Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε κατόπιν πρωτοβουλίας των Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, προκειμένου να ενημερωθούν για τις θέσεις της κυβέρνησης όσον αφορά την τύχη της σύμβασης μεταξύ ΟΛΠ και COSCO, για την οποία ο ΣΥΡΙΖΑ διεκδικεί την καταγγελία και ακύρωσή της.
Μετά την συνάντηση, ο Παν. Λαφαζάνης δήλωσε τα εξής:
«Είχαμε την ευκαιρία σήμερα να έχουμε μια συνάντηση με την κα Κατσέλη, κατόπιν πρωτοβουλίας μας, προκειμένου να ενημερωθούμε σχετικά με την κυβερνητική πολιτική για την τύχη της σύμβασης ανάμεσα στον ΟΛΠ και την COSCO.
Εκφράσαμε στην κα Κατσέλη τις πάγιες θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ, οι οποίες παραμένουν ίδιες με αυτές που είχαμε διατυπώσει προεκλογικά. Υπογραμμίσαμε δηλαδή ότι η παράδοση του λιμανιού του Πειραιά στα κινέζικα συμφέροντα συνιστά ένα μεγάλο εθνικό, οικονομικό, κοινωνικό, εργασιακό και περιβαλλοντικό έγκλημα. Η Συμφωνία η οποία υπογράφτηκε είναι αποικιοκρατική και αντεργατική. Η θέση του ΣΥΡΙΖΑ παραμένει ότι αυτή η συμφωνία πρέπει να καταγγελθεί και να ακυρωθεί. Ζητάμε ένα ανασυγκροτημένο λιμάνι του Πειραιά το οποίο θα είναι υπό πλήρη δημόσιο έλεγχο και θα λειτουργεί με αποκλειστικά αναπτυξιακά, κοινωνικά και οικολογικά κριτήρια, προς το συμφέρον των εργαζομένων, του λαού του Πειραιά και της ελληνικής οικονομίας.
Εκφράσαμε, επίσης, την ανησυχία μας για την πολιτική και την τακτική που ακολουθεί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Η πολιτική της κυβέρνησης η οποία δίνει τη δυνατότητα από αύριο να εγκατασταθεί η COSCO στο λιμάνι του Πειραιά, κινδυνεύει να καταστήσει το διάλογο τον οποίο επικαλείται η κυβέρνηση, απολύτως προσχηματικό, παρελκυστικό και τελικά ατελέσφορο.
Η κυβέρνηση δεν θα πρέπει να ακολουθήσει μια πολιτική η οποία ακυρώνει στην ουσία τις προεκλογικές δεσμεύσεις της. Ακόμα και αυτές οι περιορισμένες και περιοριστικές προεκλογικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης, οδηγούνται σε ακύρωση!
Ο ΣΥΡΙΖΑ στηρίζει τον αγώνα των εργαζομένων, την αγωνία τους, την προσπάθεια όλης της κοινωνίας του Πειραιά, προσπάθεια που πρέπει να κάνει και όλος ο ελληνικός λαός, για να έχουμε μια θετική εξέλιξη στον Πειραιά, για ένα ανασυγκροτημένο δημόσιο λιμάνι».
Ερ.: Για την αυριανή εγκατάσταση της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά ;
Από αύριο ενεργοποιείται η συμφωνία και η COSCO μπαίνει στο λιμάνι του Πειραιά. Αυτό για εμάς είναι μια πάρα πολύ αρνητική και δυσμενής εξέλιξη. Ο διάλογος με την COSCΟ εγκατεστημένη στο λιμάνι του Πειραιά και με τη συμφωνία να έχει ενεργοποιηθεί, κινδυνεύει να αποτελέσει φύλο συκής για τη διαμόρφωση ανεπίστρεπτων τετελεσμένων γεγονότων. Δεν πρέπει να ριχτεί στάχτη στα μάτια των εργαζομένων. Αυτή την ώρα οι διαδικασίες του διαλόγου μπορεί να είναι επωφελείς μόνο για την COSCO, γιατί η COSCO είναι αυτή η οποία τελικά πρέπει να εκφράσει τη συναίνεσή της για οποιεσδήποτε, έστω και περιορισμένες ή επουσιώδεις αλλαγές στη σύμβαση. Δηλαδή μονά ζυγά είναι με τα κινέζικα συμφέροντα, τα συμφέροντα της COSCO
Ο Θοδωρής Δρίτσας τόνισε τα εξής:
«Αύριο το μεσημέρι, σε Συνέντευξη Τύπου που έχουμε προαναγγείλει, με την παρουσία και του Προέδρου της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα, θα εκθέσουμε αναλυτικά και εμπεριστατωμένα τις θέσεις και τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ.
Η συνάντηση με την κα Υπουργό ήταν χρήσιμη. Δεν μπορώ όμως να πω ότι φύγαμε ευχαριστημένοι. Και χρήσιμη ήταν γιατί επιβεβαιώσαμε την άποψή μας ότι για να αντιμετωπιστούν και να ανατραπούν τα αρνητικά της Σύμβασης παραχώρησης του λιμανιού του Πειραιά στην COSCO απαιτείται μια συνολική κυβερνητική βούληση η οποία αμφιβάλλουμε αν υπάρχει. Από αυτή την άποψη, είναι πολύ αναγκαίο να τεθούν τόσο από την πλευρά της κυβέρνησης, όσο και από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (συνδικάτα, κόμματα κλπ) πολύ ξεκάθαρα τα πράγματα.
Αν εγκατασταθεί αύριο η COSCO δημιουργεί τετελεσμένα. Η όποια επαναδιαπραγμάτευση, έστω και κάποιων όρων, πρέπει να είναι δεσμευτική. Εμείς ζητάμε ακύρωση της Σύμβασης. Ζητάμε δημόσιο λιμάνι. Όποιος, όμως, ζητά στοιχειωδώς να ανταποκριθεί στην υποχρέωσή του να διαφυλάξει τη νομιμότητα, το δημόσιο συμφέρον, τους εργαζόμενους, το Πειραϊκό εμπόριο, το περιβάλλον, όλα αυτά τα αγαθά που αφορούν όλους μας, πρέπει να ανοίξει τα χαρτιά του.
Όλοι οι προβληματισμοί για τις βελτιώσεις ή τις αλλαγές στη Σύμβαση απαιτούν δημόσια δέσμευση όλων. Και της COSCO συμπεριλαμβανομένης. Από αυτή την άποψη, δεν καλούμε την κα Κατσέλη, καλούμε την κυβέρνηση, καλούμε τον Πρωθυπουργό να αναλάβει δράση. Αν χρειάζεται και σε γενικευμένο διπλωματικό πεδίο και σε αυτό. Το θέμα δεν αφορά μόνο κάποιους εργαζόμενους στον Πειραιά και στο λιμάνι, αφορά όλη την Ελλάδα».
Ερ: Σχετικά με την τις αθέμιτες φοροελαφρύνσεις σε σύμβαση παραχώρησης της προβλήτας ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του λιμένα Πειραιά και την απάντηση που αναμένεται να στείλει μέχρι τις 14 Νοεμβρίου η κυβέρνηση στην Ε.Ε. ;
Είναι μια πολύ σημαντική παράμετρος. Δεν θίγει όμως τον πυρήνα της Σύμβασης. Θίγει κάποια πρόσθετα προνόμια που απέκτησε η COSCO από το Νόμο που επικύρωσε τη Σύμβαση, τα οποία καταργούν τις στοιχειώδεις αρχές της Ανταγωνιστικότητας και της ισοτιμίας των επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένου και του ΟΛΠ. Είναι ένα ακόμα ζήτημα στο οποίο καλείται η κυβέρνηση να έχει καθαρή στάση. Οι αποφάσεις των υπηρεσιών και των οργάνων της Ε.Ε. θα καθοριστούν σε μεγάλο βαθμό από τις απαντήσεις που θα δώσει η κυβέρνηση.
To Γραφείο Τύπου