Συζητήθηκε σήμερα στη Βουλή, η Επίκαιρη Ερώτηση του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ, Παν. Λαφαζάνη, προς τον Υπουργό Μεταφορών με θέμα τους πρωτοφανείς αντεργατικούς και αντικοινωνικούς σχεδιασμούς της κυβέρνησης σε βάρος του ΟΣΕ, των εργαζόμενων σʼ αυτόν και των καταναλωτών.
Κατά την τοποθέτησή του, μετά την απάντηση του κ. Ε. Στυλιανίδη, ο Παν. Λαφαζάνης, τόνισε τα εξής:
Κε Υπουργέ νομίζω ότι επιχειρήσατε μια παραπλανητική ομιλία, προσπαθώντας να υπεκφύγετε από τα ουσιαστικά προβλήματα. Είπατε ότι θα έχετε τη συναίνεση των εργαζομένων και ότι οι εργαζόμενοι θα υποστηρίξουν τους σχεδιασμούς σας και θα τους αποδεχτούν. Βλέπετε, όμως, τι γίνεται σήμερα. Δεν υπήρξε κανένας διάλογος με τους εργαζόμενους. Οι εργαζόμενοι σύσσωμοι, ανεξαρτήτως πολιτικών και ιδεολογικών πεποιθήσεων, αντιδρούν στα σχέδιά σας και έχουν ήδη προαναγγείλει μεγάλες απεργιακές κινητοποιήσεις για να αντιμετωπίσουν μεθοδεύσεις που δικαίως θεωρούν ότι θίγουν θεμελιώδη εργασιακά τους δικαιώματα.
Είπατε επίσης, σχετικά με τον ΟΣΕ, ότι έχουμε να κάνουμε με την πιο προβληματική δημόσια επιχείρηση της Ευρώπης, η οποία, λέτε, έχει χρέη 9 δις ευρώ. Κατʼ αρχάς, αν έχουν έτσι τα πράγματα, πως έφτασε να γίνει τόσο προβληματική επιχείρηση ο ΟΣΕ; Δεν υπάρχουν πολιτικές ευθύνες; Βεβαίως και υπάρχουν! Το πώς θα τις καταμερίσετε ανάμεσα στις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, δεν είναι της δικής μου αρμοδιότητας, ούτε του ενδιαφέροντός μου. Υπάρχουν διαχρονικές πολιτικές ευθύνες. Όμως δεν είναι αυτοί που έχουν τις πολιτικές ευθύνες που μπαίνουν σε πολιτική εφεδρεία. Τους εργαζόμενους βάζετε σε μισθωτή εφεδρεία! Αφήστε λοιπόν αυτές τις παραπλανητικές αιτιάσεις.
Τώρα, επί της ουσίας: πόσο προβληματικός είναι ο ΟΣΕ τελικά. Ο ΟΣΕ κάνει ο ίδιος τις επενδύσεις για το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Οι επενδύσεις αυτές έπρεπε να είναι δημόσιες και όχι επενδύσεις του ΟΣΕ που τον χρέωναν και τον χρεώνουν με πανύψηλα δάνεια και επιτόκια σε δύσκολους καιρούς. Γιατί χρεώνετε λοιπόν στον ΟΣΕ τις επενδύσεις που έκανε για ένα δημόσιο δίκτυο;
Επίσης, γνωρίζετε ότι ο ΟΣΕ έχει χαμηλά τιμολόγια και χαμηλά εισιτήρια. Γιατί ασκεί, επί δεκαετίες, κοινωνική πολιτική. Είναι δυνατόν αυτή την κοινωνική πολιτική να την χρεώσετε στον ΟΣΕ και να τον βγάζετε προβληματική επιχείρηση;
Δεν ισχυρίζομαι ότι δεν υπάρχουν προβλήματα διαχείρισης στον ΟΣΕ. Αλλά αυτά οφείλονται στην κακή διαχείριση των εκάστοτε κυβερνήσεων, και της δικής σας, που αλλάζουν «σαν τα πουκάμισα» τις διοικήσεις. Οφείλονται, επίσης, σε μια νοσηρή κατάσταση σκανδάλων, η οποία έχει διαχρονική βάση και την οποία γνωρίζετε άριστα.
Επομένως, αυτό που έπρεπε να κάνετε αυτή την ώρα, αντί να τινάζετε τις τιμές των εισιτηρίων στα ύψη, με φοβερές ανατιμήσεις που θα φτάσουν σταδιακά το 150%, αντί να βγάζετε τους εργαζόμενους στο μνημειακό και πρωτοφανές αυτό αντεργατικό καθεστώς της μισθωτής εφεδρείας, που κανείς δεν ξέρει και τι ακριβώς είναι, θα πρέπει να κάνετε μια προσπάθεια εξυγίανσης και ανασυγκρότησης του ΟΣΕ ως ενιαίας δημόσιας επιχείρησης, με σκοπό την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού μας δικτύου το οποίο είναι το χειρότερο στην Ευρώπη. Είναι δυνατόν ο σιδηρόδρομος, που είναι οικολογικό, ασφαλές, σίγουρο και χρονικά προσδιορισμένο μέσο να είναι σε αυτό το χάλι στην Ελλάδα; Και να αιτιάσθε τον ΟΣΕ για αυτή την κατάσταση και όχι τις πολιτικές των κυβερνήσεων; Να αποκτήσετε επιτέλους όραμα για τον σιδηρόδρομο. Να στηρίξετε τους εργαζόμενους, να στηρίξετε την επιχείρηση, να την εξυγιάνετε, να την ανασυγκροτήσετε και να εγκαταλείψετε τα σχέδιά σας!