O Πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ Αλέκος Αλαβάνος, κατά την επίσκεψή του σήμερα στο Ηράκλειο, είχε συνάντηση με εκπροσώπους της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, εργαζόμενους και ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας με θέμα το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι.
Μετά την συνάντηση έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Είχαμε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση με τους εκπροσώπους της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, τους εργαζόμενους και τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας εδώ στο Αεροδρόμιο. Όπως ξέρετε εμείς, ως ΣΥΡΙΖΑ, είμαστε μια δύναμη η οποία πάντα διεκδικούσε τη δημιουργία ενός σύγχρονου αεροδρομίου και στηρίζαμε αυτή την επιλογή για το Καστελιο, η οποία παρά τις αντιστάσεις και την αδράνεια, μετά από πάρα πολλά χρόνια, έγινε κατʼ αρχήν αποδεκτή. Αυτό δεν σημαίνει ότι στηρίζουμε αεροδρόμια τα οποία θα είναι αεροδρόμια «άρπα κόλα» και νομίζουμε ότι όλα τα σχέδια που έχουν παρουσιαστεί έχουν τεράστιες ελλείψεις, πολλές φορές έρχονται σε σύγκρουση με τους διεθνείς κανονισμούς για την λειτουργία των αεροδρομίων, όπως το Annex 14, τη λειτουργία των διαδρόμων, τους κανόνες του ICAΟ και δείχνει ότι είναι μια επιφανειακή και φοβάμαι προεκλογική δουλειά. Με αυτήν την έννοια εμείς ζητάμε προσαρμογή με όλους τους κανόνες ασφαλείας που έχουν σχέση γενικότερα με το αεροδρόμιο, ειδικότερα με τη συνύπαρξη στρατιωτικού και πολιτικού διαδρόμου. Επίσης, - πολύ σημαντικό για μας και νομίζω είναι κατανοητό από όλους τους ηρακλειώτες και τους κρητικούς σε μια εποχή κρίσης ή μεγάλων προβλημάτων στον τουρισμό - είναι ότι δεν μπορούμε να δεχθούμε την καταλήστευση και την κυριαρχία της τουριστικής οικονομίας της Κρήτης από ιδιωτικά συμφέροντα. Και εκεί θα οδηγήσει ασφαλώς η πρόθεση να προχωρήσει, μέσω Σύμβασης Παραχώρησης σε ιδιώτες, η κατασκευή του αεροδρομίου. Είμαστε κάθετα αντίθετοι με αυτό. Συμφωνούμε με τους εργαζόμενους της ΥΠΑ, οι οποίοι έχουν πάρα πολύ ισχυρά επιχειρήματα. Αντιπολιτευόμαστε την κυβέρνηση και έχουμε και ένα ερώτημα σε σχέση με την αξιωματική αντιπολίτευση: Στηρίζει τελικά την παράδοση του αεροδρομίου του Ηρακλείου, της δεύτερης αεροπορικής πύλης, ουσιαστικά, της Ελλάδας, σε ιδιωτικά συμφέροντα; Γιατί δεν παίρνει θέση; Γιατί σιωπά σε αυτό το θέμα; Δεν μπορούμε να κατανοήσουμε ότι ένα αεροδρόμιο στο πρότυπο του «Ελευθερίου Βενιζέλος» διώχνει, λόγω των αυξημένων τιμών, του υψηλού κόστους, αντί να προσελκύει τουρίστες. Με αυτήν την έννοια και μαζί με τα θέματα του περιβάλλοντος, τα οποία ήδη συζητούνται πάρα πολύ, το αεροδρόμιο του Καστελίου πρέπει να γίνει, αλλά πρέπει να γίνει με ένα τρόπο συγκροτημένο, με ένα τρόπο ωφέλιμο για την Κρήτη και για τη ολόκληρη τη χώρα και με ένα τρόπο πολύ διαφορετικό από αυτό που στηρίζει η ΝΔ και δυστυχώς σιωπηλά αποδέχεται και η αξιωματική αντιπολίτευση».
Στη συνέχεια ο Αλ. Αλαβάνος και αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ είχε συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας Κρήτης, κ. Σ. Τσόκα και ενημερώθηκε για μια σειρά ζητήματα.
Μετά την συνάντηση έκανε την ακόλουθη δήλωση :
«Είχαμε μια επαφή με τον ΓΓ Περιφέρειας Κρήτης και τους συνεργάτες του για μια σειρά ζητήματα. Ένα από τα θέματα που θέσαμε σχετίζεται με τις καταστροφές στη Βιάννο, το Ζαρό και την Ιεράπετρα. Πιστεύουμε ότι πέρα από την άμεση ενίσχυση, είναι αναγκαία και πρέπει να υπάρξει συμμετοχή της Περιφέρειας σε προγράμματα υποδομών προκειμένου να μην επαναληφθούν αυτές οι καταστροφές, οι οποίες δυστυχώς έχουν πια μια συχνότητα και επαναληπτικότητα. Εμείς θα συνεχίσουμε την προσπάθειά μας κυρίως προς την κατεύθυνση του ΕΤΑΕΑ και τον κ.Μολυβιάτη, προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι δεσμεύσεις τις οποίες είχε αναφέρει και ο Υπουργός Εσωτερικών κ. Παυλόπουλος σε σχετική Ερώτησή μου στη Βουλή.
Συζητήσαμε, επίσης, το θέμα των τιμών των καυσίμων και το καρτέλ που λειτουργεί αυτή τη στιγμή, το οποίο πληρώνει όλος ο λαός της Κρήτης αλλά και οι οικονομικές δραστηριότητες. Δεν είναι δυνατόν η τιμή του πετρελαίου, παγκοσμίως, να πέφτει και στην Κρήτη να ανεβαίνει. Εμείς θα φέρουμε το θέμα και στη Βουλή γιατί φοβόμαστε ότι στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, που το παρέπεμψε ο Υπουργός Ανάπτυξης, υπάρχει γραφειοκρατία, έλλειψη προσωπικού και μεγάλες καθυστερήσεις.
Θέσαμε, επίσης, μια σειρά ζητήματα σχετικά με την εξέλιξη των έργων στους οδικούς άξονες της Κρήτης. Έχουμε ευαισθητοποιηθεί ιδιαίτερα από τον μεγάλο αριθμό ατυχημάτων και θανάτων που έχουν γίνει και από τις κινητοποιήσεις πολιτών νέων όπως στην Αγία Βαρβάρα και αλλού. Θεωρούμε αυτά τα έργα κατεπείγοντα προκειμένου να σταματήσει αυτός ο φόρος αίματος, ο οποίος βέβαια απαιτεί καλή οδική συμπεριφορά αλλά απαιτεί και αντίστοιχες υποδομές.
Καταθέσαμε επίσης την ανησυχία μας, που σχετίζεται αν θέλετε και με την διεθνή εικόνα της Κρήτης σε επίπεδο πολιτισμού, για τη συνέχιση της λειτουργίας του Μουσικού Εργαστηρίου ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΣ του Ρος Ντειλι. Από τη συζήτηση προκύπτει ότι μια επαφή του καλλιτεχνικού διευθυντή του ΜΕΛ Ρος Ντειλι με την Περιφέρεια Κρήτης θα μπορούσε να οδηγήσει στην επανάληψη, μέσα από νέα Προγράμματα, της οικονομικής ενίσχυσης. Πιστεύω ότι είναι απαραίτητο να συνεχίσει να λειτουργεί το ΜΕΛ. Το κλείσιμό του θα είναι δυσφήμιση για την Κρήτη και θα χαθεί η δυνατότητα για δράσεις πολιτισμού που προσφέρει αυτή η σημαντική προσπάθεια.
Επίσης συζητήσαμε μια σειρά ζητήματα, όπως η αρρώστια των φοινικοειδών και η προσπάθεια που πρέπει να καταβληθεί για την προστασία των δέντρων και την ευαισθητοποίηση των δήμων που έχουν πρόβλημα, το θέμα του τουρισμού και ειδικότερα για τον τουρισμό της βίας όπως αυτός που παρατηρείται στα Μάλια και αλλού και την ανάγκη φαινόμενα όπως αυτά με τα τετράτροχα (γουρούνες) να σταματήσουν προκειμένου να δημιουργηθούν συνθήκες για ένα βιώσιμο τουρισμό που έχει ιδιαίτερη σημασία στην σημερινή εποχή κρίσης που περνάμε, λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κατάστασης».
Στη συνέχεια ο Αλ. Αλαβάνος συναντήθηκε με τον υπεύθυνο του Προγράμματος του WWF Eλλάς "Προστασία νησιωτικών υγροτόπων της Ελλάδας», κ. Καλούστ Παραγκαμιάν και ενημερώθηκε για τη δράση του WWF σε επίπεδο Κρήτης και τις πρωτοβουλίες που έχει πάρει για την προστασία των υγροτόπων.
To Γραφείο Τύπου