Στο 132ο Δημοτικό Σχολείο στη Γκράβα εφαρμόστηκε τα προηγούμενα χρόνια ένα πρωτοποριακό για τα ελληνικά δεδομένα πρόγραμμα διδασκαλίας της μητρικής γλώσσας σε παιδιά αλβανικής καταγωγής. Παρά τα θετικά αποτελέσματα που είχε το εγχείρημα το οποίο είχε την ολόθερμη υποστήριξη της επιστημονικής - εκπαιδευτικής κοινότητας, το πρόγραμμα υπονομεύθηκε από το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας και από εθνικιστικούς κύκλους με αποτέλεσμα το 2007 να διακοπεί η λειτουργία του.
Η διευθύντρια του σχολείου Πρωτονοταρίου Στέλλα μετατέθηκε σε άλλο σχολείο και ο νέος διευθυντής αρνήθηκε να συνεχίσει το πρόγραμμα.
To Υπουργείο Παιδείας όλο αυτό το διάστημα κράτησε στάση υπονομευτική προς το εγχείρημα. Από τη μια δικαίωνε τη δράση των εκπαιδευτικών όταν σε απάντηση σε σχετική ερώτηση του βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ Τάσου Κουράκη παραδέχεται ότι το θεσμικό πλαίσιο για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση προβλέπει τη διδασκαλία «μαθήματος της γλώσσας και της κουλτούρας της χώρας προέλευσης» σε παιδιά μεταναστών. Το μάθημα είναι προαιρετικό και διεξάγεται εκτός ωρολογίου προγράμματος. Μάλιστα, σύμφωνα με σχετική υπουργική απόφαση για τη διδασκαλία του μαθήματος αυτού προσλαμβάνονται ωρομίσθιοι έλληνες ή αλλοδαποί εκπαιδευτικοί. Από την άλλη, αρνήθηκε να προβεί σε διευκόλυνση και επανάληψη των διαπολιτισμικών δράσεων στο 132ο Δημοτικό Σχολείο παρά τις ερωτήσεις που δέχθηκε επί του ζητήματος από τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Φ. Κουβέλη, Τ. Κουράκη, Π. Κοροβέση αλλά και από τον πρόεδρο της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Αλ. Αλαβάνο. Aποκορύφωμα της υπονόμευσης του έργου που επιτελέσθηκε στο 132ο, ένα χρόνο μετά αποτελεί η κατάθεση μήνυσης από τον νέο διευθυντή του 132ου Δημοτικού Ε. Γιουτλάκη κατά της κυρίας Πρωτονοταρίου. O νέος διευθυντής ισχυρίζεται ψευδώς ότι η υλοποίηση του προγράμματος έγινε χωρίς την έγκριση των προϊστάμενων αρχών.
Το υπουργείο Παιδείας έχει μεγάλη ευθύνη για την εξέλιξη της υπόθεσης γιατί η έλλειψη στήριξης του προγράμματος και των εκπαιδευτικών που το υλοποίησαν και η διγλωσσία που επέδειξε όλο αυτό το διάστημα έδωσε την ευκαιρία σε πρόσωπα και κύκλους να κατασυκοφαντήσουν και να ακυρώσουν το εγχείρημα. Οι εκπαιδευτικοί αντί της επιβράβευσης εισέπραξαν την απόρριψη και στο τέλος την ποινικοποίηση του έργου τους.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Τάσος Κουράκης και Περικλής Κοροβέσης ζήτησαν να συναντηθούν με τον Υπουργό Παιδείας για να καταγγείλουν την ποινικοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας από θεσμικούς και εξωθεσμικούς κύκλους αλλά και για να ζητήσουν από τον υπουργό να πάρει μία σαφή θέση στο θέμα της εφαρμογής του νόμου της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης που προβλέπει την διδασκαλία της μητρικής γλώσσας σε αλλοδαπούς μαθητές.