Σύμφωνα με τη διεθνή πρακτική, η συμμετοχή των παιδιών με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας/ σύνδρομο Asperger στις εξετάσεις όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων καθώς και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση διευκολύνεται με ειδικούς κανονισμούς και ιδιαίτερες διατάξεις.
Από το άρθρο 35 παρ. 1 του σχεδίου νόμου της κυβέρνησης σχετικά με τη ρύθμιση θεμάτων ΑΕΙ – ΤΕΙ, το οποίο αναφέρεται στο δικαίωμα εισαγωγής στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα άνευ εξετάσεων παιδιών με αναπηρίες με τη μέθοδο της ποσόστωσης, εξαιρούνται τα παιδιά με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας/ σύνδρομο Asperger.
Τα παιδιά με σύνδρομο Αsperger έχουν νοημοσύνη πάνω από το μέσο όρο και δεν παρουσιάζουν καθυστέρηση ούτε στο λόγο ούτε στη γνωστική τους ανάπτυξη. Ανάμεσα στους ενήλικες μ' αυτό το σύνδρομο, συναντάμε επιστήμονες, καθηγητές πανεπιστημίων, κατόχους Νόμπελ (Νεύτων, Αϊνστάιν, Μπιλ Γκέιτς κ.α).
Το σύνδρομο εντάσσεται στην κατηγορία των αναπτυξιακών διαταραχών. Συχνά χαρακτηρίζεται ως αυτισμός υψηλής λειτουργικότητας και είναι νευροβιολογικής αιτιολογίας.
Με βάση τα προαναφερόμενα,
ερωτάται ο κ. Υπουργός:
• Είναι στις προθέσεις του να εντάξει άμεσα τα παιδιά με σύνδρομο Αsperger στην κατηγορία των εισαγομένων χωρίς εξετάσεις στα ΑΕΙ;
• Θα προχωρήσει σε νομοθετική ρύθμιση σχετικά με τον τρόπο αξιολόγησης των σχολικών επιδόσεων παιδιών που πάσχουν από αναπτυξιακές διαταραχές με τη δημιουργία επιτροπής εμπειρογνωμόνων του Υπουργείου Παιδείας, ώστε να μπορούν να εντάσσονται τα παιδιά σε διαφοροποιημένο εξεταστικό σύστημα ακόμα κι αν δεν παρουσιάζουν κινητικές αναπηρίες, όπως προτείνει και ο Συνήγορος του Πολίτη με σχετικό του πόρισμα;
Ο ερωτών βουλευτής
Φώτης Κουβέλης