Η πολυγλωσσία και η πολιτιστική ποικιλία της Ευρώπης αποδεικνύουν τη δυνατότητα για συνύπαρξη και αμοιβαία κατανόηση μεταξύ λαών με διαφορετικές αντιλήψεις, γλώσσες και πολιτισμούς.
Το έτος 1999, ιδρύθηκε στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας, από το οποίο αποφοιτά, κάθε χρόνο, ολοένα αυξανόμενος αριθμός πτυχιούχων, γεγονός που καταδεικνύει, μεταξύ άλλων, το ενδιαφέρον της ελληνικής κοινωνίας για την εκμάθηση της Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας.
Ύστερα από τη διεξαγωγή τριετούς πιλοτικού προγράμματος (2006-2009), επίκειται και στη χώρα μας η ένταξη της Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας, ως δεύτερες γλώσσες προς επιλογήν στην πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, καθώς και η δημιουργία οργανικών θέσεων για τους εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων ξενόγλωσσων κλάδων.
Με δεδομένο ότι η ύπαρξη ενός ικανού αριθμού πτυχιούχων καθηγητών Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας επιτρέπει πλέον την εισαγωγή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ενός προγράμματος εκμάθησης των ανωτέρω δύο γλωσσών, το οποίο, εκτός των άλλων, θα συμφιλιώνει τους μικρούς μαθητές με τις έννοιες της πολυπολιτισμικότητας και της διαφορετικότητας των λαών,
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
Εάν προτίθεται, σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, να διεξαγάγει πιλοτικό πρόγραμμα για την εκμάθηση της Ιταλικής και Ισπανικής Γλώσσας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, προκειμένου να προωθηθεί ο θεσμός της πολυγλωσσίας και να διασφαλισθεί η αρχή της ισοτιμίας μεταξύ όλων των δεύτερων γλωσσών προς επιλογήν, στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα..
Ο ερωτών βουλευτής
Φώτης Κουβέλης