Εν όψει της προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή για θέματα Παιδείας, ο Πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Αλ. Αλαβάνος συναντήθηκε σήμερα με τα Προεδρεία της ΟΛΜΕ, της ΔΟΕ και της ΠΟΣΔΕΠ.
Μετά τη συνάντηση, έγιναν δηλώσεις:
ΑΛ. ΑΛΑΒΑΝΟΣ: Είχαμε μια ενδιαφέρουσα και ζωντανή πολύωρη, θα έλεγα, συζήτηση με τα Προεδρεία της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας, της Ομοσπονδίας των λειτουργών της Μέσης Εκπαίδευσης και του Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού των Πανεπιστημίων ΠΟΣΔΕ και διαπιστώσαμε κοινά ενδιαφέροντα και κοινές ανησυχίες χρηματοδότησης της εκπαίδευσης για τον δωρεάν χαρακτήρα της αντιμετώπισης του προβλήματος της διαρροής και των ταξικών φραγμών που υπάρχουν, απάντηση στο πρόβλημα της πλήρους υποβάθμισης του Λυκείου, στήριξη των εργαζομένων στην εκπαίδευση και μια σειρά άλλα ζητήματα.
Η διαπίστωση η δική μας είναι ότι δυστυχώς η πολιτική της Κυβέρνησης έχει οδηγήσει σε ένα καράβι το οποίο μπάζει από παντού. Κατά τη γνώμη μας αυτή η πολιτική πρέπει να οδηγηθεί σε διαλυτήριο και ότι χρειάζεται μια μεγάλη τομή εφʼ όλης της ύλης, η οποία είναι αναγκαία να γίνει. Και όχι μόνο αυτό, έχουμε μία Κυβέρνηση η οποία όπως δείχνει και η χθεσινή απόφαση του Πρωτοδικείου με βάση τους νόμους τους οποίους έχει θεσπίσει, δημιουργεί μια πραξικοπηματική κατάσταση σε σχέση με το Σύνταγμα. Αυτό αφορούσε, όπως ξέρετε, στα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών και στην επιχείρηση της Νέας Δημοκρατίας να παραβιάσει το άρθρο 16 του Συντάγματος που καλεί για δημόσια μόνο ανώτατη εκπαίδευση.
Εμείς βρήκαμε καλούς συνομιλητές και με τις προγραμματικές μας θέσεις αλλά και με τη στήριξη στους αγώνες τους, θα προσπαθήσουμε να συμβάλουμε σε μια αλλαγή σελίδας για την παιδεία την οποία κατά τη γνώμη μας αποκλείεται να δώσει η Νέα Δημοκρατία.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Στο διάλογο της Παρασκευής που θα προσέλθετε, θα θέσετε, θα μεταφέρετε αυτές τις απόψεις;
Αλ. Αλαβάνος: Εννοείται ήταν πολύ χρήσιμες για μας για τη συζήτηση η οποία θα γίνει στην προ Ημερήσια Διάταξης συζήτηση στη Βουλή. Γι΄ αυτό, αν θέλετε, έγινε κιόλας.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Πείτε μας περισσότερα στοιχεία, γιατί δεν κατάλαβα τη θέση σας για την απόφαση του Πρωτοδικείου, δεδομένου ότι υπάρχει μια Οδηγία της Ε.Ε. αυτή η απόφαση απλώς εναρμονίζει …
Αλ. Αλαβάνος: Η Οδηγία της Ε.Ε. έχει σχέση με τη συμμετοχή στην αγορά εργασίας των αποφοίτων, δηλαδή με την αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων. Σήμερα με την απόφαση του Πρωτοδικείου βγαίνει και θέμα εξίσωσης ακαδημαϊκών προσόντων, κάτι το οποίο είναι έξω από την Οδηγία και σʼ αυτό νομίζω ότι η ευθύνη είναι κυρίως της Κυβέρνησης, δεδομένου ότι έχει μια νομική κατάσταση, η οποία είναι σε παραβίαση του Συντάγματος και για την οποία δεν μας υποχρεώνει η Ε.Ε. Γιατί, όπως ξέρετε, τα Ιδρύματα που λειτουργούν σε κάθε χώρα, επομένως και τα ΚΕΣ που συνεργάζονται με τα ξένα Πανεπιστήμια είναι αρμοδιότητα της χώρας της συγκεκριμένης με βάση την αρχή της επικουρικότητας αν θα λειτουργούν ή όχι.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Συμφωνείτε με τα μπλόκα των αγροτών.
Αλ. Αλαβάνος: Οι αγρότες δεν έχουν απλώς δίκαια αιτήματα, είναι σε απόγνωση και την ευθύνη γιʼ αυτές τις μορφές της πάλης την έχει αποκλειστικά η Κυβέρνηση. Εμείς την καλούμε χωρίς λεπτό καθυστέρησης να δώσει απαντήσεις στα αιτήματα που έχουν σχέση με τις τιμές, το κόστος παραγωγής και τα άλλα ζητήματα που θέτουν οι αγρότες από άκρου σε άκρο της Ελλάδας.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Ναι αλλά τα μπλόκα;
Αλ. Αλαβάνος: Ξαναλέω την ευθύνη ότι προσφεύγουν σε αυτές τις προωθημένες μορφές πάλης την έχει αποκλειστικά η Κυβέρνηση. Η Κυβέρνηση η οποία κωφεύει και έχει κλείσει τα μάτια μπροστά στα αιτήματα απόγνωσης των αγροτών.
ΜΑΝΙΑΤΗΣ ΚΩΣΤΑΣ (Πρόεδρος της ΟΛΜΕ):
Είχαμε μια χρήσιμη και γόνιμη συζήτηση με τον Πρόεδρο του Συνασπισμού πάνω στα μεγάλα και κρίσιμα προβλήματα που αντιμετωπίζει η δημόσια παιδεία στη χώρα μας. Για τα προβλήματα αυτά είναι υπεύθυνη η κυβερνητική πολιτική. Επειδή η Κυβέρνηση δεν θέλει να συζητηθούν με ουσιαστικό τρόπο αλλά ούτε και να δώσει θετικές απαντήσεις βαφτίζει ως διάλογο μια προσχηματική διαδικασία. Τα μεγάλα προβλήματα της εκπαίδευσης, η χρηματοδότηση, το περιεχόμενο σπουδών, η μαθητική διαρροή, τα ζητήματα της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης απαιτούν συγκεκριμένες απαντήσεις. Η Κυβέρνηση μέχρι τώρα δεν έχει προχωρήσει σε κανένα διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα. Σε κανένα νομοσχέδιο που προώθησε για συζήτηση στη Βουλή δεν το έδωσε για συζήτηση. Η ΟΛΜΕ θα πάρει πρωτοβουλίες ενημέρωσης ευρύτερα των φορέων πάνω στα κρίσιμα προβλήματα της εκπαίδευσης για μια ακόμα φορά.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Ο Υπουργός Παιδείας μίλησε ότι θα αρχίσει από μηδενική βάση. Θα συμμετάσχετε;
Ο κύριος Υπουργός Παιδείας μιλάει για μηδενική βάση διαλόγου όταν το πρώτο δείγμα γραφής του ήταν το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση που προωθήθηκε και ψηφίστηκε πριν από μέρες στη Βουλή μην το δώσει στην ΟΛΜΕ. Ήταν ένα πρώτο αρνητικό δείγμα. Για μας δεν υπάρχει μηδενική βάση με την έννοια ότι η εκπαίδευση δεν έγινε την ημέρα ανάληψης των καθηκόντων του νέου Υπουργού. Η εκπαίδευση προϋπήρχε, υπάρχει, υπάρχουν σοβαρά προβλήματα και σʼ αυτά καλείται να απαντήσει και όχι να επικαλείται με γενικόλογες αναφορές περί διαλόγου. Τα σοβαρά προβλήματα απαιτούν απαντήσεις, σʼ αυτές τις απαντήσεις απαιτούμε μια ουσιαστική διαπραγμάτευση με την Κυβέρνηση, αυτή δεν έχει γίνει, εμείς είμαστε σε εγρήγορση επιμένουμε να δοθούν απαντήσεις, παρότι πιστεύουμε ότι δεν υπάρχει πολιτική βούληση από τη μεριά της Κυβέρνησης να δώσει θετικές απαντήσεις στις μορφωτικές ανάγκες, στις αγωνίες των νέων και της κοινωνίας ευρύτερα.
ΛΑΖΑΡΟΣ ΑΠΕΚΗΣ (Πρόεδρος της ΠΟΣΔΕ):
Ανταποκριθήκαμε με μεγάλη χαρά στο κάλεσμα του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ και θα χαιρόμαστε να είχαμε μπροστά μας τέτοιες πρωτοβουλίες και από τα άλλα κόμματα. Είχαμε μια πολύ δημιουργική συνεργασία και συζήτηση, το κίνημα της παιδείας έχει πολύ συγκεκριμένα αιτήματα, έχει κάνει πολλούς αγώνες για τη διεκδίκησή τους και αυτά σήμερα συζητήσαμε. Πρέπει να πούμε απέναντί μας έχουμε μια κυβερνητική πολιτική, η οποία υποβαθμίζει τη δημόσια και ανώτατη εκπαίδευση και επιβάλει την ιδιωτική. Το τελευταίο δείγμα είναι η αναγνώριση των κολλεγίων ως ισότιμων με τα δημόσια πανεπιστήμια. Εδώ έχουμε μια παραβίαση του Συντάγματος και επιβολή της ιδιωτικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Δεν θα επιτρέψουμε να περάσουν, αυτή τη στιγμή θα συντονίσουμε με τους αγώνες μας και το πανεπιστημιακό κίνημα των άλλων χωρών της Ευρώπης για να ανατρέψουμε δυναμικά αυτές τις πολιτικές που κατεδαφίζουν τη δημόσια Ανώτατη Εκπαίδευση.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Μέχρι τώρα μιλούσαμε για επαγγελματικά δικαιώματα, τώρα για πρώτη φορά μιλάμε και για ακαδημαϊκά, για εξίσωση ακαδημαϊκών δικαιωμάτων.
Δυστυχώς αυτή είναι η πολιτική της Κυβέρνησης. Χρησιμοποιεί μια Οδηγία της Ε.Ε. για να επιβάλει, να νομιμοποιήσει την ιδιωτική τριτοβάθμια. Και δυστυχώς ένα ελληνικό δικαστήριο έτρεξε πριν καν εκδοθεί το Προεδρικό Διάταγμα που οφείλει να εκδώσει υποτίθεται η Κυβέρνηση για να ενσωματώσει αυτή την Οδηγία στο ελληνικό δίκαιο και έβγαλε αποφάσεις.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΥΜΑΝΤΖΕΛΗΣ (Αντιπρόεδρος της ΔΟΕ):
Εμείς σαν Ομοσπονδία πιστεύουμε ότι το θέμα της παιδείας δεν αφορά μόνο τους εκπαιδευτικούς, αλλά αφορά όλο τον ελληνικό λαό πόσο μάλλον τα κόμματα, τα οποία αποφασίζουν στη Βουλή για θέματα παιδείας. Μʼ αυτό το σκεπτικό αποδεχθήκαμε την πρόσκληση του ΣΥΡΙΖΑ. Είναι θετικό βήμα να μιλούν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς για την παιδεία.
Όσον αφορά για το διάλογο, τον θεωρούμε προσχηματικό και γιʼ αυτό έχουμε την εμπειρία και την απόδειξη στις 19 Αυγούστου στείλαμε πρόσκληση ή έγγραφο όπως θέλετε πείτε το στον κύριο Υπουργό, τον πρώην, να μας δεχθεί να συζητήσουμε για την παιδεία, ο Υπουργός έφυγε και εμείς περιμένουμε ακόμη το διάλογο. Και για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, εάν θέλουν η Κυβέρνηση και τα κόμματα η παιδεία να είναι δημόσια αναβαθμισμένη, πρέπει να πάρουν τις θέσεις των Ομοσπονδιών των Εκπαιδευτικών και να τις κάνουν θέσεις δικές τους των κομμάτων τους. Μόνο έτσι θα λυθούν τα θέματα τα χρόνια και μεγάλα προβλήματα της εκπαίδευσης.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Όλα αυτά τα σενάρια που ακούγονται για τις Πανελλαδικές και ξεκινούν από την Πρωτοβάθμια, θα είναι η πρώτη βαθμίδα που θα γίνεται κάποιο ξεκαθάρισμα, εσείς σαν ΔΟΕ πώς το βλέπετε;
Εμείς σαν ΔΟΕ έχουμε την άποψη ότι το νηπιαγωγείο και η πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι το θεμέλιο οικοδόμημα της εκπαίδευσης, ο θεμέλιος λίθος της εκπαίδευσης και αντί να ενισχυθεί, από εκεί να αρχίσει η βελτίωση της αναβάθμισης, τι γίνεται; Ο κ. Βερέμης είπε θα αφαιρέσει μία χρονιά και θα την κάνει προπαρασκευαστική για τα Πανεπιστήμια. Δηλαδή όλο το φάσμα και όλη η συζήτηση γίνεται για το Πανεπιστήμιο. Μα, πρέπει να ξεκινήσεις από τα θεμέλια για να δώσεις ένα οικοδόμημα σωστό. Άρα δεν γίνονται σωστά οι δουλειές.
To Γραφείο Τύπου