Skip to main content.
Συνασπισμός της Αριστεράς των Κινημάτων και της Οικολογίας
29/10/2008

Παράνομες συμπράξεις στην ακτοπλοΐα και την συγχώνευση Sea Star Capital & ANEK ερευνά η Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού || Απάντηση της Επιτρόπου Κρόες στον Δ. Παπαδημούλη

«Η ελληνική επιτροπή ανταγωνισμού διεξάγει από τον Οκτώβριο του 2006 αυτεπάγγελτη έρευνα με αντικείμενο τον κλάδο της ακτοπλοΐας», απάντησε στον ευρωβουλευτή του ΣΥΝ Δ. Παπαδημούλη η Επίτροπος για τον Ανταγωνισμό κα Νέλυ Κρόες. Ο Έλληνας ευρωβουλευτής στην ερώτησή του καλούσε την Επιτροπή να λάβει μέτρα καθώς οι στρεβλώσεις, οι εναρμονισμένες πρακτικές και οι παράνομες συμπράξεις στον κλάδο των ακτοπλοϊκών μεταφορών, που οδηγούν σε συνεχείς αυξήσεις στα τιμολόγια της ακτοπλοΐας. 

Όπως σημειώνει στην απάντησή της η αρμόδια Επίτροπος: « Ήδη έχουν καταρτισθεί δύο εκθέσεις, οι οποίες προβλέπεται να εξετασθούν από την επιτροπή ανταγωνισμού τον Οκτώβριο του 2008. Η πρώτη αφορά συγκέντρωση μεταξύ της "Sea Star Capital Plc" και της "ANEK" … Η δεύτερη αφορά παράβαση του άρθρου 1 του Νόμου 703/77 καθώς και του άρθρου 81 της συνθήκης ΕΚ (που αφορούν παράνομες συμπράξεις) από μέρους της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας και μιας σειράς επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ακτοπλοΐας. Μία από τις υπό διερεύνηση αγορές αφορά διεθνείς γραμμές και περιλαμβάνεται στο αντικείμενο της προφορικής διαδικασίας που προβλέπεται να διεξαχθεί από την ελληνική επιτροπή ανταγωνισμού τον Οκτώβριο.

Αναφερόμενος στο ζήτημα ο Δ. Παπαδημούλης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Η κυβέρνηση της ΝΔ με την πολιτική της ευνοεί την ανάπτυξη καρτέλ και μονοπωλιακών πρακτικών στο χώρο της ακτοπλοΐας. Εδώ και δύο χρόνια, από τον Οκτώβριο του 2006, η ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού ερευνά τον κλάδο της ακτοπλοΐας, χωρίς  έως και σήμερα να αποδοθούν ευθύνες, να επιβληθούν πρόστιμα και να σπάσουν τα καρτέλ τα οποία και βασιλεύουν.

Οι ναύλοι συνεχώς ακριβαίνουν, οι υπηρεσίες χειροτερεύουν και τα δρομολόγια αραιώνουν. Πολλά νησιά κινδυνεύουν από την 1η Νοεμβρίου να μείνουν χωρίς σύνδεση, ενώ την ίδια ώρα το καρτέλ της ακτοπλοΐας ροκανίζει κάθε χρόνο ολοένα και περισσότερες δεκάδες εκατομμύρια ευρώ από την τσέπη των φορολογούμενων.»

To Γραφείο Τύπου