Η Ελλάδα 2η ακριβότερη στο πετρέλαιο κίνησης και 4η ακριβότερη στην βενζίνη στην Ευρώπη των 27. Απάντηση της Κομισιόν στον Δ.Παπαδημούλη
Πιο συγκεκριμένα, ο Επίτροπος ανέφερε ότι:
«Από την 1η Ιανουαρίου 2008 έως την 5η Ιουνίου 2008, η τιμή καλαθιού του αργού πετρελαίου του Οργανισμού Πετρελαιοπαραγωγικών Εξαγωγικών Κρατών (ΟΠΕΚ), η οποία είναι συνήθως πολύ κοντινή στη μέση τιμή προμήθειας αργού πετρελαίου της ΕΕ 27, ανέβηκε από τα $92 δολάρια στα $130 ανά βαρέλι, δηλαδή μια αύξηση κατά 41% σε δολάρια ΗΠΑ. Συνεκτιμώντας την ανατίμηση του ευρώ έναντι του δολαρίου ΗΠΑ την ίδια περίοδο, η ποσοστιαία αύξηση, εκφραζόμενη σε ευρώ, ανήλθε σε 35% (από ?63 ευρώ σε ?85 ευρώ ανά βαρέλι ή από 0,396 ευρώ σε 0,535 ευρώ ανά λίτρο).
Όσον αφορά την μέση εξέλιξη της καθαρής τιμής στην ΕΕ 27 (χωρίς δασμούς και φόρους) για την Εuro-super 95 κατά την υπό εξέταση περίοδο, σημειώθηκε αύξηση κατά 21% στις εκφραζόμενες σε ευρώ τιμές (από ?0,539 ευρώ σε 0,651 ευρώ ανά λίτρο).
Σημειωτέον ότι η αύξηση της τιμής της Euro-super 95 στην Αγγλία περιορίστηκε σε 8,4% κατά μέσον όρο, λόγω της φορολόγησης και ειδικότερα των ειδικών φόρων κατανάλωσης, που αντιπροσωπεύουν ένα σταθερό ποσό. Η εξέλιξη της τιμής εκ του διυλιστηρίου για την Euro-super 95 συμβαδίζει, σε γενικές γραμμές, με την εξέλιξη της προ-φόρου τιμής, ενώ η κύρια διαφορά έγκειται στο κόστος που σχετίζεται με τη διανομή του προϊόντος (περιθώρια διανομής).»
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με το τελευταίο δελτίο καυσίμων (30.6.2008) που δημοσιεύει η Επιτροπή στην ιστοσελίδα http://ec.europa.eu/energy/oil/bulletin/2008/without_taxes/2008_06_30.pdf
Η Ελλάδα διαθέτει την 4η ακριβότερη βενζίνη Euro-super 95 στην ΕΕ-27 ύστερα από την Ολλανδία, την Ιταλία και την Μάλτα, το 2ο ακριβότερο πετρέλαιο κίνησης στην ΕΕ-27 ύστερα από την Ολλανδία
Τιμές σε ? εκτός φόρων και δασμών 30.6.2008
Euro-super 95 ανά 1000 λίτρα |
Πετρέλαιο Κίνησης ανά 1000 λίτρα |
|
Βέλγιο | 698,14 | 822,13 |
Βουλγαρία | 607,42 | 729,11 |
Κύπρος | 702,60 | 842,01 |
Τσεχία | 658,83 | 822,00 |
Δανία | 680,22 | 792,98 |
Γερμανία | 643,40 | 790,31 |
Ελλάδα | 702,90 | 851,21 |
Ισπανία | 679,33 | 813,85 |
Εσθονία | 636,88 | 763,42 |
Γαλλία | 640,50 | 770,02 |
Ουγγαρία | 664,70 | 815,38 |
Ιρλανδία | 630,05 | 788,14 |
Ιταλία | 706,81 | 844,10 |
Λεττονία | 651,05 | 783,43 |
Λιθουανία | 650,59 | 782,08 |
Λουξ/ργο | 687,51 | 791,90 |
Μάλτα | 704,61 | 776,53 |
Ολλανδία | 748,00 | 855,00 |
Αυστρία | 637,16 | 806,08 |
Πολωνία | 652,28 | 791,60 |
Πορτογαλία | 671,81 | 815,97 |
Ρουμανία | 631,61 | 757,93 |
Σλοβακία | 633,01 | 749,03 |
Σλοβενία | 646,00 | 776,33 |
Φινλανδία | 649,43 | 786,91 |
Σουηδία | 610,54 | 755,20 |
Ην.Βασίλειο | 641,15 | 782,80 |
EE 27 Σταθμισμένος Μέσος Όρος |
661,92 | 800,42 |
ΕΕ 15 Σταθμισμένος Μέσος Όρος |
673,50 | 806,55 |
Αναφερόμενος στο ζήτημα ο Δ.Παπαδημούλης δήλωσε:
«Τα πλέον πρόσφατα στοιχεία της Κομισιόν αποδεικνύουν ακόμη μια φορά αυτό που φωνάζουμε τόσο καιρό, τη σκανδαλώδη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στο κύκλωμα παραγωγής και εμπορίας καυσίμων στην Ελλάδα, που επιβαρύνει τους καταναλωτές και τροφοδοτεί με ακρίβεια όλη την οικονομία. Η κυβέρνηση όχι μόνο την ανέχεται αλλά και τη συντηρεί. Ο Συνασπισμός ήδη από τον Νοέμβριο 2006 έχει καταθέσει καταγγελία στην ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού προσκομίζοντας στοιχεία για εναρμονισμένες πρακτικές και καρτέλ στα διυλιστήρια και τις μεγάλες εταιρείας εμπορίας. Η ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού τα φορτώνει όλα στους πρατηριούχους και προσποιείται ότι κατά άλλα όλα βαίνουν καλώς. Γιατί η κυβέρνηση ανέχεται αυτή την κατάσταση; Γιατί ανέχεται την αφαίμαξη των καταναλωτών για να μεγαλώνουν τα υπερκέρδη των διυλιστηρίων και των εταιρειών εμπορίας;»
To Γραφείο Τύπου