Με αφορμή την παρουσίαση της ελληνικής Παραολυμπιακής Ομάδας, ο Χρήστος Πιλάλης, μέλος της Εκτελεστικής Γραμματείας του ΣΥΝ, έκανε την ακόλουθη δήλωση για το Νομοσχέδιο της κυβέρνησης για την Ειδική Εκπαίδευση:
Τις ευχές του ΣΥΝ και του ΣΥΡΙΖΑ για καλά αποτελέσματα στους Παραολυμπιακούς αγώνες, μετέφερε στην εθνική μας ομάδα ο Χρήστος Πιλάλης μέλος της Εκτελεστικής Γραμματείας του ΣΥΝ, κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης που έγινε από την Ελληνική Παραολυμπιακή Επιτροπή στο Ξενοδοχείο Χίλτον, σήμερα το μεσημέρι.
Ειδικά για το νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση που συζητιέται αυτές τις ημέρες στη Βουλή και για το οποίο η Ελληνική Παραολυμπιακή Επιτροπή βράβευσε τον Υπουργό Παιδείας κ. Στυλιανίδη, ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ είπε μεταξύ άλλων στην ομιλία του:
«Πρόκειται για ένα σχέδιο νόμου διάτρητο από αντιδημοκρατικές, αντιπαιδαγωγικές και αντιεπιστημονικές διατάξεις που δεν συγκροτούν εκπαιδευτικές πολιτικές οι οποίες να στοχεύουν:
α) στον εκπαιδευτικό προσανατολισμό της καταπολέμησης της σχολικής διαρροής των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, και
β) στην άρση του κοινωνικού αποκλεισμού των ατόμων με αναπηρία.
Το νομοσχέδιο δεν απαντά στο μεγάλο πρόβλημα της απουσίας σταθερών και προϋπολογισμένων οικονομικών πόρων που θα συντελέσουν στην υλοποίηση του νέου νόμου. Πως δηλαδή θα στηριχθεί οικονομικά ο νέος διαγνωστικός φορέας (ΚΕΔΔΥ) που φαίνεται να στελεχώνεται με παιδοψυχίατρους, παιδονευρολόγους, αναπτυξιολόγους, εργοθεραπευτές και λογοθεραπευτές;
Επίσης δεν υπάρχει αναφορά στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Με το νομοσχέδιο οδηγούνται έξω από το γενικό σχολείο οι μαθητές που δεν αυτοεξυπηρετούνται (άρθρο 6, παρ.2), που σύμφωνα με τα ερευνητικά δεδομένα είναι το 50% των μαθητών με κινητική αναπηρία, οι οποίοι σε συνθήκες προσβασιμότητας και άλλων σχολικών προσαρμογών (Η/Υ, βιβλία σε ηλεκτρονικά επεξεργασμένη μορφή, κλπ) θα μπορούσαν να φοιτήσουν στο γενικό σχολείο. Αυτοί οι μαθητές με το νομοσχέδιο θα είναι εγκλεισμένοι σε αυτοτελείς σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής.
Στο νομοσχέδιο δεν προβλέπονται μέτρα ενίσχυσης της προσβασιμότητας των εκπαιδευτικών δομών και υπηρεσιών καθώς και της ηλεκτρονικής προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρία. Δεν απαντά στο κύριο αίτημα του Αναπηρικού Κινήματος για θέσπιση της πρώιμης παρέμβασης που αφορά στην εκπαίδευση παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες από 0-5 ετών και αντ’ αυτού βαπτίζει πρώιμη την νηπιακή παρέμβαση! Δεν ρυθμίζει την παροχή προσαρμοσμένου οπτικοακουστικού υλικού, βοηθητικού στα σχολικά βιβλία που τόσο έχουν ανάγκη οι μαθητές με αισθητηριακές κυρίως αναπηρίες».
To Γραφείο Τύπου