Το ζήτημα της αυξημένης για τους πεζούς επικινδυνότητας του τμήματος της Λεωφόρου Συγγρού που βρίσκεται στην έξοδο του σταθμού Συγγρού- Φιξ του μετρό έχει επανειλημμένα τεθεί τόσο στο διαμερισματικό και δημοτικό συμβούλιο όσο και στη Βουλή, χωρίς όμως να έχει δοθεί έως σήμερα καμία λύση.
Στο σημείο αυτό διασχίζουν καθημερινά κάθετα τη λεωφόρο Συγγρού εκατοντάδες πεζοί, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή τους, αφού δεν υπάρχει ούτε διάβαση ούτε και φωτεινός σηματοδότης. Παραπλεύρως της λεωφόρου υπάρχουν έξοδοι του σταθμού του μετρό, ωστόσο μόνο η μία έξοδος (ανατολική) διαθέτει κυλιόμενες κλίμακες και ανελκυστήρα, ενώ οι μετακινούμενοι που επιθυμούν να εξέλθουν στην έξοδο καθόδου της λεωφόρου Συγγρού (πεζόδρομος Δράκου) και να μετακινηθούν με κατεύθυνση το Φάληρο, είναι υποχρεωμένοι να ανέλθουν μακρές σταθερές κλίμακες (πάνω από 70 σκαλοπάτια). Συνεπεία τούτου, οι ηλικιωμένοι αλλά και άτομα με κινητικά προβλήματα υποχρεώνονται να εξέλθουν από τη έξοδο ανόδου της Λεωφόρου Συγγρού και εν συνεχεία να διασχίσουν τον ταχείας κυκλοφορίας δρόμο, καθώς το πλησιέστερο φανάρι απέχει αρκετά μέτρα (συμβολή Συγγρού με Φραντζή).
Το τμήμα αυτό της Συγγρού λειτουργεί ως συγκοινωνιακός κόμβος, αφού στο σημείο αυτό είναι δυνατή η μετεπιβίβαση σε μετρό, λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ, ενώ υπάρχει και σταθμός ταξί. Η κίνηση είναι καθημερινά πολύ αυξημένη, αφού πλησίον βρίσκεται το Πάντειο Πανεπιστήμιο με εκατοντάδες φοιτητές, αλλά και υπηρεσίες όπως το ΙΚΑ Νέου Κόσμου. Πρέπει ακόμη να σημειώσουμε ότι στην, παράλληλη στη Συγγρού, οδό Καλλιρρόης υπάρχει φωτεινός σηματοδότης και διάβαση ώστε να φτάσει ο πεζός ως το πεζοδρόμιο της λεωφόρου Συγγρού, στη συνέχεια όμως η πορεία αυτή διακόπτεται και ο πεζός υποχρεώνεται για άλλη μια φορά να διασχίσει το δρόμο από το επικίνδυνο αυτό σημείο.
Τόσο το Υπουργείο Μεταφορών όσο και το ΥΠΕΧΩΔΕ έχουν ενημερωθεί επανειλημμένως και εγγράφως για το ζήτημα, χωρίς όμως να έχει αναληφθεί καμία ενέργεια (στις επιστολές που στάλθηκαν από το 1ο Διαμέρισμα -μετά από πρόταση της Ανοιχτής Πόλης- προς την Αττικό Μετρό Α.Ε. οι απαντήσεις ήταν αρνητικές για την κατασκευή ανελκυστήρα και αόριστες για την κατασκευή κυλιόμενης κλίμακας στο μέλλον, ενώ για το θέμα του σηματοδότη παρέπεμπαν στο ΥΠΕΧΩΔΕ, τα δε Υπουργεία Μεταφορών και ΠΕΧΩΔΕ στα οποία διαβιβάστηκαν οι επιστολές ουδέποτε απήντησαν). Τα ατυχήματα όμως αυξάνουν συνεχώς και μάλιστα πολλά από αυτά καταλήγουν θανατηφόρα. Ήδη τη στιγμή που κατατίθεται αυτή η ερώτηση μια γυναίκα βρίσκεται σε κωματώδη κατάσταση στο νοσοκομείο Ευαγγελισμός και παλεύει για τη ζωή της (χτυπημένη από τις 6.10.08), ενώ την επόμενη ακριβώς ημέρα άλλη μια γυναίκα έχασε τη ζωή της στο ίδιο σημείο.
Κατόπιν τούτων,
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Προτίθενται να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα ώστε να τοποθετηθεί άμεσα φωτεινός σηματοδότης και διαγράμμιση για τη διάβαση πεζών στο τμήμα εξόδων του σταθμού μετρό επί της λεωφόρου Συγγρού;
2. Προτίθενται να φροντίσουν για την άμεση πρόβλεψη κατασκευής ανελκυστήρα ή κυλιόμενης σκάλας από την Αττικό Μέτρο Α.Ε. στη δυτική πλευρά του σταθμού Συγγρού- Φιξ (η οποία στο 33498/29.1.08 έγγραφό της ενημέρωνε ότι δεν προτίθεται να το πράξει στο άμεσο μέλλον) από τη στιγμή που δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για την πρόσβαση ατόμων με κινητικές δυσκολίες, υπέργηρους και γονείς με καροτσάκι;
[Επισυνάπτονται φωτογραφίες από το σημείο διάβασης των πεζών χωρίς διαγράμμιση και σηματοδότη, από τις σταθερές κλίμακες της δυτικής εξόδου του μετρό και από τη διακοπή της διαγράμμισης πεζών μετά το φανάρι της Καλλιρρόης.]
Η ερωτώσα βουλευτής
Άννα Φιλίνη
Επισυνάπτονται φωτογραφίες από το σημείο διάβασης των πεζών χωρίς διαγράμμιση και σηματοδότη, από τις σταθερές κλίμακες της δυτικής εξόδου του μετρό και από τη διακοπή της διαγράμμισης πεζών μετά το φανάρι της Καλλιρρόης.