Το 1985 ψηφίστηκε ο Ν. 1568/85 για την υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα, με τον οποίο υποχρεώθηκαν όλες οι επιχειρήσεις που απασχολούν πάνω από 50 εργαζόμενους να έχουν στην υπηρεσία τους και γιατρό εργασίας. Το καθεστώς αυτό αργότερα επεκτάθηκε και για τους εργαζόμενους στο δημόσιο, στο ευρύτερο δημόσιο τομέα, στους ΟΤΑ και στα ΝΠΙΔ.
Μέχρι σήμερα όμως, 23 χρόνια μετά, επισημαίνεται η πολύ μεγάλη υστέρηση των υπόχρεων επιχειρήσεων στη δημιουργία Εσωτερικών Υπηρεσιών Προστασίας Πρόληψης (ΕΣΥΠΠ), όπως, επίσης, και η υστέρηση του Δημοσίου Τομέα στην εφαρμογή της νομοθεσίας για την υγεία στην εργασία και την πρόσληψη ιατρών εργασίας.
Η κυβέρνηση, όμως, αντί να προχωρήσει στην κατεύθυνση της λήψης μέτρων προς αυτή την κατεύθυνση κάνει ακριβώς το αντίθετο και δημιουργεί σοβαρά προβλήματα ακόμα και σε επιχειρήσεις που υποχρεούνται να έχουν μόνιμους γιατρούς εργασίας, όπως η ΔΕΗ.
Πιο συγκεκριμένα, η ΔΕΗ κάνοντας χρήση της παραγράφου 3 του άρθρου 18 του Ν. 3232/2004 και δίνοντας την ερμηνεία που τη βολεύει αλλάζει τη σχέση μισθωτής εργασίας από αορίστου χρόνου που είχαν μέχρι σήμερα οι γιατροί εργασίας και τους θεωρεί ελεύθερους επαγγελματίες καταργώντας τους την ασφάλιση που είχαν μέχρι σήμερα στον ΟΑΠ-ΔΕΗ και στο ΤΣΑΥ και μάλιστα αναδρομικά από 1/3/2004.
Οι ενέργειες και οι πρακτικές αυτές είναι απαράδεκτες και ταυτόχρονα παράνομες γιατί δεν μπορεί κανείς και μάλιστα μονομερώς να αλλάζει μια σχέση μισθωτής εργασίας αορίστου χρόνου σε σύμβαση έργου.
Με βάση τα παραπάνω ερωτάται η κα Υπουργός:
Τι μέτρα προτίθεται να πάρει προκειμένου να σταματήσει την παρανομία της ΔΕΗ σε ότι αφορά την αυθαίρετη αλλαγή της εργασιακής σχέσης των γιατρών εργασίας και να συνεχιστεί κανονικά η ασφάλισή τους όπως ίσχυε μέχρι σήμερα;
Ο ερωτών Βουλευτής
Λαφαζάνης Παναγιώτης