Καμαρώνει χωρίς ντροπή η κυβέρνηση διά του υπουργού Παιδείας ότι για πρώτη φορά πέτυχε εφέτος το αυτονόητο για όλες τις χώρες της Ευρώπης: να έχουν διανεμηθεί τα σχολικά βιβλία στα σχολεία και να έχουν καλυφθεί οι κενές θέσεις των εκπαιδευτικών σε όλα τα σχολεία με την έναρξη του σχολικού έτους.
Βέβαια, λίγες μέρες απομένουν για να ξεκινήσουν τα μαθήματα και τότε θα αποδειχθεί πόσο ευσταθεί η πρόωρη καυχησιολογία του υπουργού
Αξίζει όμως να δώσει σήμερα στον ελληνικό λαό και ειδικά στη μαθητική νεολαία κάποιες αναγκαίες διευκρινίσεις:
1. Τα σχολικά βιβλία θα έχουν διαφορετικό περιεχόμενο από τα περσινά, τα περισσότερα από τα οποία βαθμολογήθηκαν αρνητικά από την εκπαιδευτική κοινότητα;
2. Η λεγόμενη «εισαγωγική επιμόρφωση» των νεοδιόριστων, έτσι όπως σχεδιάστηκε και προωθείται η υλοποίησή της, στα ασφυκτικά χρονικά περιθώρια μέχρι την έναρξη των μαθημάτων, έχει εξετάσει κανείς τι προβλήματα δημιουργεί τόσο στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς όσο και στη λειτουργία των σχολείων; Αξίζει μόνο να αναφερθεί ότι σε πολλές περιοχές της χώρας, κυρίως τις τουριστικές, υποχρεώνονται οι νεοδιόριστοι να αναζητήσουν πανάκριβη και δυσεύρετη στέγη στην έδρα κάποιας περιφέρειας για να παρακολουθήσουν σεμινάρια σχεδιασμένα κυριολεκτικά «στο πόδι».
3. Με τις δαπάνες για την παιδεία μειωμένες στο ελάχιστο, πώς μπορεί να έχουν αντιμετωπιστεί τα προβλήματα της σχολικής στέγης και της συστέγασης των σχολικών μονάδων; Οι διαμαρτυρίες της εκπαιδευτικής κοινότητας για εκατοντάδες περιπτώσεις συστεγάσεων και σοβαρών ανεπαρκειών στην υποδομή των σχολικών κτιρίων έχει αναδείξει ήδη τις πραγματικές διαστάσεις του ζητήματος, που δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με υποσχέσεις για το.. 2012.
4. Πώς αντιμετωπίζει η κυβέρνηση το αλαλούμ της χαρακτηριζόμενης ως «υποχρεωτικής» προσχολικής εκπαίδευσης, όταν μόνο μικρό μέρος των νηπίων είναι σε θέση να καλύψουν οι προσφερόμενες θέσεις σε δημόσια νηπιαγωγεία;
5. Μπορεί να επαίρεται η κυβέρνηση για συρρίκνωση των φροντιστηρίων όταν εξακολουθεί να διατηρεί τους εξεταστικούς φραγμούς και τη λαιμητόμο της «βάσης του 10», για να στρέψει έτσι μεγάλη μερίδα των νέων στα πρόσφατα αναγνωρισμένα Κέντρα Ελεύθερων Σπουδών; Όταν ακόμη δεν έχει πληρώσει δεδουλευμένα των εκπαιδευτικών που εργάστηκαν πέρυσι στην Πρόσθετη Διδακτική στήριξη;
Το ζήτημα δεν είναι να ξεκινήσουν όπως-όπως τα μαθήματα, σε υποβαθμισμένα σχολικά κτίρια, χωρίς στοιχειώδεις προδιαγραφές λειτουργικότητας και ασφάλειας, χωρίς αισθητική, χωρίς σύγχρονο και κατάλληλο πρόγραμμα σπουδών, χωρίς το επαρκές και επιμορφωμένο εκπαιδευτικό προσωπικό. Ο ΣΥΝ θα αγωνιστεί μαζί με το εκπαιδευτικό κίνημα, ώστε να εξασφαλιστούν οι όλες προϋποθέσεις για μια εκπαίδευση ποιοτικά αναβαθμισμένη, σύγχρονη και αποτελεσματική, που θα παρέχεται ισότιμα σε όλα τα παιδιά και τους νέους, χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς.
Τμήμα Παιδείας