Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση Γ2/63447/05 (ΦΕΚ Β΄ 921) στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Μαθημάτων των τάξεων Α΄, Β και Γ΄ του Ενιαίου Λυκείου δεν προβλέπεται η διδασκαλία ειδικών μαθημάτων, στα οποία όμως οι μαθητές εξετάζονται για την εισαγωγή τους στα αντίστοιχα πανεπιστημιακά τμήματα. Το παράδοξο αυτό ενισχύεται και με τη με αρ. πρωτ Γ2/4521/01 (ΦΕΚ Β΄1168)Υπουργική Απόφαση, σχετικά με τους όρους και τις προϋποθέσεις λειτουργίας κατευθύνσεων και μαθημάτων επιλογής.
Συγκεκριμένα οι μαθητές που ενδιαφέρονται να εισαχθούν στα τμήματα Μουσικών Σπουδών των Πανεπιστημίων καλούνται να εξεταστούν στα ειδικά μαθήματα Μουσικής (ΑΡΜΟΝΙΑ και ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ), χωρίς να τους δίνεται η δυνατότητα παρακολούθησης αντίστοιχων μαθημάτων εκτός εάν φοιτούν σε μουσικά σχολεία. Γίνεται αντιληπτό ότι ο μικρός αριθμός των μουσικών σχολείων ανά περιφέρεια και η έλλειψη διδακτικού προσωπικού καθιστούν δύσκολη την πρόσβαση των μαθητών, εκτός εάν έχουν εγγραφεί σε αυτά από την Α΄Γυμνασίου. Διαφορετικά γίνονται δεκτοί μαθητές μόνο κατόπιν εξετάσεων και εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις
Το ίδιο συμβαίνει και με πλήθος άλλων ειδικών μαθημάτων, όπως το ΕΛΕΥΘΕΡΟ και ΓΡΑΜΜΙΚΟ σχέδιο, για τα οποία οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν ένα από τα δύο στη Β΄Λυκείου, ενώ το ΕΛΕΥΘΕΡΟ δεν διδάσκεται στη Γ΄Λυκείου, παρά το γεγονός ότι στις πανελλήνιες θα εξεταστούν και στα δύο. Είναι γνωστό επίσης ότι στο δημόσιο σχολείο δεν διδάσκονται η ισπανική και ιταλική γλώσσα, οι οποίες όμως εξετάζονται για την εισαγωγή στα αντίστοιχα φιλολογικά τμήματα.
Είναι προφανές ότι για μια ακόμη φορά υποβαθμίζεται και απαξιώνεται το δημόσιο σχολείο προς όφελος της παραπαιδείας με οικονομική επιβάρυνση χιλιάδων οικογενειών
Επειδή
ερωτάται ο κ Υπουργός;
Ο ερωτών βουλευτής
Τάσος Κουράκης