Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
22/07/2009

Αντίδραση του ΥΠΕΠΘ στην ανάπτυξη πρωτοβουλιών δασκάλων του 1ου Δημοτικού Σχολείου Καλλιθέας

Ερώτηση Α. Φιλίνη προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας

Στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Καλλιθέας, με τη στήριξη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, με ομόφωνες αποφάσεις του συλλόγου διδασκόντων και την έγκριση της διεύθυνσης του σχολείου, πραγματοποιούνταν μια σειρά πολιτιστικών παρεμβάσεων.

Μία εξ ΄ αυτών ήταν και η πρωτοβουλία του δασκάλου Δημήτρη Ντούσα για «το φιλοσοφικό δίλεπτο της Τετάρτης», στο οποίο, μετά την προσευχή της ημέρας, έκανε μια πολύ μικρή αναφορά στη ζωή και το έργο ενός διακριθέντος φιλοσόφου ή επιστήμονα. Εδώ και πάνω από ένα χρόνο, η νέα διευθύντρια του σχολείου διέκοψε αυτή την δραστηριότητα, κρίνοντάς την απαράδεκτη και μη σύννομη και αρνούμενη να δεχθεί σύγκληση του συλλόγου των διδασκόντων, την οποία αιτήθηκαν 12 δάσκαλοι του σχολείου.

Ο αρμόδιος σχολικός σύμβουλος της περιφέρειας θεώρησε την ενέργεια σύννομη, αλλά η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου, μέσω του διευθυντή Σπουδών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, αποφάνθηκε «ότι δεν προβλέπεται η καθιέρωση εβδομαδιαίου φιλοσοφικού δίλεπτου με αναφορά σε ανθρώπους του πνεύματος ή σε σημαντικά γεγονότα».

Στις 9.6.2008, κατά τη διάρκεια μουσικοχορευτικής εκδήλωσης του σχολείου, η εν λόγω διευθύντρια απευθύνθηκε με άκρως υβριστικές φράσεις στο σχολικό σύμβουλο. Στη σύσκεψη των δασκάλων του σχολείου ο κ. Ντούσας εξέφρασε την ενόχλησή του για την συμπεριφορά της, γεγονός που οδήγησε σε διεξαγωγή Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης εναντίον του με την κατηγορία ότι άσκησε κριτική σε βάρος της διευθύντριας με αβάσιμες κατηγορίες.

Δεδομένου ότι το σχολείο, πέρα από τις απαραίτητες γνώσεις που παρέχει η διδακτέα ύλη, πρέπει να παραμένει ανοιχτό σε πρωτοβουλίες που ξυπνούν το πνεύμα των μαθητών, την αγάπη και τον ενθουσιασμό για νέες γνώσεις, έρευνα και πρωτοβουλία,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Προτίθεται, αφού μελετήσει το θέμα, να παρέμβει ώστε να επανέλθει το «φιλοσοφικό δίλεπτο της Τετάρτης» στο σχολείο της Καλλιθέας, να δικαιωθεί ο δάσκαλος Δημ. Ντούσας για τις πρωτοβουλίες του και να απαλλαγεί από τις κατηγορίες που τον βαρύνουν και που είναι αποτέλεσμα προσωπικής διαμάχης;
  2.  Σε ποιες άλλες ενέργειες θα προβεί ώστε να πάψει να «απαγορεύεται στο σχολείο ό,τι δεν επιτρέπεται» και να ενισχυθούν οι πρωτοβουλίες των δασκάλων που σκοπό έχουν να ενισχύσουν την γνώση και τη σκέψη των μαθητών τους;

Η ερωτώσα βουλευτής

Άννα Φιλίνη