Για τα πολύ σοβαρά προβλήματα που δημιουργεί στη διανομή των πανεπιστημιακών συγγραμμάτων η εφαρμογή του Προεδρικού Διατάγματος 226 μίλησε ο βουλευτής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Τάσος Κουράκης, κατά τη διάρκεια της συζήτησης επίκαιρης ερώτησής του στη Βουλή.
Η απαράδεκτη ρύθμιση περιορισμού των συγγραμμάτων στον αριθμό των υποχρεωτικών και επιλεγόμενων μαθημάτων που απαιτούνται για τη λήψη πτυχίου συνιστά βάναυση περιστολή του δικαιώματος στη δημόσια και δωρεάν και εκπαίδευση, είπε ο Τ. Κουράκης. Ζήτησε να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση ώστε να μοιράζονται δωρεάν όσα βιβλία απαιτούνται για την παρακολούθηση του κάθε μαθήματος, έτσι ώστε να μην υπάρχει μονόπλευρη παρουσίαση του θέματος και να αμφισβητείται η καθηγητική αυθεντία. Επισήμανε ότι όλα τα υλικά (σημειώσεις, παρουσιάσεις, εργαστηριακοί οδηγοί, πτυχιακές εργασίες, κλπ) πρέπει να τυπώνονται από πανεπιστημιακά τυπογραφεία. Γι΄αυτό πρέπει να αναβαθμισθούν τα πανεπιστημιακά τυπογραφεία ανά ίδρυμα ή πόλη ώστε να εκτυπώνονται σε αυτά όλα τα συγγράμματα και να απεμπλακούν οι εκδοτικοί οίκοι και επιχειρήσεις από τη διανομή και εκτύπωση, ώστε να επιτευχθεί και οικονομία κλίμακας, είπε ο βουλευτής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Έφερε ως χαρακτηριστικό το παράδειγμα του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου όπου: Το σύνολο των τίτλων που εκτυπώνονται εντός ΕΜΠ, από τον οργανωμένο εκδοτικό μηχανισμό ανέρχεται ετησίως σε 734 τίτλους βιβλίων, πανεπιστημιακών εκδόσεων και σημειώσεων συνολικού κόστους 80.000 ευρώ. Αντίθετα το σύνολο των τίτλων που προσφέρονται από το ελεύθερο εμπόριο, ενώ ανέρχεται σε 636 ετησίως, κοστίζει στο ελληνικό κράτος 1,1 εκατομ. ευρώ. Και συνέχισε: ΄΄Πέραν των δωρεάν συγγραμμάτων, όλο το αναγκαίο υλικό (βιβλία, άρθρα, κλπ) που υποστηρίζουν κάθε μάθημα, πρέπει να υπάρχει στις βιβλιοθήκες των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων σε ικανό αριθμό για να το δανείζονται όλοι οι φοιτητές που εγγράφονται στο αντίστοιχο μάθημα και το δικαίωμα σε φωτοτυπίες να είναι απεριόριστο. Επιβάλλεται να αναβαθμισθούν και να δημιουργηθούν όπου δεν υπάρχουν αναγνωστήρια. Να δημιουργηθούν βάσεις δεδομένων συγγραμμάτων (ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες) προσβάσιμες από όλους τους φοιτητές και τις φοιτήτριες.
Πολύ σημαντικό είναι επίσης ο κάθε διδάσκων ή διδάσκουσα να δηλώνει από την αρχή του μαθήματος (και να αναρτά στην αντίστοιχη ιστοσελίδα) το περιεχόμενο του μαθήματος, το υλικό διαλέξεων, εργασιών, ασκήσεων, εργαστηρίων, φροντιστηρίων, κλπ., καθώς και τα γνωστικά πεδία που θα εξετασθούν οι φοιτητές, ώστε έγκαιρα οι ίδιοι να προσδιορίσουν τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες προκειμένου να αναζητήσουν τα κατάλληλα συγγράμματα. ΄΄