Skip to main content.
Συνασπισμός της Αριστεράς των Κινημάτων και της Οικολογίας
18/09/2008

Συζήτηση στο Ευρωκοινοβούλιο για την πειρατεία στις ακτές της Αφρικής || Δ.Παπαδημούλης: "Προέχει η ασφάλεια των ναυτικών"

Το ζήτημα της πειρατείας στην ευρύτερη περιοχή της Αφρικής έρχεται στην επιφάνεια, μετά το περιστατικό πειρατείας με στόχο το πλοίο "Σέντσουρι", ελληνικών συμφερόντων, σήμερα το πρωί.

Το θέμα της θαλάσσιας πειρατείας ενεγράφη εκτάκτως στην ημερήσια διάταξη της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που θα διεξαχθεί την επόμενη εβδομάδα στις Βρυξέλλες, μετά από αίτημα και της Ομάδας της Ευρωπαϊκής Ενωτικής Αριστεράς, στην οποία ανήκει ο ευρωβουλευτής του ΣΥΝ Δ. Παπαδημούλης.

H σχετική συζήτηση θα λάβει χώρα την Τρίτη, 23 Σεπτεμβρίου επί τη βάσει ερωτήσεων του ΕK τόσο προς την Επιτροπή όσο και προς το Συμβούλιο. H ερώτηση προς την Επιτροπή αναφέρεται κυρίως στο κατά πόσον είναι διατεθειμένη να χρηματοδοτήσει ένα πρόγραμμα για την καταπολέμηση της πειρατείας για την περίοδο 2009-2011.

Το δε  Συμβούλιο ερωτάται να επιβεβαιώσει εάν πρόκειται η Ευρωπαϊκή Ένωση να προβεί σε στρατιωτικού τύπου επιχειρήσεις στα πλαίσια του Ψηφίσματος 1816 του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών για την καταπολέμηση της πειρατείας, όπως προτάθηκε από τη Γαλλική Προεδρία.

Θα ακολουθήσει υιοθέτηση ψηφίσματος του Ευρωκοινοβουλίου στην Ολομέλεια του Οκτωβρίου.

O Δημήτρης Παπαδημούλης, ενόψει της συζήτησης στην Ολομέλεια και με δεδομένο ότι η θαλάσσια πειρατεία έχει πάρει τις διαστάσεις μάστιγας η οποία επεκτείνεται και σε ύδατα της Μεσογείου, δήλωσε:

"Το θέμα της πειρατείας είναι πολύ πιο σύνθετο από ό,τι φαίνεται και δεν λύνεται με μέτρα τύπου Σαρκοζί. Καλείται η ελληνική κυβέρνηση και ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας ειδικότερα, να αναλάβει πρωτοβουλίες στα πλαίσια του Συμβουλίου, για την ασφάλεια των πλοίων και των ναυτικών.

Το Συμβούλιο θα πρέπει πρωτίστως να ασχοληθεί με τα αίτια που πυροδότησαν τα κύματα της θαλάσσιας πειρατείας και μετά να καταλήξει σε προτάσεις. Προέχει η ασφάλεια των ναυτικών και η διερεύνηση ασφαλέστερων θαλάσσιων διαύλων. Εξάλλου, πέρα από την πειρατεία πλοίων υπάρχει και η πειρατική αλιεία, όπου παράνομα αλιεύματα του Ειρηνικού και Ινδικού καταλήγουν στις αγορές της Μεσογείου χωρίς καμία αντίδραση."

To Γραφείο Τύπου