Οι καθηγητικές σχολές των Πανεπιστημίων, που οι φοιτητές τους εκ των πραγμάτων στην πλειονότητά τους θα απορροφηθούν επαγγελματικά στη δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση, εκτός από ολοκληρωμένες σπουδές στα ιδιαίτερα επιστημονικά αντικείμενά τους, έχουν την υποχρέωση να προσφέρουν και πρακτική εξάσκηση μέσα στα σχολεία. Τα Παιδαγωγικά Τμήματα των Πανεπιστημίων αναλαμβάνουν να οργανώσουν αυτήν την εκπαιδευτική δραστηριότητα, απαραίτητη για να έχουμε ικανούς δασκάλους των παιδιών αργότερα.
Το Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη του την ξένη εμπειρία, τη σχετική επιστημονική βιβλιογραφία και τις ανάγκες άρτιας εκπαίδευσης των φοιτητών, ήδη από το ακαδημαϊκό έτος 1989 – 1990 ξεκίνησε μια προσπάθεια ενεργοποίησης της έως τότε παραμελημένης Πρακτικής Άσκησης των φοιτητών στα σχολεία και κατάφερε να διαμορφώσει ένα τέτοιο σημαντικό μοντέλο, συνολικής διάρκειας επτά εβδομάδων, που έγινε υπόδειγμα και για άλλα ομοειδή τμήματα Ελληνικών Πανεπιστημίων.
Η επιτυχία ενός τέτοιου προσράμματος εξαρτάται από την έγκαιρη απόσπαση φιλολόγων από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι οποίοι καθοδηγούν μικρές ομάδες φοιτητών ώστε να εξοικειωθούν με το μελλοντικό περιβάλλον της εργασίας τους και να εφαρμόσουν στην πράξη καλές πρακτικές για τη διοίκηση του σχολείου και τη διδασκαλία.
Φέτος όμως το Υπουργείο Παιδείας αρνήθηκε να αποσπάσει τον αναγκαίο αριθμό φιλολόγων, εγκρίνοντας δύο (2)! μόνον από τις δέκα πέντε (15) αποσπάσεις που είχαν ζητηθεί. Η άρνηση αυτή είχε ως συνέπεια το Τμήμα να αδυνατεί πλέον να εφαρμόσει πλήρως και ολοκληρωμένα το πρόγραμμα σπουδών του.
Το ΥΠΕΠΘ γνωρίζει πολύ καλά τους στόχους, τα περιεχόμενα και τα αποτελέσματα του προγράμματος από τα υπομνήματα που κάθε χρόνο στέλνει το Τμήμα. Για το ακαδημαϊκό έτος 2007–2008 το σχετικό υπόμνημα υπερέβαινε τις (σαράντα) 40 σελίδες. Με την αδιαφορία του, αφενός, καταδικάζει σε μαρασμό ένα επιτυχημένο μοντέλο Πρακτικής Άσκησης φοιτητών-υποψηφίων καθηγητών, αφετέρου, αρνείται στους φοιτητές του Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής την απαραίτητη για την διδακτική εξέλιξή τους πρακτική άσκηση αλλά και το κατοχυρωμένο εδώ και χρόνια προνόμιό τους να λαμβάνουν βεβαίωση με την κατάσταση της αναλυτικής βαθμολογίας τους ότι συμμετείχαν σε πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης διάρκειας 7 εβδομάδων. Και μάλιστα χωρίς καμιά πραγματική εξήγηση.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
1. Ποιοι είναι οι πραγματικοί λόγοι της εμμονής του Υπουργείου του σε μια τόσο αντιεπιστημονική απόφαση;
2. Προτίθεται να λάβει άμεσα συγκεκριμένα μέτρα για την επίλυση του προβλήματος που αντιμετωπίζει το Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικών του ΑΠΘ και συγκεκριμένα θα υπογραφούν οι αποσπάσεις που έχει ζητήσει το Τμήμα στον πρέποντα για την αποτελεσματικότητα της λειτουργίας του αριθμό; Ή θα αφήσει χωρίς πρακτική εκπαίδευση τους φοιτητές του Τμήματος, κάτι απαράδεκτο για μια κατʼ εξοχήν καθηγητική Σχολή;
Ο ερωτών βουλευτής
Περικλής Κοροβέσης