21/06/2006
Ανακοίνωση του Τμήματος Παιδείας του Συνασπισμού σχετικά με το προσχέδιο νόμου για την Παιδεία
Η Υπουργός Παιδείας, υπό το βάρος των μαζικών κινητοποιήσεων φοιτητών και
διδασκόντων, φέρει σήμερα στη δημοσιότητα προσχέδιο από το οποίο φαίνεται ότι
δεν είναι έτοιμη για κανέναν ουσιαστικό διάλογο. Με τις προτάσεις που καταθέτει
αποδεικνύει ότι δεν αφουγκράσθηκε τα μηνύματα από τον κοινό αγώνα του
πανεπιστημιακού κόσμου, απλά επιδιώκει έναν ελιγμό, τον οποίο βέβαια
καταλαβαίνουν οι φοιτητές και καθηγητές διότι:
- Η απάλυνση μερικών επίμαχων διατάξεων (π. χ., οι μεταβατικές διατάξεις για τους
«αιώνιους» φοιτητές, η διανομή δωρεάν συγγραμμάτων, η διατήρηση της φοιτητικής
συμμετοχής στα 80% των μελών ΔΕΠ για την εκλογή των πανεπιστημιακών οργάνων, με
παράλληλη όμως καθολική ψηφοφορία) δεν μπορεί να εξαπατήσει κανέναν διότι δεν
απαντώνται τα αιτήματα των φοιτητών που συμπυκνώνονται στην αναβάθμιση των
σπουδών μέσα από την ενίσχυση των υποδομών και την αύξηση των διδασκόντων, στη
διατήρηση του ενιαίου των σπουδών τους (βλ. αναφορά της Υπουργού Παιδείας στον
Ενιαίο Ευρωπαϊκό Χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης) και στη συσχέτιση των σπουδών τους
με εργασιακά δικαιώματα. Αυτά τα αιτήματα, και πολλά άλλα, όπως η φοιτητική
μέριμνα για σίτιση και στέγαση, παραμένουν αναπάντητα.
- Καμία κουβέντα για την υποχρηματοδότηση των ΑΕΙ, την ενίσχυση της βασικής
έρευνας, την κατάργηση των συμβασιούχων διδασκόντων κλπ.
- Στον «καινούργιο» διάλογο που εξαγγέλλει, η Υπουργός Εθνικής Παιδείας και
Θρησκευμάτων επιμένει στο αποτυχημένο ΕΣΥΠ, με το πρόσθετο στοιχείο της
συμμετοχής των Συγκλήτων των ΑΕΙ, ενώ θα έπρεπε να ξεκινήσει άμεσα ουσιαστικό
διάλογο με τους εκπροσώπους των φοιτητών και την ΠΟΣΔΕΠ .
- Ενώ μέχρι χτες ακόμη, διαβεβαίωναν κυβερνητικοί παράγοντες, ότι το
πανεπιστημιακό άσυλο δεν θα πειραχτεί, η Υπουργός Εθνικής Παιδείας και
Θρησκευμάτων προτείνει την «αναμόρφωσή» του που ισοδυναμεί με το άνοιγμα του
δρόμου για τη συνεχή καταπάτησή του.
- Τέλος, ουσιαστικός διάλογος δεν μπορεί να υπάρξει όταν η ιδιωτικοποίηση της
δημόσιας εκπαίδευσης, μέσω της κατάργησης του άρθρου 16 του Συντάγματος,
παραμένει ως η εκπεφρασμένη προοπτική για τα πανεπιστήμια που υιοθετεί η
κυβέρνηση.
Τμήμα Παιδείας