Από τη ψήφιση του νόμου 3699/2008 για την Ειδική Αγωγή μέχρι σήμερα, μια σειρά από κέντρα και φορείς εκπαίδευσης καταρτίζουν προγράμματα "επαγγελματικής εξειδίκευσης" 400 ωρών στην Ειδική Αγωγή. Ο νόμος αυτός θέτει αυτά τα σεμινάρια ως ελάχιστη προϋπόθεση για την απασχόληση εκπαιδευτικών και ειδικού προσωπικού στα ειδικά σχολεία.
Είναι πρωτοφανές ότι με το νόμο αυτό δίνεται πλέον η δυνατότητα, μέσω αυτών των προγραμμάτων να χορηγούνται ακαδημαϊκοί τίτλοι και επαγγελματικές πιστοποιήσεις από φορείς που βρίσκονται εκτός Δημόσιου Πανεπιστημίου, με υψηλότατο κόστος (που ξεκινάει από 1.700 ? έως και 3.300 ? το άτομο) για τους συμμετέχοντες ανέργους εκπαιδευτικούς. Πρόκειται για καθαρή ιδιωτικοποίηση της γνώσης και της εκπαίδευσης, με προγράμματα που όπως είναι ευρύτερα γνωστό από έχουν ευμετάβλητο αριθμό φοιτούντων και δεν προβλέπουν πρακτική άσκηση. Με τον τρόπο αυτό ανοίγει το παράθυρο για πλήρη ιδιωτικοποίηση των όρων πρόσληψης στο δημόσιο.
Επειδή είναι προφανές ότι με αυτό το τρόπο θα μεταβληθεί ο χώρος της Ειδικής Αγωγής σε επιχείρηση κερδοσκοπικών συμφερόντων
Επειδή η συγκεκριμένη περίπτωση λειτουργεί ως ΄΄μοντέλο΄΄ για ευρύτερες επιχειρηματικές δραστηριότητες στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1) Ποια ανάγκη εκτός της αυτονόητης κερδοσκοπικής οδήγησε στη δημιουργία αυτών των σεμιναρίων;
2) Ποιοι οι όροι που εγγυώνται ότι τα συγκεκριμένα σεμινάρια συντελούν στην επιστημονική αντιμετώπιση τα εκπαιδευτικών προβλημάτων των ΑμΕα και των οικογενειών τους και ότι ο χώρος της Ειδικής Αγωγής δεν θα μετατραπεί σε επιχείρηση κερδοσκοπικών συμφερόντων και πρόχειρης, χαμηλής και προσωπικής εκμετάλλευσης;
3) Πως θα αντιμετωπίσει την επιχειρηματική δραστηριότητα που αναπτύσσεται σε βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών;
Ο ερωτών βουλευτής
Τάσος Κουράκης