Οι προδιαγραφές για τους κάθετους άξονες της Εγνατίας Οδού προβλέπουν διαχωριστικό στη μέση και δύο λωρίδες με μία βοηθητική ανά κατεύθυνση.
Ο κάθετος άξονας του νομού Έβρου είναι χωρίς διάζωμα με δύο λωρίδες και δύο μικρές βοηθητικές και για τις δύο κατευθύνσεις. Δεν είναι κλειστή οδός και περνά και μέσα από πόλεις και χωριά, βλ. Φέρες και Προβατώνα. Η δε ολοκλήρωσή του, έστω και με αυτές τις προδιαγραφές, έχει υπερβεί όλες τις ημερομηνίες. Οι εργολάβοι του έργου έχουν πάρει αρκετές ανανεώσεις παράδοσης του έργου, παρά το γεγονός ότι τίθεται σε συνεχή κίνδυνο η ασφάλεια των πολιτών του Έβρου και όχι μόνο.
Σε σχετική ερώτηση πολίτη, ο Πρόεδρος της ΕΓΝΑΤΙΑΣ Α.Ε. απάντησε ότι οι προδιαγραφές είναι αυτές γιατί δεν υπάρχει διακρατική συμφωνία για άλλες.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
1. Η υποβάθμιση της κατασκευής αυτού του άξονα σηματοδοτεί και την υποβάθμιση όλου του νομού και των υποδομών του, όπως π.χ. το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης δε θα διαδραματίσει το γεωστρατηγικό ρόλο που του ανήκει, αλλά θα εξυπηρετεί μόνο τις ανάγκες του πετρελαιαγωγού;
2. Η κατασκευή αυτής της υποβαθμισμένης υποδομής σηματοδοτεί και τη μελλοντική υποβαθμισμένη σύνδεση του νομού Έβρου με τα άλλα διευρωπαϊκά δίκτυα;
3. Σκοπεύει η Κυβέρνηση να υπογράψει διακρατική συμφωνία για να μη μετατοπιστεί το κέντρο βάρος των μεταφορών από τα ανατολικά Βαλκάνια σε άλλους κάθετους άξονες;
4. Τι σκοπεύει να κάνει η Κυβέρνηση σε σχέση με την καθυστέρηση του έργου;
5. Τι προβλέπεται σε σχέση με την απομάκρυνση του άξονα από κατοικημένες περιοχές, για τη διαμόρφωσή του ως κλειστού δρόμου, για την πρόβλεψη κόμβων ασφαλών, αλλά και δρόμων παράλληλων για τις ανάγκες των αγροτών;
Η ερωτώσα βουλευτής
Σοφία Ανδριοπούλου