμενο έχει εξαντληθεί ως ευτελές επιχείρημα.

 «Είναι απορίας άξιον πώς ακόμα οι διοικητικοί, επιχειρησιακοί και πολιτικοί υπεύθυνοι για την ΟΑ κυκλοφορούν ακόμα ελεύθεροι».

To Γραφείο Τύπου