Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
15/04/2009

Τα 25 παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην Α. Αττική, ουσιαστικά οδηγούνται εκτός σχολικού εκπαιδευτικού συστήματος

Ερώτηση Θ.Λεβέντη προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων

Την απαξίωση της δημόσιας εκπαίδευσης βιώνουν τα παιδιά με αναπηρία  στα δημόσια σχολεία της Α. Αττικής. Σύμφωνα με στοιχεία του Συλλόγου εκπαιδευτικών «Αλ. Δεμούζος» οι γονείς των 25 παιδιών που χρειάζονται παράλληλη στήριξη ή βοηθητικό προσωπικό έχουν συγκεντρώσει και αποστείλει  στο ΥΠΕΠΘ όλα τα  απαραίτητα δικαιολογητικά για τα παιδιά αυτά.

Οι υπηρεσίες του ΥΠΕΠΘ έχουν κρίνει και εγκρίνει ότι οι 25 αυτοί μαθητές-τριες χρήζουν πράγματι παράλληλης στήριξης όπως ορίζει ο Ν. 3699/2008. Τα παιδιά αυτά  που έχουν ανάγκη ιδιαίτερης παιδαγωγικής αντιμετώπισης από εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό, αλλά και φροντίδας από βοηθητικό προσωπικό για τις καθημερινές τους ανάγκες, σήμερα δυο μήνες πριν τελειώσει το σχολικό έτος, παραμένουν αστήρικτα ακόμα με ευθύνη του ΥΠΕΠΘ που δεν έχει τοποθετήσει τους εκπαιδευτικούς και το προσωπικό που θα έπρεπε.

Η κατάσταση αυτή έχει δημιουργήσει αλυσιδωτά προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία πέραν του ότι δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις ενός πρόσφατα ψηφισθέντος νόμου.

Δύσκολη γίνεται η θέση των εκπαιδευτικών των τάξεων που έχουν μαθητές με τέτοιες ανάγκες, γιατί ενώ οι μαθητές σωστά είναι ενσωματωμένοι  στην τάξη, δεν έχουν όμως την ιδιαίτερη εξατομικευμένη παιδαγωγική αντιμετώπιση και φροντίδα από τον ειδικό εκπαιδευτικό. Οι όποιες φιλότιμες προσπάθειες καταβάλουν, δεν επαρκούν να καλύψουν το αποτέλεσμα το οποίο παιδαγωγικά, ψυχολογικά και εκπαιδευτικά είναι αναγκαίο.

Επίσης καταργείται στην πράξη η δημόσια και δωρεάν παιδεία, αφού οι γονείς των παιδιών αυτών καταφεύγουν σε λύσεις που είναι αναγκασμένοι να πληρώνουν οι ίδιοι.

Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

•    Γιατί μέχρι σήμερα το ΥΠΕΠΘ δεν έχει καλύψει της ανάγκες της παράλληλης στήριξης μαθητών με Ε.Ε.Α. με εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό ειδικής Αγωγής παρόλο που οι υπηρεσίες του έχουν εγκρίνει την αναγκαιότητά τους;

•    Γιατί οδηγούνται οι μαθητές αυτοί στην πράξη, εκτός  σχολικής και εκπαιδευτικής διαδικασίας;

•    Τι μέτρα θα πάρει  άμεσα για την κάλυψη των υπαρχουσών αναγκών με το αναγκαίο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό Ειδικής Αγωγής, ώστε οι γονείς να μην οδηγούνται σε λύσεις εξωθεσμικές μη νόμιμες και με δυσβάσταχτο οικονομικό κόστος;

Ο ερωτών Βουλευτής

ΘΑΝΑΣΗΣ ΛΕΒΕΝΤΗΣ