Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ) στο ΑΠΘ, μετά από ομόφωνη απόφαση της Γενικής του Συνέλευσης, παρέμεινε κλειστό για τρεις μέρες εξαιτίας των ασφυκτικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει στη λειτουργία του και αφορούν τόσο στην έλλειψη διδασκόντων/ουσών όσο και των κτιριακών εγκαταστάσεων και υποδομών.
Συγκεκριμένα:
το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (Π.Τ.Δ.Ε.) για συνολικό αριθμό περίπου 2000 προπτυχιακών, μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών και μετεκπαιδευόμενων εκπαιδευτικών, διαθέτει μόλις 27 μέλη ΔΕΠ και «μισή θέση» ειδικού επιστήμονα με σύμβαση (βάσει του Π.Δ 407/80), ενώ για τη διεξαγωγή των πρακτικών ασκήσεων των φοιτητών/τριών και των εργαστηρίων έχουν αποσπαστεί μόνο 17 εκπαιδευτικοί (13 από την πρωτοβάθμια και 4 από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση).
Διαθέτει τη χειρότερη αναλογία διδασκόντων /ουσών και αποσπασμένων εκπαιδευτικών με εκπαιδευόμενους από τα αντίστοιχα τμήματα άλλων ΑΕΙ.
Επίσης λόγω έλλειψης αιθουσών ( διαθέτει ένα αμφιθέατρο και ελάχιστες αίθουσες μικρής χωρητικότητας) οι φοιτητές/τριες παρακολουθούν τα μαθήματα όρθιοι και πολλές φορές περιμένουν στην ουρά για να εξασφαλίσουν μια θέση στις αίθουσες.
Επειδή οι συνθήκες λειτουργίας του Π.Τ.Δ.Ε. είναι απαράδεκτες. Υποβαθμίζουν τη διδακτική διαδικασία του Τμήματος και απαξιώνουν για μια ακόμη φορά το Δημόσιο Πανεπιστήμιο
Επειδή με τις συνθήκες αυτές το Τμήμα, σύμφωνα με δηλώσεις του διδακτικού του προσωπικού, δεν μπορεί να εγγυηθεί την ολοκλήρωση της διαδικασίας αποφοίτησης των φοιτητών /τριών, γεγονός που θα έχει κρίσιμες συνέπειες στη στελέχωση και λειτουργία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Επειδή υπάρχει ορατός ο κίνδυνος το ΠΤΔΕ του ΑΠΘ, να αδυνατεί να δεχτεί φοιτητές στο πρώτο έτος, για την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
• Σκοπεύει να αναλάβει την ευθύνη του κλεισίματος ουσιαστικά του ΠΤΔΕ δεδομένου ότι με τις υπάρχουσες συνθήκες, το Τμήμα δύσκολα μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις ενός σύγχρονου Πανεπιστημίου;
• Πότε επιτέλους σκοπεύει να προχωρήσει στην προκήρυξη νέων θέσεων διδασκόντων για την κάλυψη των αναγκών του Τμήματος; (το οποίο άλλωστε αποτελεί πρόβλημα για όλο το ΑΠΘ)
• Θα προχωρήσει στην με ομοιογενή κριτήρια και αναλογικά με τον αριθμό των φοιτητών κατανομή των αποσπασμένων καθηγητών σε όλα τα παιδαγωγικά τμήματα της χώρας;
• Σε ποιες μακροπρόθεσμες ενέργειες σκοπεύει να προβεί για την αντιμετώπιση των σοβαρών ελλείψεων σε κτιριακές υποδομές του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (Π.Τ.Δ.Ε) ΑΠΘ (όπως για παράδειγμα, η ολοκλήρωση της μελέτης επέκτασης της Παιδαγωγικής Σχολής που εκκρεμεί για μεγάλο χρονικό διάστημα);
Ο ερωτών βουλευτής
Tάσος Κουράκης