Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
04/11/2008

Παράλληλη στήριξη - συνεκπαίδευση: θα λειτουργήσει ο θεσμός ή θα μείνει κενό γράμμα του Νόμου;

Ερώτηση Θ.Δρίτσα, Τ.Κουράκη προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων

Ο πρόσφατα ψηφισθείς από το Γ΄ Θερινό Τμήμα της Βουλής νόμος  υπʼ αριθμ. 3699/2008 (ΦΕΚ Α΄ 199/2.10.2008) για την «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» προβλέπει μεταξύ άλλων στο άρθρο 1 παρ.1 τη δέσμευση της Πολιτείας «να μεριμνά για την παροχή δωρεάν δημόσιας ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης στους ανάπηρους όλων των ηλικιών και για όλα τα στάδια και τις εκπαιδευτικές βαθμίδες», καθώς επίσης και «να διασφαλίζει σε όλους τους πολίτες με αναπηρία και διαπιστωμένες εκπαιδευτικές ανάγκες, ίσες ευκαιρίες για πλήρη συμμετοχή και συνεισφορά στην κοινωνία….με πλήρη κατοχύρωση των δικαιωμάτων τους στη μόρφωση και στην κοινωνική και επαγγελματική ένταξη».

Ο ίδιος νόμος, στο β΄ εδ. της παρ. 1 του άρθρου 6, προβλέπει τη δυνατότητα μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να φοιτούν σε σχολικές τάξης των Γενικών Σχολείων «με παράλληλη στήριξη - συνεκπαίδευση από εκπαιδευτικούς ΕΑΕ όταν αυτό  επιβάλλεται από το είδος  και το βαθμό των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών».

Παρά τις προβλέψεις του νόμου ήδη αρκετοί γονείς ή και σύλλογοι γονέων μαθητών που δικαιούνται παράλληλη στήριξη και συνεκπαίδευση, σε επιστολές και αναφορές τους, καταγγέλλουν ή ότι πληρώνουν οι ίδιοι συνοδό ιδιώτη (ακόμα και με 600 ? το μήνα!) ή ότι σε παραστάσεις τους στο Υπουργείο Παιδείας έλαβαν την απάντηση - ακόμα και δια στόματος του Υφυπουργού - ότι δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής για να υποστηριχτεί ο θεσμός!

Σημειωτέον ότι οι γονείς των μαθητών αυτών στην εναγώνια προσπάθειά τους να βρουν την καταλληλότερη για το παιδί τους λύση, μόνοι τους και με απουσία της Πολιτείας, διεκδικούν την ένταξη των παιδιών τους σε γενικά σχολεία που άλλοτε δέχονται και άλλοτε αρνούνται ελλείψει των προϋποθέσεων του νόμου να αναλάβουν το σοβαρότατο έργο της συνεκπαίδευσης, με ορατό κίνδυνο να μετατίθεται η ευθύνη της Πολιτείας σε προσωπικές διευθετήσεις ή ενδεχόμενες διενέξεις μεταξύ γονέων και Συλλόγων Διδασκόντων ή Διευθυντών σχολικών μονάδων.

Με βάση τα ανωτέρω

Ερωτάται ο κ.Υπουργός

1) ΄Εχουν καταγράψει οι υπηρεσίες του Υπουργείου τα υπάρχοντα κενά ανά φορέα (ΚΕΔΔΥ, ΣΜΕΑΕ, Τ.Ε. κλπ.) σε συνδυασμό με τις υπάρχουσες ανάγκες παράλληλης στήριξης - συνεκπαίδευσης σε όλη την Ελλάδα;

2) Δεσμεύεται ή όχι και εντός ποιου χρονικού διαστήματος να προχωρήσει στην πρόσληψη εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής προκειμένου να καλύψει τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών που υπάγονται στο Ν.3699/2008 και ειδικότερα εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής που  θα στηρίξουν το θεσμό της παράλληλης στήριξης - συνεκπαίδευσης στα Γενικά Σχολεία της Χώρας;

3) Ποια μέτρα και εντός ποιου χρονικού διαστήματος πρόκειται να λάβει ώστε η προβλεπόμενη παράλληλη στήριξη - συνεκπαίδευση να είναι αποκλειστικά δημόσια, όπως προβλέπεται  από το άρθρο 1παρ.1 του ισχύοντος νόμου;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Θοδωρής Δρίτσας

Τάσος Κουράκης