Στο ΠΑΣΟΚ ρίχνει τις ευθύνες για την αύξηση της τιμής των διοδίων το ΥΠΕΧΩΔΕ. Αυτό προκύπτει από απάντηση του Υφυπουργού κ. Ξανθόπουλου, που δόθηκε μετά από ερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Τσούκαλη και Θανάση Λεβέντη, σχετική με τις αυξήσεις των διοδίων σε δρόμους καρμανιόλα. Η ίδια απάντηση που δόθηκε και σε ερωτώντες βουλευτές του ΠΑΣΟΚ (Σπηλιόπουλος, Κατσιφάρας, Βέρρας) αναφέρει χαρακτηριστικά τα εξής:
«Σε απάντηση των ανωτέρω σχετικών Ερωτήσεων και σύμφωνα με τα στοιχεία της Ειδικής Υπηρεσίας του ΥΠΕΧΩΔΕ, σας ενημερώνουμε για τα |εξής:
Η Σύμβαση του έργου «Κατασκευή-Συντήρηση-Λειτουργία και Εκμετάλλευση του Αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα», κυρώθηκε με το Νόμο 3621/2007 από την Βουλή των Ελλήνων με τη σύμφωνη γνώμη της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και του ΛΑΟΣ και η 6η Αυγούστου 2008 ορίστηκε ως ημερομηνία έναρξης Λειτουργίας και συντήρησης της Σύμβασης Παραχώρησης. Ειδικότερα, η Αξιωματική Αντιπολίτευση, συνεπής στις επιλογές της, κατά την περίοδο 2000-2003 ως προς το ύψος των διοδίων τελών των Συμβάσεων Παραχώρησης, τις ψήφισε ανεπιφύλακτα τόσο επί της αρχής όσο και επί του επίμαχου Άρθρου 1, στο οποίο περιέχεται και το σχετικό με τα διόδια τέλη, εδάφιο.
Οι πρώτες οικονομικές αποφάσεις για το ύψος των διοδίων, όλων των προαναφερθέντων Ελληνικών Αυτοκινητοδρόμων λήφθηκαν κατά την περίοδο 2000-2003, πολύ πριν προχωρήσουν όλες οι τεχνικές και περιβαλλοντικές μελέτες για κάθε ένα έργο. Συγκεκριμένα βάσει συγκριτικών στοιχείων με τα διόδια άλλων Ευρωπαϊκών Χωρών και σύμφωνα με τη γενική αρχή της μεταβίβασης του μέγιστου ποσοστού του κόστους κατασκευής και συντήρησης στο χρήστη, το τότε υπεύθυνο για τις παραχωρήσεις αυτές υπουργείο, το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, ανέθεσε στον Χρηματοοικονομικό Σύμβουλο του Δημοσίου (Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, την οποία διατήρησε και η παρούσα Πολιτική Ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ) το έργο της κατάρτισης ενός χρηματοοικονομικού μοντέλου το οποίο υποβλήθηκε για πρώτη φορά στο Δημόσιο το Μάιο του 2000. Το σκέλος λοιπόν των διοδίων, διατηρήθηκε πλήρως στην κυρωθείσα από τη βουλή Σύμβαση, το μοντέλο χρηματοδότησης των έργων που συντάχθηκε ήδη από το 2000.
Στη συνέχεια, στο σχέδιο των Τευχών της Διακήρυξης που αναθεωρήθηκαν και διανεμήθηκαν στους υποψήφιους Παραχωρησιούχους, τον Φεβρουάριο του 2004 και συγκεκριμένα στο εδάφιο 25.1.4 του Σχεδίου Σύμβασης Παραχώρησης περιγράφεται λεπτομερώς τόσο ο μηχανισμός είσπραξης διοδίων τελών κατά τη διάρκεια της κατασκευαστικής περιόδου, όσο και το ύψος και η προοδευτική αύξηση του διοδίου τέλους ανά χλ|μ. ανάλογα με την πρόοδο των κατασκευών, από ? Ο.0225/χλμ. σε ? 0.040/χλμ. σε τιμές 1/1/2003. (έχει κατατεθεί στη διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων). Αυτά ακριβώς τα διόδια τέλη ανά χλμ. διατηρήθηκαν και στη Σύμβαση που ψηφίστηκε στη Βουλή και βάσει του προαναφερθέντος οικονομικού μοντέλου είχε αποφασιστεί να είναι ακριβώς τα ίδια για όλες τις συμβάσεις παραχώρησης.»….