O σιδηρόδρομος είναι το πιο φιλικό προς το περιβάλλον μέσον, το πιο οικονομικό και το πιο ασφαλές, επομένως οι όποιες εξαγγελίες για «πράσινη ανάπτυξη» δεν μπορεί να είναι αποκομμένες από ένα συνολικό σχέδιο για την ανάπτυξη του δημόσιου σιδηρόδρομου στη χώρα μας. Η κατάσταση όμως του σιδηροδρομικού δικτύου στο V της Πελοποννήσου, δηλαδή το τμήμα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα – Πύργος – Πάτρα βρίσκεται κυριολεκτικά στην εποχή του Τρικούπη, με μικρές επιδιορθώσεις.
Την 1η Αυγούστου 2009, η προηγούμενη κυβέρνηση, παρά την ομόφωνη αντίθεση της Ν.Α. Μεσσηνίας, Αρκαδίας και Ηλείας, των Δήμων της Μεσσηνίας, Αρκαδίας και Ηλείας και των φορέων των νομών αυτών, προχώρησε σε σχεδόν ολική περικοπή των δρομολογίων.
Συγκεκριμένα, παρέμειναν μόνο 3 από τα 16 δρομολόγια του τμήματος Καλαμάτα – Μεσσήνη – Καλαμάτα, 6 από τα ισχύοντα 17 που διέρχονται από το Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας, 3 από τα 8 από Καλαμάτα προς Κυπαρισσία, 2 από τα 7 από Καλαμάτα – Πύργο – Πάτρα και 1 από τα 5 από Καλαμάτα – Πύργο – Πάτρα – Κιάτο – Αθήνα, ενώ δε γίνεται καμία αναφορά στην προσφάτως ανακαινισμένη γραμμή για το δρομολόγιο Καλαμάτα – Τρίπολη – Αθήνα.
Επειδή μετά από την άγρια αυτή περικοπή περιορίστηκε δραματικά η πετυχημένη προαστιακή συγκοινωνία με σιδηρόδρομο εντός του νομού Μεσσηνίας (Καλαμάτα – Μεσσήνη, Καλαμάτα – Τ.Ε.Ι. Κυπαρισσία), όπου διακινούνται 2.000 επιβάτες την ημέρα, ενώ, επιπλέον, δεν υπάρχει πια καμία ουσιαστική σύνδεση της Μεσσηνίας και της Ηλείας με την Πάτρα και την Αθήνα.
Επειδή οι προτάσεις αυτές «δολοφόνησαν» κυριολεκτικά τον ελληνικό σιδηρόδρομο και οδηγούν σε μαρασμό την ελληνική περιφέρεια, αφού ουσιαστικά «σφαγιάστηκε» το 70% των σημερινών δρομολογίων.
Επειδή τα ελλείμματα στο σιδηρόδρομο δημιουργήθηκαν λόγω της διαχρονικής άρνησης των ελληνικών κυβερνήσεων να εκπληρώσουν τις νόμιμες οικονομικές τους υποχρεώσεις απέναντι στον Ο.Σ.Ε.
Επειδή είναι τραγικό σε μια εποχή όπου όλη η Ευρώπη επενδύει στους σιδηροδρόμους και τους αναπτύσσει κατά προτεραιότητα λόγω των μεγάλων συγκριτικών τους πλεονεκτημάτων να εκτελείται εν ψυχρώ ο ελληνικός σιδηρόδρομος.
Επειδή, μετά την κινητοποίηση της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και των Δήμων της Μεσσηνίας, τον Ιούλιο και την επίσκεψή τους στον τότε Υπουργό Μεταφορών, είχε δεσμευτεί ο Υπουργός ότι την 1η Οκτωβρίου θα επανεξεταστεί η άγρια αυτή περικοπή των δρομολογίων.
Ερωτώνται οι κυρίες και οι κύριοι Υπουργοί:
1. Θα καταργήσετε την απόφαση του ΟΣΕ με βάση την οποία από 1η Αυγούστου υπήρξε η άγρια περικοπή των δρομολογίων στην Πελοπόννησο;
2. Πότε επιτέλους θα ολοκληρωθούν τα έργα στο τμήμα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και πότε θα προχωρήσουν οι διαδικασίες για την ανακαίνιση του τμήματος Πύργου - Κυπαρισσίας – Ζευγολατιού;
3. Είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης η σύνταξη μελετών για την κανονικοποίηση του σιδηροδρομικού μας δικτύου σε όλο το V της Πελοποννήσου (Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα – Τρίπολη – Άργος -Κόρινθος), ώστε να αποκτήσει η Πελοπόννησος σύγχρονο σιδηρόδρομο ευρωπαϊκών προδιαγραφών, όπως ζητούν οι φορείς της;
4. Στα πλαίσια της 4ης Προγραμματικής Περιόδου δεσμεύεστε ότι θα προωθήσετε τη μελέτη κανονικοποίησης και την κατασκευή τουλάχιστον για το τμήμα Πάτρα – Πύργος - Καλαμάτα και Κόρινθος - Άργος τα οποία τμήματα δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερα κατασκευαστικά προβλήματα;
5. Θα υπάρξει άμεση προώθηση των έργων αναβάθμισης του Μηχανοστασίου Καλαμάτας, ώστε να γίνεται αποτελεσματικά η συντήρηση του τροχαίου υλικού της Πελοποννήσου;
6. Πότε θα κατασκευαστούν με άμεσες διαδικασίες τα Συστήματα Σηματοδότησης - Τηλεδιοίκησης σε πρώτη φάση στην Προαστιακή Περιοχή της Καλαμάτας (τμήμα Καλαμάτα - Ασπρόχωμα - Ζευγολατιό, όπου παρατηρείται η μεγαλύτερη κυκλοφορία συρμών) και στη συνέχεια σε όλο το Δίκτυο της Πελοποννήσου για την αύξηση της ασφάλειας και της χωρητικότητας του Σιδηροδρομικού Δικτύου;
7. Πότε θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες προμήθειας σύγχρονου μετρικού τροχαίου υλικού μεσαίων αποστάσεων με κλιματισμό;
ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ
ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ – ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ ΝΙΚΟΣ