Η κατασκευή του νέου δρόμου Ελευσίνας-Υλίκης θα αργήσει πολύ ακόμα. Αυτό τουλάχιστον είναι το συμπέρασμα από τη συζήτηση Επίκαιρης Ερώτησης του Βουλευτή Αττικής του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς Θανάση Λεβέντη στην ολομέλεια της Βουλής. Απαντώντας στον κ.Λεβέντη, ο Υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ.Ξανθόπουλος παραδέχθηκε ότι η μελέτη του έργου θα πάρει πολύ καιρό ακόμα, καθώς “τα πράγματα είναι εξαιρετικά περίπλοκα, και θα χρειαστεί να κατασκευαστούν σήραγγες και γέφυρες μεγάλου μήκους”.
Έτσι, θα συνεχίσει να υφίσταται ως βασικός οδικός άξονας της χώρας ο διαβόητος δρόμος Ελευσίνας-Θήβας, ένας “στενός, ανηφοροκατηφορικός και ελικοειδής δρόμος” (όπως τον χαρακτήρισε ο κ. Λεβέντης), στον οποίο κάθε μέρα συνωστίζονται χιλιάδες νταλίκες. Η Κυβέρνηση είχε υποσχεθεί ότι θα προχωρήσει τουλάχιστον σε βελτιώσεις και διαπλατύνσεις του υπάρχοντος δρόμου, στην πράξη όμως καμία ουσιαστική βελτίωση δεν έχει συντελεστεί. Μετά από τα όποια έργα έχουν συντελεστεί, οι ανηφόρες γίνονται πιο απότομες κι οι στροφές γίνονται περισσότερες.
Ο κ. Ξανθόπουλος, σε απολογητικό ύφος, δήλωσε ότι η Κυβέρνηση έχει “περάσει ένα Γολγοθά από πλευράς απαλλοτριώσεων”, καθώς οι ιδιοκτήτες αρνούνται να πουλήσουν τη γη τους στο κράτος, κι έτσι δεν μπορούν να γίνουν οι αναγκαίες τομές. Το πρόβλημα όμως παραμένει και μάλιστα χειροτερεύει με κάθε μέρα που περνάει, καθώς όλο και περισσότερες νταλίκες χρησιμοποιούν το δρόμο.
Ο κ. Ξανθόπουλος διέψευσε κατηγορηματικά ότι υπάρχει δέσμευση προς την Αττική Οδό ότι δεν θα δημιουργηθεί άλλος ανταγωνιστικός αυτοκινητόδρομος στην Αττική. Ακόμα, υποσχέθηκε ότι θα επισκεφθεί την Παλαιά Εθνική Οδό μαζί με τον κ. Λεβέντη μέσα στις επόμενες 15 μέρες.