Με στραβοπατήματα ξεκινά η νέα ηγεσία του Υπ. Παιδείας, καθώς κοινοποιήθηκε στα σχολεία απόφαση σύμφωνα με την οποία το Πρόγραμμα Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης (ΠΔΣ) των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες «αναστέλλεται προσωρινά», γιατί μέχρι σήμερα «δεν έχουν εξασφαλιστεί οι αναγκαίοι οικονομικοί πόροι για την επιτυχή και αποτελεσματική υλοποίησή του».
Είναι άξιο απορίας πώς συμβιβάζεται αυτή η απόφαση με τις νωπές ακόμη προεκλογικές υποσχέσεις της κυβέρνησης ότι θα χρηματοδοτήσει αφειδώς την εκπαίδευση με το ποσό του 1 δισ. ? από το πρώτο έτος και ότι θα θέσει σε προτεραιότητα τα ζητήματα ισότητας και κοινωνικής δικαιοσύνης στην εκπαίδευση.
Αγνοεί άραγε η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ότι τα προγράμματα εκπαιδευτικής στήριξης των μαθητών/μαθητριών πρέπει να ξεκινούν αμέσως μετά την έναρξη του σχολικού έτους, για να έχουν σοβαρά αποτελέσματα;
Μήπως αγνοεί και το γεγονός ότι οδηγούνται οι μαθητές και μαθήτριες στα ακριβοπληρωμένα ιδιωτικά φροντιστήρια, εφόσον διαπιστώνουν τις παλινωδίες του Υπ. Παιδείας στην εφαρμογή των προγραμμάτων;
Ή μήπως το Υπ. Παιδείας δεν γνωρίζει πόσο απαράδεκτο είναι να εμπαίζει εκπαιδευτικούς που έχουν δεσμεύσει τον ετήσιο προγραμματισμό τους στην Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη με επαχθείς όρους, και τώρα τους αφήνει κυριολεκτικά μετέωρους με την προσχηματική επίκληση της μη εξασφάλισης των αναγκαίων πόρων;
Η κυβέρνηση μπορεί και πρέπει να εξασφαλίσει άμεσα τους πόρους που απαιτούνται για τη λειτουργία της ΠΔΣ, όπως και για την κάλυψη των οφειλών προς τους εκπαιδευτικούς της περσινής χρονιάς. Μέχρι να συμβεί αυτό, η ΠΔΣ πρέπει να λειτουργήσει κανονικά, ώστε να μη χαθεί πολύτιμος διδακτικός χρόνος, και, βέβαια, με διαφανείς και αντικειμενικές διαδικασίες πρόσληψης εκπαιδευτικών.
Τμήμα Παιδείας