Θέατρο του παραλόγου θυμίζει όλο και πιο πολύ ο πολυδιαφημισμένος από την κυβέρνηση «διάλογος για την παιδεία».
Το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που ανέλαβε να οργανώσει το διάλογο και να συντάξει σχετικό πόρισμα, εμφανίζεται να απορρίπτει και να αποδέχεται κατά βούληση πρόχειρες και ατεκμηρίωτες προτάσεις που προσκομίζει στο διάλογο το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ουσιαστικά επαναφέρει προτάσεις για καθιέρωση περιφερειακών – τώρα- εξετάσεων από την Α΄ Λυκείου, όταν είναι φανερό ότι το Λύκειο δεν έχει ανάγκη ενίσχυσης των εξεταστικών φραγμών που οδηγούνται παιδιά στα φροντιστήρια και ενισχύουν τις μορφωτικές ανισότητες. Εκείνο που χρειάζεται είναι ουσιαστική αναβάθμιση και στήριξη της μορφωτικής λειτουργίας του με στόχο τη μείωση των μορφωτικών ανισοτήτων.
Είναι ακόμη φανερό ότι το Υπουργείο Παιδείας και τα αρμόδια όργανα του δεν διαθέτουν σοβαρές επεξεργασίες για τη μεταρρύθμιση της εκπαίδευσης και περιορίζονται να αναμασούν και να μεταφέρουν μηχανιστικά τις γενικές κατευθύνσεις της ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής.
Αξίζει τέλος να σημειωθεί ο επιλεκτικός προσανατολισμός του «διαλόγου» αποκλειστικά σε θέματα που δεν συνδέονται άμεσα με την ανάγκη αύξησης των δαπανών για την παιδεία. Έτσι κάθε μεταρρυθμιστικό εγχείρημα υπονομεύεται εξ αρχής.
Με αυτούς τους όρους φαίνεται να δικαιώνεται πολύ νωρίτερα η απόφαση του ΣΥΡΙΖΑ να μη συμμετάσχει σʼ αυτόν τον κατ΄ ευφημισμό διάλογο.
Τμήμα Παιδείας