Το σχολείο αποτελεί τον παιδαγωγικό χώρο, όπου το παιδί εκτός από την απόκτηση βασικών γνώσεων, βιώνει και άλλες εμπειρίες που συμβάλλουν στην κοινωνικοποίησή του και στη διαμόρφωση της προσωπικότητάς του. Η μουσική παιδεία αποτελεί βασικό συστατικό στοιχείο της όλης αγωγής του ανθρώπου και ιδιαίτερα της αισθητικής αγωγής.
Η εκπαιδευτική πολιτική της Κυβέρνησης έχει υποτιμήσει και έχει οδηγήσει σε ανυπαρξία κάθε μορφή καλλιτεχνικής παιδείας στο δημόσιο σχολείο. Απόρροια αυτής της πολιτικής είναι τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα καλλιτεχνικά σχολεία της χώρας.
Το καλλιτεχνικό σχολείο του Γέρακα συμπληρώνει φέτος πέντε χρόνια λειτουργίας και είναι το μοναδικό της Αττικής. Είναι σχολείο υπερτροπικού χαρακτήρα και φοιτούν σε αυτό 285 μαθητές-τριες από το λεκανοπέδιο.
Στο καλλιτεχνικό Γυμνάσιο-Λύκειο τα παιδιά παρακολουθούν όλα τα μαθήματα γενικής εκπαίδευσης καθώς και μαθήματα καλλιτεχνικής παιδείας, στο Λύκειο μάλιστα ακολουθούν την καλλιτεχνική κατεύθυνση που επιλέγουν (θέατρο-κινηματογράφο, εικαστικές τέχνες).
Παρά τον καλλιτεχνικό προσανατολισμό του σχολείου, πολλά θεσμικά ζητήματα δεν έχουν λυθεί ένεκα του ότι δεν υπάρχει ένα σχολείο σε κάθε νομό, ώστε το καλλιτεχνικό σχολείο να θεωρείται θεσμός.
Το σχολείο αντιμετωπίζει τεράστια κτιριακά προβλήματα και οι 285 μαθητές, είναι αναγκασμένοι να κάνουν μάθημα και σε πέντε προκάτ αίθουσες που έχουν τοποθετηθεί στο προαύλιο. Ανεπαρκείς είναι και οι χώροι των εργαστηρίων με αποτέλεσμα 3-4 τμήματα να κάνουν ταυτόχρονη χρήση των χώρων. Επίσης η έλλειψη αιθουσών για να στεγασθούν νεοεισαχθέντες μαθητές της Α΄ Γυμνασίου έχει δημιουργήσει τεράστιο πρόβλημα.
Η λύση που έχει προταθεί για ανέγερση νέου κτιρίου του Γυμνασίου, μπορεί μεν να αποσυμφορήσει την κατάσταση, διασπά όμως από την άλλη την αναγκαιότητα που υπάρχει για συστέγαση Γυμνασίου-Λυκείου , ώστε να υπάρχει ενιαία εκπαιδευτική διαδικασία.
Δεν υπάρχει καμιά πρόβλεψη για χρηματοδότηση των δραστηριοτήτων και των παραγωγών του σχολείου, με αποτέλεσμα οι γονείς να πληρώνουν εξ ιδίων για να καλύψουν τα έξοδα ή να προσπαθούν να βρουν χορηγίες.
Τεχνικά και υλικά μέσα είναι είδος εν ανεπαρκεία, ενώ ταυτόχρονα η καλλιτεχνική εκπαίδευση στηρίζεται αποκλειστικά σε ωρομίσθιους καθηγητές, που εργάζονται για 6 ? την ώρα με ότι αυτό συνεπάγεται για μια συγκροτημένη εκπαιδευτική διαδικασία.
Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
• Γιατί πέντε χρόνια τώρα το σχολείο λειτουργεί σε ανεπαρκή κτιριακή υποδομή; Γίνεται προαγωγή της τέχνης σε κοντέϊνερ ή σε εργαστήρια που στοιβάζονται 3 και 4 τμήματα;
• Γιατί έχει επιλεγεί η ανέγερση νέου κτιρίου μόνο για το καλλιτεχνικό Γυμνάσιο και όχι για τη στέγαση και του Λυκείου, όταν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς (εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς) θεωρούν αναγκαία τη συστέγαση Λυκείου-Γυμνασίου, ώστε να υπάρχει ενιαία εκπαιδευτική διαδικασία λόγω του ιδιαίτερου προσανατολισμού του σχολείου;
• Τι μέτρα θα πάρει:
1. Για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών του σχολείου σε υλικοτεχνική υποδομή, ώστε απρόσκοπτα και άρτια να λειτουργεί η εκπαιδευτική διαδικασία;
2. Για την επέκταση και κάλυψη των αναγκαίων οργανικών θέσεων με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό;
3. Για την γενναία χρηματοδότηση των δραστηριοτήτων και των παραγωγών του σχολείου, βασικό συστατικό της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ώστε να μην επιβαρύνονται οι γονείς πληρώνοντας εξ ιδίων;
4. Για τη δημιουργία θεσμικού πλαισίου, ώστε οι απόφοιτοι του καλλιτεχνικού σχολείου να αποκτούν τίτλο ή πιστοποίηση για τις σπουδές που πραγματοποίησαν σε αυτό;
5. Για την πρόσληψη μόνιμου τεχνικού και διοικητικού προσωπικού για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου;
Ο ερωτών Βουλευτής
ΘΑΝΑΣΗΣ ΛΕΒΕΝΤΗΣ