Ο βουλευτής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Τάσος Κουράκης, μιλώντας στη Βουλή, στη συζήτηση του νομοσχεδίου για τη «Ρύθμιση θεμάτων του πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι ο χρόνος που ήρθε αυτό το νομοσχέδιο, το πολύ ουσιαστικό, μέσα στο καλοκαίρι, ουσιαστικά καταργεί τη δυνατότητα παρέμβασης των πανεπιστημιακών και τεχνολογικών ιδρυμάτων. Κατά συνέπεια αυτό έγινε μόνο και μόνο για να μην υπάρξουν οι αναμενόμενες αντιδράσεις επειδή ακριβώς το νομοσχέδιο δεν δίνει απάντηση στα ουσιαστικά ζητήματα που μας απασχολούν σήμερα.
΄΄ Δημιουργήθηκαν διάφορα τμήματα, ΤΕΙ και πανεπιστημίων, σε διάφορα μέρη της πατρίδας μας μόνο για συγκεκριμένους ρουσφετολογικούς ή και άλλους δευτερεύοντες σκοπούς. Έγιναν χωρίς κανένα σχεδιασμό, μόνο και μόνο για να εξυπηρετηθούν ιδιοτελείς σκοποί των εκάστοτε Βουλευτών και Υπουργών.
Έτσι, λοιπόν, το όλο σύστημα έχει φτάσει πραγματικά στα όριά του και έρχεστε με αυτό το νομοσχέδιο να απαντήσετε σε αυτή την πολύ μεγάλη υποβάθμιση. ΄΄ είπε ο Τ.Κουράκης. Και συνέχισε:
΄΄ Θα πρέπει βέβαια να πούμε ότι τα ΤΕΙ επιτελούν ένα εξαιρετικά σημαντικό έργο. Προφανώς διεξάγεται η έρευνα μέσα σε αυτά ως αναπόσπαστο στοιχείο του προσανατολισμού τους, υλοποιούνται μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών σε συνεργασία με πανεπιστήμια του εσωτερικού ή του εξωτερικού, διοργανώνουν επιστημονικά συνέδρια, εκδίδουν επιστημονικά περιοδικά αναγνωρισμένου κύρους.
Υπάρχουν τμήματα ΤΕΙ που απαιτούν μεγαλύτερο βαθμό εισαγωγής από πολλά Πανεπιστημιακά τμήματα και η εκλογή σε θέσεις Εκπαιδευτικού Προσωπικού στα ΤΕΙ προϋποθέτει προσόντα ανάλογα με αυτά των Καθηγητών Πανεπιστημίων. Ακόμη, τα ΤΕΙ ανέπτυξαν εκπαιδευτικές και ερευνητικές συνεργασίες, σε ισότιμη βάση, με Ελληνικά και ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια.
Όλα αυτά μας οδηγούν πραγματικά στην αναγκαιότητα υλοποίησης της πρότασης που έχει διατυπώσει ο Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς, ότι χρειαζόμαστε την ενιαία τριτοβάθμια εκπαίδευση. ΄΄ . Ο Τ.Κουράκης διευκρίνησε ότι αυτό μπορεί να γίνει με μια διαδικασία ουσιαστικής ανωτατοποίησης των ΤΕΙ, με αύξηση του χρόνου σπουδών και αλλαγή αντικειμένου, ώστε να μπορούν να είναι στην ίδια ουσιαστική βαθμίδα με τα πανεπιστήμια. Στη λογική αυτή ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. πρεσβεύει ότι θα πρέπει να καταργηθούν τμήματα που δεν έχουν κανέναν απολύτως λόγο να υπάρχουν, να συγχωνευθούν άλλα και να ιδρυθούν νέα τμήματα σύμφωνα με τις παρούσες ανάγκες.
Σχετικά με τα ιδιαίτερα σημεία που αναφέρονται στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο ο βουλευτής επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι το νομοσχέδιο περνάει σε πάρα πολλά σημεία του μια λογική εξαιρετικά συντηρητική και οπισθοδρομική. Έφερε ως παράδειγμα το άρθρο 4 όπου αναφέρεται στα έσοδα των εργαστηρίων των ΤΕΙ και λέει ότι αυτά μπορούν να προέρχονται από την εκτέλεση ερευνητικών προγραμμάτων που πραγματοποιούνται για ίδιο λογαριασμό ή για λογαριασμό τρίτων. Καταλαβαίνουμε, είπε, ότι είναι άλλο πράγμα ένα ίδρυμα να έχει μια χρηματοδότηση από τον κρατικό Προϋπολογισμό και άλλο πράγμα να διεξάγει έρευνα για λογαριασμό κάποιων άλλων και μάλιστα χρησιμοποιώντας τις εγκαταστάσεις του ιδρύματος, όπως επίσης και το προσωπικό το οποίο δουλεύει σε αυτό το ίδρυμα. ΄΄Είναι μια πρόταση που βρίσκει τελείως αντίθετο το ΣΥ.ΡΙΖ.Α. ΄΄
Για ευθεία απαράδεκτη επίθεση στην αυτοδιοίκηση του πανεπιστημίου, που γίνεται μέσα από άλλο άρθρο του νομοσχεδίου το οποίο μεταβιβάζει τη λήψη αποφάσεων από τη σύγκλητο στο πρυτανικό συμβούλιο, μίλησε ο βουλευτής. Σχετικά με την εισαγωγή στα πανεπιστήμια των ατόμων με ειδικά προβλήματα υγείας, ο Τ.Κουράκης επεσήμανε ότι έχουν παραληφθεί πολύ σημαντικές κατηγορίες, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη μεγάλη κατηγορία των παιδιών του αυτιστικού φάσματος, που κακώς έχουν παραληφθεί και επιπλέον δεν λαμβάνεται καμία πρόνοια για την ουσιαστική συμμετοχή όλων αυτών των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία με συγκεκριμένα μέτρα υλικοτεχνικής υποδομής.
Για όλους αυτούς τους λόγους Είμαστε τελείως αντίθετοι με το νομοσχέδιο, είπε κλείνοντας την ομιλία του βουλευτής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.