Στενότερη σύνδεση του σχολείου με τον πολιτισμό εξάγγειλε η Κυβέρνηση μετά τη σημερινή συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής Παιδείας και Πολιτισμού, υπό τον Πρωθυπουργό. Χωρίς αντίκρισμα, όμως, παραμένουν αυτές οι εξαγγελίες, όσο η γενικότερη εκπαιδευτική πολιτική που ακολουθεί κινείται σε εντελώς διαφορετική κατεύθυνση.
Συγκεκριμένα:
1. Προωθεί μια εκπαίδευση στην υπηρεσία του ανταγωνισμού, της αγοράς και του κέρδους, που θέτει εκ των πραγμάτων στο περιθώριο κάθε αξιόλογη πολιτιστική δραστηριότητα στο χώρο του σχολείου.
2. Η πολιτική της διέπεται από μια αναχρονιστική αντίληψη για τον πολιτισμό, που μεταφράζεται από τα περιφερειακά στελέχη της σε αλλεπάλληλες πρακτικές λογοκρισίας και απαγορεύσεων.
3. Υπόσχεται «ψηφιακές βιβλιοθήκες» και «ψηφιακά αποθέματα», όταν τα σχολεία στη συντριπτική τους πλειονότητα δεν διαθέτουν ούτε μια στοιχειώδη συμβατική σχολική βιβλιοθήκη. Πώς θα αγαπήσουν τα παιδιά το βιβλίο, όταν είναι αγαθό «στοιχειώδες εν ανεπαρκεία» για τα σχολεία;
4. Κρατά τις δαπάνες για την παιδεία σταθερά στην τελευταία θέση ανάμεσα στις χώρες της Ε.Ε., ενώ εξαγγέλλει και νέες περικοπές, που θα περιορίσουν ασφυκτικά την πολιτιστική δραστηριότητα των σχολείων.
Τμήμα Παιδείας