Η παλαιά Εθνική οδός Ελευσίνας-Θήβας αποτελεί το μοναδικό απευθείας συνδετήριο άξονα μεταξύ των δυο μεγάλων εθνικών οδών Αθήνας-Πάτρας και Αθήνας Θεσσαλονίκης. Η χάραξή της είναι από την εποχή των περσικών πολέμων και το οδόστρωμά της από την εποχή του Β΄ παγκοσμίου πολέμου με ατελείωτες κλειστές στροφές και αλλεπάλληλες ανωφέρειες και κατωφέρειες. Δέχεται καθημερινώς ένα μεγάλο φόρτο βαρείας κυκλοφορίας, που αυξάνεται κατακόρυφα τις ημέρες και ώρες απαγόρευσης κυκλοφορίας των φορτηγών στις άλλες εθνικές οδούς, με συνέπεια μεγάλη ταλαιπωρία, για τους παρόδιους κατοίκους και οδηγούς.
Σήμερα βρίσκεται σε εξέλιξη μετά από πολλούς αγώνες των κατοίκων και φορέων της περιοχής, το έργο τροποποίηση-βελτίωση τμημάτων της από Μάνδρα έως Ερυθρές. Πρόκειται για ένα έργο τεράστιας σημασίας για όλους όσους ζουν και κατοικούν σε αυτό το τμήμα της Δυτικής Αττικής, γιατί είναι ο μοναδικός δρόμος που τους συνδέει με το Θριάσιο Πεδίο και την Αθήνα και έχει βασικά χαρακτηριστικά την επικινδυνότητα και τον εξαιρετικά μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο.
Ενώ το έργο συνεχίζεται με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς και μεγάλα διαστήματα διακοπών, η βελτίωση των ήδη παραδοθέντων τμημάτων γίνεται με μεγάλη προχειρότητα, καθιστώντας το εν λόγω τμήμα της οδού πιο επικίνδυνο από πριν, αφού σύμφωνα με καταγγελίες κατοίκων και φορέων της περιοχής:
1. Όλο το οδόστρωμα των καινούργιων τμημάτων έχει υποστεί καθιζήσεις και ρηγματώσεις οι οποίες καθημερινά επιδεινώνονται. Το ίδιο ισχύει και στα τμήματα από τη θέση «ΒΙΛΙΑΡΙ» έως και την «ΑΓΙΑ ΣΩΤΗΡΑ» και από τη θέση «ΚΑΖΑ» έως και το χωριό Ερυθρές, που έχουν ήδη παραδοθεί.
2. Υπάρχουν τουλάχιστον τρία σημεία από τη θέση «ΚΑΡΑΟΥΛΙ» έως το χωριό Οινόη όπου οι δυο λωρίδες κυκλοφορίας γίνονται χωρίς καμία εξομάλυνση ή σήμανση, με τρόπο ιδιαίτερα επικίνδυνο.
3. Ο ασφαλτοτάπητας έχει πολύ μικρό πάχος.
4. Πριν από το χωριό Οινόη στο κατηφορικό τμήμα έχουν γίνει επιχωματώσεις μεγάλου ύψους χωρίς τα απαιτούμενα τοιχία αντιστήριξης.
5. Δεν έχει γίνει διαπλάτυνση συγκεκριμένου μεγέθους με αποτέλεσμα το συνολικό πλάτος του δρόμου να ποικίλει κατά μήκος αυτού.
6. Υπάρχει απότομη μετάβαση μεταξύ παλαιών και νέων τμημάτων του δρόμου (ανωμαλίες οδοστρώματος).
7. Δεν υπάρχει κατασκευή κρασπεδόρειθρων και τεχνικών έργων απορροής ομβρίων υδάτων από το οδόστρωμα σε κανένα σημείο του δρόμου.
8. Η τροποποίηση της μεγάλης στροφής στη θέση «ΓΑΚΗ» μετά το «ΚΑΡΑΟΥΛΙ» αντί να καλυτερεύει την υπάρχουσα κατάσταση την χειροτέρευσε προσθέτοντας μεγαλύτερες ταχύτητες, αρνητικές κλίσεις στην κάθοδο και ανωμαλίες οδοστρώματος σε όλο το μήκος της και το ίδιο φαίνεται να γίνεται και στο υπό κατασκευή τμήμα στο «ΚΑΡΑΟΥΛΙ».
9. Υπάρχει παντελής έλλειψη σηματοδότησης.
10. Τα παλαιά τμήματα τα οποία καταργούνται δεν έχουν αποκλεισθεί οριστικά με αποτέλεσμα κάποιοι οδηγοί να μπλέκονται και να τα χρησιμοποιούν με μεγάλο κίνδυνο ατυχήματος.
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
• Είναι εις γνώση σας οι κακοτεχνίες που έχουν παρατηρηθεί στη βελτίωση της παλαιάς Εθνικής οδού Ελευσίνας – Θήβας, τις οποίες καταγγέλλουν οι κάτοικοι και οι φορείς της περιοχής και αν ναι, σε τι ενέργειες θα προβείτε προκειμένου να καταστεί η οδός σύγχρονη και ασφαλής;
• Ποιο το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του εν λόγω έργου;
Ο ερωτών Βουλευτής
ΘΑΝΑΣΗΣ ΛΕΒΕΝΤΗΣ