Σύμφωνα με στοιχεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκδοτών και Βιβλιοπωλών (ΠΟΕΒ) οι σχολικές βιβλιοθήκες είτε υπολειτουργούν, είτε βρίσκονται σε εγκατάλειψη. Οι σχολικές βιβλιοθήκες λειτουργούν χωρίς ουσιαστικό σχέδιο για την ανανέωσή τους και τη σύνδεσή τους με την εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ παρουσιάζουν οικονομικά προβλήματα που δυσχεραίνουν τη συντήρηση και αναβάθμιση των συλλόγων και του εξοπλισμού, καθώς και τη στελέχωσή τους από εξειδικευμένο προσωπικό.
Συγκεκριμένα 15.589 ελληνικά σχολεία παραμένουν χωρίς βιβλιοθήκες, καθώς από τα 16.089 σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μόνο τα 499 διαθέτουν σχολικές βιβλιοθήκες.
Ο κίνδυνος να μην απορροφηθούν τα σχετικά ευρωπαϊκά κονδύλια για τον εξοπλισμό των σχολικών βιβλιοθηκών από το Υπουργείο Παιδείας, καθώς το Υπουργείο δεν τα αξιοποίησε στο προβλεπόμενο χρονικό διάστημα, είναι ορατός. Παρά τις δεσμεύσεις της Κυβέρνησης να διατεθεί αρχικά το κονδύλι των 70.431 εκατομμυρίων ευρώ για τη δημιουργία νέων σχολικών βιβλιοθηκών, η χρηματοδότηση των 70.431 εκατομμυρίων ευρώ μειώθηκε στα 15 εκατομμύρια ευρώ. Επιπλέον επισημαίνουμε τον κίνδυνο να χαθεί το κονδύλι των 15 εκατομμυρίων ευρώ που επρόκειτο να διατεθεί υπέρ της προμήθειας βιβλίων για τις 266 σχολικές βιβλιοθήκες.
Κατόπιν των ανωτέρω:
Ερωτάται ο κύριος Υπουργός:
1. Ποιοι είναι οι όροι λειτουργίας που προτίθεται να θέσει το ΥΠΕΠΘ –ως προς τα ωράρια λειτουργίας, τις προσλήψεις βιβλιοθηκονόμων, την έκδοση σχετικής εγκυκλίου- ώστε οι σχολικές βιβλιοθήκες να αποτελούν συστατικό στοιχείο μιας πραγματικά αναβαθμισμένης Παιδείας.
2. Ποια μέτρα προτίθεται να λάβει το ΥΠΕΠΘ ώστε να δημιουργηθούν άμεσα οι βιβλιοθήκες στα 226 σχολεία και πώς θα αξιοποιηθεί στο σύνολό του το προβλεπόμενο ευρωπαϊκό κονδύλι για τον εμπλουτισμό των σχολικών βιβλιοθηκών;.
Η ερωτώσα βουλευτής
Άννα Φιλίνη