Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
28/01/2009

Παρέμβαση της Α.Φιλίνη στη συνέχιση της συζήτησης επί των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου ΤΕΚΕ

Συνέχιση της συζήτησης επί των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών  «Ταμείο Εγγύησης Καταθέσεων και Επενδύσεων (ΤΕΚΕ), ενσωμάτωση των Οδηγιών 2005/14/ΕΚ για την υποχρεωτική ασφάλιση οχημάτων και 2005/68/ΕΚ σχετικά με τις αντασφαλίσεις και λοιπές διατάξεις».

ΑΝΝΑ ΦΙΛΙΝΗ: Κύριοι συνάδελφοι, συζητούμε τα τελευταία άρθρα αυτού του νομοσχεδίου. Πρόκειται για διάφορα επιδόματα. Θα αναφερθώ σʼ αυτά πιο αναλυτικά. Ξεκινώντας όμως θα ήθελα να πω κάτι, το οποίο δεν έχει άμεση σχέση, έχει όμως έμμεση: Οι πολίτες σʼ αυτή τη δύσκολη στιγμή της οικονομικής κρίσης πλήττονται. Και πλήττονται άσχημα. Έχουν λοιπόν ανάγκη από το δημόσιο χώρο κι έχουν ανάγκη από τα δικαιώματά τους μέσα στις πόλεις όπου ζουν, ώστε να μπορούν να έχουν μία ανάσα ζωής, ιδιαίτερα μέσα σε δύσκολες συνθήκες. Και θέλω να καταγγείλω και από αυτό το Βήμα –γιατί πριν από ένα τέταρτο ήρθα από την πλατειούλα των οδών Κύπρου και Πατησίων της Κυψέλης- ότι εκεί έχει γίνει πραγματικά άλλο ένα οικολογικό έγκλημα. Και αυτή τη στιγμή οι πολίτες, οι ηλικιωμένοι, οι νέες μητέρες, αντιστέκονται εναντίον αυτού του οικολογικού εγκλήματος που αφαιρεί τα ελάχιστα δέντρα που έχει η Κυψέλη, για να μπορούν κάπως να επιβιώσουν σʼ αυτή την περιοχή. Κι έρχεται ο κ. Κακλαμάνης, ο Δήμαρχος της πόλης, και με εγκληματικές ενέργειες και βάζοντας μπροστά τη δημοτική αρχή και ορισμένους οργανωμένους μπράβους, χτυπά τους πολίτες της Αθήνας που υπερασπίζονται την πόλη τους. Θεωρώ ότι κάτω από αυτές τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που περνάει ο λαός μας το να δέχεται τέτοια χτυπήματα είναι πραγματικά απαράδεκτο και θα έπρεπε η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Εσωτερικών, το οποίο δυστυχώς έχει στείλει ΜΑΤ για να υποστηρίξει αυτές τις παράνομες και εγκληματικές ενέργειες, να πάρουν μια ορισμένη θέση.

Σχετικά με ορισμένα από τα άρθρα που συζητάμε, θέλω να πω πιο συγκεκριμένα, κύριοι συνάδελφοι, τα εξής.

Αναφορικά με τον ΤΕΙΡΕΣΙΑ: Γίνεται μία προσπάθεια να εμφανίσει η Κυβέρνηση ότι διάκειται αυτή τη στιγμή με έναν τρόπο πιο θετικό απέναντι στους επιχειρηματίες. Όμως, το μόνο μέτρο που παίρνει είναι να μειώνεται ο χρόνος παραμονής στον ΤΕΙΡΕΣΙΑ από επτά χρόνια σε πέντε. Θεωρώ ότι είναι πάρα πολύ μικρή αυτή η διαφοροποίηση που γίνεται και δεν καλύπτει. Και πρέπει να δούμε – το είπαν και άλλοι συνάδελφοι- το ότι οι μικροί επιχειρηματίες, οι οποίοι για πολύ μικρά ποσά έχουν μπει στον ΤΕΙΡΕΣΙΑ, δεν μπορούν να δέχονται την ίδια αντιμετώπιση με άλλους, οι οποίοι είναι μεγαλοφειλέτες. Με αυτό τον τρόπο οι μικροί επιχειρηματίες δεν μπορούν να σταθούν, δεν μπορούν να ανασάνουν. Χρειάζεται οπωσδήποτε μια διαφοροποίηση και γιʼ αυτό το καταψηφίζουμε.

Σχετικά με τα μέτρα ενίσχυσης για πληγείσες επιχειρήσεις και πληγέντες επαγγελματίες κατά τη διάρκεια των επεισοδίων, ήδη έχουμε δηλώσει ότι βλέπουμε θετικό να ενισχυθούν αυτές οι επιχειρήσεις. Χρειάζονται όμως ιδιαίτερα μέτρα, προκειμένου να μην υπάρξουν απολύσεις υπαλλήλων, ιδιαίτερα από τις πιο μικρές επιχειρήσεις. Επίσης, πρέπει να ληφθούν μέτρα, ώστε να μην υπάρξουν χρονοβόρες διαδικασίες που θα δυσκολέψουν όσους πραγματικά έχουν πληγεί να πάρουν αυτό το επίδομα. Είμαστε εναντίον του να χρησιμοποιηθεί αυτή η διαδικασία χαριστικά για να δοθούν χρήματα, όπως έχει γίνει σε άλλες περιπτώσεις, ανεξάρτητα από το αν πραγματικά έχει πληγεί μία κατηγορία και μία επιχείρηση ή όχι.

Σχετικά με το επίδομα του Ο.Α.Ε.Δ.: Αυτή τη στιγμή, πέρα από τις ιδιωτικές επιχειρήσεις, και το δημόσιο θα μπορεί να λαμβάνει ανέργους, να τους ενεργοποιεί, να τους δίνει μία δυνατότητα εργασίας μέσα στο δημόσιο και να πληρώνονται από τον Ο.Α.Ε.Δ. Έχουμε ταχθεί με σαφήνεια κατά αυτού του ληστρικού μέσου. Αντίθετα, είμαστε υπέρ του να βρίσκουν και οι Ο.Τ.Α και το δημόσιο μέτρα, προκειμένου να μπορέσουν και νέοι εργαζόμενοι να βρουν θέσεις εργασίας. Είπαμε ξανά ότι υπάρχουν όλοι αυτοί, οι οποίοι δούλευαν στο πρόγραμμα βοήθεια στο σπίτι και αυτή τη στιγμή υπάρχει κίνδυνος να μην μπορούν πια να συνεχίσουν, να μην τους καλύπτουν οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Άρα, θα μπορούσε να ενισχύσει το δημόσιο με θέσεις εργασίας και προς αυτή την κατεύθυνση. Όμως, είμαστε κατά του να δίνονται τέτοιου είδους χαριστικές και επιλεκτικές λύσεις μέσα από τα χρήματα του Ο.Α.Ε.Δ.. Είναι απαραίτητο αυτή τη στιγμή να μείνει ως ταμείο ανεργίας σε δύσκολες στιγμές, να μπορέσει να καλύψει και μεγάλο αριθμό ανέργων. Θεωρούμε ότι είναι ληστρικό το μέσο που χρησιμοποιεί η Κυβέρνηση.

Για τα Κλωστήρια Πρεβέζης: Έχουμε υποστηρίξει πάντοτε όλα τα μέτρα που αποσκοπούν στο να μην μείνουν στο δρόμο οι εργαζόμενοι από τις βιομηχανίες που κλείνουν. Και δυστυχώς είναι πάρα πολλές οι περιπτώσεις, όπως είναι και στη Μακεδονία. Ήρθαν και από τη Θράκη -το ξέρουμε- εργαζόμενοι στην κλωστοϋφαντουργία και διαδήλωναν εδώ. Άρα, είμαστε υπέρ του να δοθεί ένα επίδομα, όπως προτείνετε, έστω την τελευταία στιγμή. Θεωρούμε όμως ότι δεν πρέπει πραγματικά να αντιμετωπίζεται αποσπασματικά αυτό το ζήτημα. Είναι πάρα πολλές οι περιπτώσεις εργαζομένων που βρίσκονται στο δρόμο από τη μια μέρα στην άλλη και χρειάζεται να ληφθούν μονιμότερα μέτρα.

Για το επίδομα στους υπαλλήλους του Υπουργείου Πολιτισμού: Αυτό το άρθρο το στηρίξαμε από την πρώτη στιγμή. Είναι ένα άρθρο –έρχεται μάλιστα πολύ αργά- που δίνει στους εργαζόμενους του Υπουργείου Πολιτισμού ένα επίδομα, το οποίο δικαιούνται εδώ και πάρα πολύ καιρό, πάνω από χρόνο. Θέλουμε να παρατηρήσουμε όμως ότι δεν διασφαλίζεται μέσα από αυτό το άρθρο ότι το επίδομα αυτό θα δοθεί και αναδρομικά στους εργαζόμενους του Υπουργείου Πολιτισμού για το 2008.

Επίσης θέλω να υπογραμμίσω και εγώ ότι πρέπει να σταματήσει πια η λογική του να υπάρχουν χιλιάδες επιδόματα που δίνονται παρεμπιπτόντως από εδώ και από εκεί. Αυτή η διαδικασία εξαναγκάζει τους εργαζόμενους μέσα σε αυτό το Υπουργείο, εργαζόμενους οι οποίοι προσφέρουν εργασία σε πάγιες θέσεις, να ζητιανεύουν για ένα επίδομα από εδώ, για ένα επίδομα από εκεί. Πρέπει να βρεθεί μία λύση ώστε να ενταχθούν όλα αυτά τα επιδόματα σε ένα ενιαίο μισθολόγιο, να θεσπιστεί το ενιαίο μισθολόγιο.

Επίσης θέλω να παρατηρήσω, κλείνοντας, ότι αυτά τα 200 ευρώ που δίνονται για τους εργαζόμενους στην υπηρεσία συντήρησης μνημείων της Ακροπόλεως, όπως επίσης τα 250 ευρώ που δίνονται για τους προϊσταμένους, είναι ένα μέτρο, το οποίο βεβαίως το υποστηρίζουμε, όμως θα ήταν πολύ πιο σωστό και αυτό να ενταχθεί, να ενσωματωθεί στο μισθό τους και να δοθεί μία αύξηση κατά 35% σε όλους τους εργαζόμενους.

Τέλος, να πω για την τροπολογία σχετικά με τα ΣΔΙΤ στο άρθρο 78. Είναι μία διαδικασία όπου το δημόσιο δίνει εγγύηση σε αυτή την εταιρεία ειδικού σκοπού, σε σχέση με τα ΣΔΙΤ. Το έχουμε πει πολλές φορές, τα ΣΔΙΤ περισσότερο παίρνουν από το δημόσιο παρά δίνουν. Έχουμε πολλές περιπτώσεις στα νοσοκομεία, όπου έχουμε αρνητικές εξελίξεις με αυτές τις επενδύσεις μέσω ΣΔΙΤ. Και στα σχολεία ξέρουμε ότι ενώ υποτίθεται έχουν γίνει αναθέσεις για να ξεκινήσουν σχολεία και στις μεγάλες πόλεις και στην Αθήνα συγκεκριμένα, αλλά και σε επαρχιακές πόλεις, οι διαδικασίες είναι χρονοβόρες. Τα ΣΔΙΤ αποδεικνύεται ότι δεν είναι μέτρο που εξασφαλίζει τις ανάγκες και του Υπουργείου Υγείας και του Υπουργείου Παιδείας για νοσοκομεία και σχολεία.

Ευχαριστώ.

(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα του ΣΥΡΙΖΑ)

ΑΝΝΑ ΦΙΛΙΝΗ: Κύριε Πρόεδρε, υπάρχουν διάφορα επιδόματα. Δεν είμαστε γενικά υπέρ της λογικής των επιδομάτων. Θα ήθελα να ρωτήσω κάτι τον κύριο Υπουργό σχετικά με το άρθρο 76. Οι εργαζόμενοι έχουν ζητήσει να υπάρξει μία προσθήκη σχετικά με το ότι οι διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 24 του ν. 3205/2003 δεν έχουν εφαρμογή στο ανωτέρω ελεγκτικό επίδομα. Γίνεται δεκτή αυτή η προσθήκη; Ισχύει; Για να το γνωρίζουμε με σαφήνεια.

Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας): Ευχαριστούμε την κυρία Φιλίνη.

Ο κύριος Υπουργός έχει το λόγο.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΛΕΓΚΑΣ (Υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών): Υπάρχει σχετική βελτίωση. Έχει κατατεθεί στο Προεδρείο, έχει ενσωματωθεί και έχει διορθωθεί το θέμα. Επομένως γίνεται αποδεκτό αυτό το οποίο είπατε.