Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
08/10/2008

Άμεση λύση στο εκπαιδευτικό πρόβλημα στο Νομό Κυκλάδων

Ερώτηση Α.Φιλίνη προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων

Η νέα σχολική χρονιά άρχισε και τα προβλήματα που σπαράσσουν τη δημόσια εκπαίδευση συνεχίσουν να υφίστανται.

Σύμφωνα με ανακοίνωση-καταγγελία του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σύρου-Τήνου-Μυκόνου, στο Νομό Κυκλάδων αυτή τη στιγμή λείπουν 29 εκπαιδευτικοί. Ειδικότερα, 2 νηπιαγωγοί, 7 μουσικοί, 7 εκπαιδευτικοί για τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας και 13 γυμναστές/στριες, ενώ υπάρχουν σημαντικά κενά και στους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν τη δεύτερη γλώσσα (γαλλικά ή γερμανικά) και στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων στα ολοήμερα σχολεία.

Επιπρόσθετα, όπως αναφέρουν, δεν υπάρχουν δάσκαλοι/ες για τη λειτουργία των τάξεων ένταξης και των τμημάτων υποδοχής για τα παιδιά των μεταναστών, πρόβλημα που είναι ιδιαίτερα έντονο στα Δημοτικά σχολεία της Μυκόνου.

Σημαντικά είναι επίσης τα προβλήματα όσον αφορά τις κτιριακές εγκαταστάσεις, την επάρκεια των αιθουσών και των χώρων προαυλισμού των παιδιών, που είναι συχνά απαράδεκτες.

Όσον αφορά την προσχολική εκπαίδευση, με την καθιέρωση τους ενός χρόνου υποχρεωτικής εκπαίδευσης χωρίς να ληφθούν τα αναγκαία μέτρα υποδοχής και εκπαίδευσης των νηπίων, αλλά και με την παράλληλη «εκδίωξη» των προνηπίων από του δημοτικούς παιδικούς σταθμούς, έχει δημιουργηθεί μία εκρηκτική κατάσταση όσον αφορά τις συνθήκες στέγασης και συνακόλουθα την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα αναφέρουμε τα σημαντικότερα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα περισσότερα νησιά των Κυκλάδων.

Στη Σαντορίνη, το Δημοτικό σχολείο των Φηρών συστεγάζεται με το Ειδικό Σχολείο, χωρίς να υπάρχει η κατάλληλη υποδομή (ούτε καν το απαραίτητο βοηθητικό προσωπικό) αλλά ούτε και επάρκεια χώρων, με αποτέλεσμα τα παιδιά του ειδικού σχολείου να αντιμετωπίζονται ως “παιδιά ενός κατώτερου θεού”, αλλά και κάποια από τα παιδιά του κλασικού Δημοτικού να είναι αναγκασμένα να φοιτήσουν σε κάποια αποθήκη ή άλλο βοηθητικό χώρο.

Στην Τήνο, στο 2ο Δημοτικό Σχολείο, υπάρχουν τάξεις σε διπλανή πολυκατοικία, τα οποία στο διάλειμμα περνούν το δρόμο για να πάνε στην αυλή του σχολείου τους.

Στην Κέα, στο Δημοτικό Κορησσίας, εκτός από το παλιό σχολικό κτίριο, υπάρχουν δύο λυόμενα.

Στην Τήνο τα νηπιαγωγεία στεγάζονται σε λυόμενα.

.

Στη Σύρο, τα περισσότερα σχολεία της Ερμούπολης είναι παλιά, με κυριότερο πρόβλημα την έλλειψη αιθουσών πολλαπλών χρήσεων και ολοήμερου, ενώ παραμένει ανοιχτό το θέμα της μεταστέγασης του 3ου Δημοτικού, το οποίο συνεχίζει να λειτουργεί σε ακατάλληλο κτίσμα.

Στη Μύκονο, λόγω έλλειψης χώρου, έμειναν προνήπια εκτός δημόσιου νηπιαγωγείου.

Ο κατάλογος δεν έχει τέλος. Παλαιά κτίρια, έλλειψη αιθουσών και συχνά κάλυψη τους από λυόμενα, απουσία αιθουσών πολλαπλών χρήσεων και αιθουσών για τη λειτουργία του ολοήμερου σχολείου (τα παιδιά σιτίζονται στην ίδια αίθουσα που γίνεται το μάθημα), ακατάλληλοι προαύλιοι χώροι κ.λ.π.

Κατόπιν των ανωτέρω:

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1)    Ποια μέτρα προτίθεται να λάβει προκειμένου να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά των εκπαιδευτικών στο Νομό Κυκλάδων;

2)    Πώς σκοπεύει να αντιμετωπίσει τα τεράστια προβλήματα σχολικής στέγης στο Νομό Κυκλάδων;

3)    Πόσα από τα 833 νηπιαγωγεία που περιλαμβάνονται στον πενταετή προγραμματισμό του ΟΣΚ για την περίοδο 2008-2012, αφορούν τις Κυκλάδες και ποια νησιά;

4)    Σε πόσα σχολεία του Ν. Κυκλάδων λειτουργούν τάξεις ένταξης και τμήματα υποδοχής για τα παιδιά των μεταναστών;

Η ερωτώσα βουλευτής

Άννα Φιλίνη