Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
23/12/2008

Αιτία πολλών μετωπικών ατυχημάτων αλλά και δυστυχημάτων, οι μετατοπίσεις των διαχωριστικών τσιμεντένιων στηθαίων, μετά από σύγκρουση οχημάτων, στην Περιφ/κή οδό Θεσ/νίκης-Μουδανίων, μεταξύ Δ.Δ.Νέου Ρυσίου του Δ.Θέρμης & του Δ.Δ.Καρδίας του Δ.Μίκρας

Ερώτηση Ε.Αμμανατίδου-Πασχαλίδου προς τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ

Στην Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης- Μουδανίων σημειώνονται πολλά ατυχήματα αλλά και δυστυχήματα,  αφού είναι ο μοναδικός οδικός άξονας που ενώνει την Θεσσαλονίκη με τα ανατολικά της προάστια που έχουν ραγδαία οικιστική ανάπτυξη, με τις Βιομηχανικές περιοχές Λακκώματος και Μουδανιών και τη Χαλκιδική, οπότε αναπόφευκτα δέχεται τεράστιο όγκο οχημάτων σε καθημερινή πλέον βάση.

 Αρκετές από τις συγκρούσεις ή εκτροπές οχημάτων γίνονται ανάμεσα στο Νέο Ρύσιο και στην Καρδία, τις περισσότερες φορές τις νυχτερινές και τις ώρες αιχμής ή όταν βρέχει.

 Το σημείο είναι πολύ επικίνδυνο ιδιαίτερα στο ρεύμα καθόδου, διότι υπάρχει δεξιά στροφή, οι ταχύτητες είναι μεγαλύτερες των ορίων, η ορατότητα είναι περιορισμένη ειδικά το βράδυ από έλλειψη ηλεκτροφωτισμού.

 Τα προστατευτικά τσιμεντένια διαχωριστικά που είναι μονά στο συγκεκριμένο σημείο, είναι αδύνατο να συγκρατήσουν τα οχήματα στο δικό τους ρεύμα αφού θα έπρεπε να είναι διπλά και στη μέση να υπάρχει χώμα και φυτεμένοι θάμνοι, όπως σε άλλα κομμάτια της ίδιας οδού, ώστε να συγκρατήσουν τις πιέσεις των συγκρούσεων και η πιθανότητα μετωπικών να είχε μηδενιστεί.

 Τα οχήματα που κινούνται από τη Θεσσαλονίκη προς τα Μουδανιά στην ανηφόρα της Καρδίας κινδυνεύουν αναπάντεχα να προσκρούσουν και αυτά πάνω σε μετατοπισμένα τσιμεντένια στηθαία (αυτά που χρησιμοποιούνται ως διαχωριστικά δρόμων ταχείας κυκλοφορίας) και σε οχήματα που έχουν περάσει από το αντίθετο ρεύμα της καθόδου, στο ρεύμα ανόδου, μετά από την πρόσκρουσή τους στα διαχωριστικά στηθαία που έχουν υποχωρήσει.

 Δηλαδή πολλές φορές έχουμε ατυχήματα που εκτυλίσσονται και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας.

 Αποτέλεσμα είναι να έχουμε πολύ συχνά τραυματίες, αλλά και νεκρούς, ο δρόμος να μπλοκάρει με φόβο ενός νέου ατυχήματος λόγω της κακής ορατότητας του σημείου, το ΕΚΑΒ, η πυροσβεστική και η τροχαία να μην μπορούν να φτάσουν άμεσα στον τόπο του ατυχήματος (λόγω έλλειψης παρόδιων εγκαταστάσεων και κατάληψης της λωρίδας έκτακτης ανάγκης από οχήματα), ώστε να δώσουν όσο το δυνατό γρηγορότερα τις πρώτες βοήθειες, να μεταφέρουν έγκαιρα τους τυχόν τραυματίες στο νοσοκομείο και να διευθετήσει η τροχαία την κίνηση των υπόλοιπων οχημάτων.

 Επειδή όλα τα παραπάνω είναι σχεδόν καθημερινό φαινόμενο στην Π.Ο. Θεσσαλονίκης-Μουδανίων και ο δρόμος είναι άκρως επικίνδυνος για τη ζωή των οδηγών και των συνεπιβατών τους:

ερωτάται ο κ. Υπουργός:

-Θα λάβει εκείνα τα μέτρα ώστε στο συγκεκριμένο σημείο:

1) να υπάρξει επαρκείς ηλεκτροφωτισμός και τη διάρκεια της νύχτας να μπορεί να υπάρχει ορατότητα για αποφυγή αναίτιων ατυχημάτων;

2) να αντικατασταθεί το υφιστάμενο μονό στηθαίο, με διπλό διαχωριστικό για να μηδενιστούν οι περιπτώσεις των σφοδρότατων μετωπικών, λόγω της επικινδυνότητας της στροφής;

-Θα προβεί σε εκείνες τις ενέργειες ώστε να τοποθετηθούν φωτεινοί σηματοδότες που θα αναβοσβήνουν εφιστώντας την προσοχή των οδηγών, όπως και προειδοποιητικές πινακίδες για την ελαχιστοποίηση των ατυχημάτων;

Η ερωτώσα βουλευτής

Αμμανατίδου-Πασχαλίδου Ευαγγελία