Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τύπου οι δυσλεκτικοί αποβάλλονται ή εξωθούνται σε παραίτηση, ως ακατάλληλοι, από όλες τις σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που δεν υπάγονται στο υπουργείο Παιδείας (στρατιωτικές σχολές, σχολές της ΕΛ.ΑΣ, του Εμπορικού Ναυτικού κ.λ.π). Συγκεκριμένα, σπουδαστής της Σχολής Υπαξιωματικών Διοίκησης Αεροπορίας (ΣΥΔ) αποβλήθηκε ως «ακατάλληλος για μαθητής της ΣΥΔ αλλά και όλες τις στρατιωτικές Σχολές και την ΕΛ.ΑΣ», επειδή ήταν δυσλεκτικός. Ο σπουδαστής με διαπιστωμένη από το Κέντρο Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΚΔΑΥ) Λέσβου δυσλεξία, εξετάστηκε στις εισαγωγικές εξετάσεις του 2008 προφορικά, όπως προβλέπεται από το Π.Δ 86/2001 και συγκέντρωσε υψηλή βαθμολογία, 17.800 μόρια περίπου. Κατόπιν, συμπλήρωσε το μηχανογραφικό του, βάζοντας ως πρώτη επιλογή τη ΣΥΔ, όπου και εισήχθη, δεύτερη τη Σχολή Ευελπίδων και τρίτη τη Σχολή της ΕΛ.ΑΣ.
Παρουσιάστηκε στη σχολή που πέτυχε το Σεπτέμβριο του 2008, ντύθηκε με τη στολή της Σχολής, αλλά αποβλήθηκε, επειδή ήταν δυσλεκτικός και σύμφωνα με τους ειδικούς επιστήμονες-υγειονομικούς των Ενόπλων Δυνάμεων, τόσο της πρωτοβάθμιας όσο και της δευτεροβάθμιας υγειονομικής επιτροπής, «η δυσλεξία αποτελεί παρέκκλιση από το φυσιολογικό, που επιδρά στη σωματική ικανότητα»! Τελικά, διεγράφη από τη σχολή ως δυσλεκτικός-λόγω υγειονομικής ακαταλληλότητας με απόφαση της Διοίκησης Αεροπορικής Εκπαίδευσης στις 3 Νοεμβρίου 2008.
Μετά τις αντιδράσεις του σπουδαστή και της οικογένειάς του, αλλά και την παρέμβαση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου ότι έπρεπε να παραμείνει στην πρώτη του επιλογή, γιατί ο σπουδαστής εισήχθη κανονικότατα στη ΣΥΔ, το μόνο που έγινε, ήταν να επισπευσθεί η διαδικασία εισαγωγής του στην επόμενη μη στρατιωτική επιλογή του στο μηχανογραφικό, στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο της Αθήνας .
Όμως, η παραπάνω περίπτωση του δυσλεκτικού σπουδαστή που αποβλήθηκε από τη ΣΥΔ δεν είναι η μόνη. Σε όλες τις σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που δεν υπάγονται στο Υπουργείο Παιδείας, όπως η ΣΥΔ, η Ευελπίδων, οι σχολές της ΕΛΑΣ, Εμπορικού Ναυτικού κ.ά.,. οι δυσλεκτικοί εξωθούνται σε αποχώρηση, αφού δεν αποδέχονται οι εν λόγω σχολές το δικαίωμά τους για προφορική εξέταση.
Το χειρότερο όμως όλων είναι ότι κανείς από τους αρμόδιους φορείς, δεν ενημερώνει τους δυσλεκτικούς υποψηφίους σπουδαστές για τον μετέπειτα αποκλεισμό τους από τις σχολές που δεν ανήκουν στο Υπουργείο Παιδείας, όταν συμπληρώνουν στη Γ' Λυκείου το «μηχανογραφικό» με τις προτιμήσεις τους. Θα πρέπει να επισημανθεί ότι τα άτομα με δυσλεξία είναι το 5% περίπου του πληθυσμού.
Επειδή οι παραπάνω ενέργειες σε βάρος των ατόμων με δυσλεξία, είναι μία από τις χειρότερες μορφές άνισης μεταχείρισης και κοινωνικού αποκλεισμού πολιτών μιας ευνομούμενης πολιτείας.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Γνωρίζουν το προαναφερόμενο πρόβλημα και με ποιο τρόπο προτίθενται να παρέμβουν, ώστε να επανέλθει ο προαναφερόμενος σπουδαστής στη ΣΥΔ;
2. Τι μέτρα πρόκειται να πάρουν, προκειμένου να σταματήσει να υφίσταται ο αποκλεισμός των ατόμων με δυσλεξία από τις ανώτατες σχολές που δεν Υπάγονται στο Υπ. Παιδείας ;
3. Τι μέτρα προτίθενται να λάβουν ώστε να σταματήσει κάθε μορφής άμεση ή έμμεση διάκριση και να αποκατασταθεί η πλήρης ισοτιμία των δυσλεκτικών ατόμων σε όλους τους τομείς της δημόσιας, οικονομικής και κοινωνικής ζωής και φυσικά της εκπαίδευσης;
Ο ερωτών Βουλευτής
Λαφαζάνης Παναγιώτης