Στη χώρα μας είναι θεσμοθετημένη εδώ και δεκαετίες η δίχρονη προσχολική αγωγή. Επομένως αποτελούν πρόκληση οι πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας σε ό,τι αφορά τα Νηπιαγωγεία, σύμφωνα με τις οποίες «προσφέρονται 140.000 θέσεις ενώ τα νήπια είναι 110.000». Ο Υπουργός αποκρύπτει τις πραγματικές ανάγκες στο χώρο της προσχολικής εκπαίδευσης, εφόσον αποσιωπά ότι απαιτούνται άλλες περίπου 110.000 θέσεις για την κάλυψη των αναγκών των προνηπίων. Με δεδομένο, εξάλλου, ότι πολλά νηπιαγωγεία στην ύπαιθρο δε θα λειτουργήσουν με τη θεσμοθετημένη πληρότητα, ο αριθμός των προνηπίων που θα μείνουν έξω από τα Δημόσια Νηπιαγωγεία θα ξεπεράσει τις 80.000.
Κατάφερε λοιπόν το Υπουργείο Παιδείας να αφήσει σχεδόν όλα τα προνήπια εκτός του Δημόσιου Νηπιαγωγείου και να ωθήσει πολλούς να στραφούν κατʼ ανάγκη προς ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς επιβαρύνοντας το ήδη μειωμένο εισόδημα των εργαζομένων. Κι αυτό γιατί εδώ και δύο χρόνια αφότου θεσπίστηκε η ετήσιας διάρκειας υποχρεωτική προσχολική αγωγή, μετά την απεργία των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δεν πήρε κανένα μέτρο για να αντιμετωπίσει το στεγαστικό πρόβλημα που θα προέκυπτε.
Προκαλεί ο Υπουργός, όταν δεν αναγνωρίζει τις ευθύνες της κυβέρνησης και την υποχρέωση της πολιτείας να εξασφαλίσει τη δυνατότητα σε όλα τα παιδιά, χωρίς αποκλεισμούς, να φοιτούν στα δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα, οξύνοντας έτσι τις ανισότητες και τους ταξικούς φραγμούς στη γνώση γιʼ αυτούς που δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν.
Ο Υπουργός, όπως και με τα ΚΕΣ, φροντίζει να εξασφαλίσει πελατεία και για τους ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς. Και ενώ νηπιαγωγεία λειτουργούν ακόμη και σε υπόγεια, η διπλοβάρδια των σχολείων συνεχίζεται και τα ακατάλληλα και επικίνδυνα κτίρια περισσεύουν, διαπιστώνουμε ότι οικόπεδα που είχαν χαρακτηριστεί κατάλληλα για σχολική στέγη αποχαρακτηρίζονται. Δεν λέει λέξη ο Υπουργός για τον απαραίτητο σχεδιασμό και τα κονδύλια που χρειάζονται για τα 1.500 και πλέον κτίρια που απαιτείται να κτιστούν, ώστε όλα τα νήπια και προνήπια να φιλοξενούνται σε σύγχρονα, ασφαλή και κατάλληλα κτίρια. Το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι η παραχώρηση της σχολικής στέγης σε ιδιώτες μέσω των ΣΔΙΤ.
Αυτή η σαφής πολιτική ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες θα βρει απέναντι στην κυβέρνηση την εκπαιδευτική κοινότητα, τους γονείς και όλη την ελληνική κοινωνία.
Τμήμα Παιδείας