02/02/2005
ΟΧΙ στο εκβιαστικό δίλημμα "ή ιδιωτικοποίηση ή κλείσιμο της Ο.Α."
Σχόλιο του Γραφείου Τύπου του ΣΥΝ για το θέμα επιβολής προστίμου στην Ολυμπιακή
Σχολιάζοντας το θέμα της επιβολής προστίμου στην Ολυμπιακή, το Γραφείο Τύπου του ΣΥΝ τονίζει:
Η εισήγηση για επιβολή προστίμου στην Ολυμπιακή Αεροπορία
ενισχύει τα εκβιαστικά διλήμματα για την προοπτική της Ο.Α. Διλήμματα που
πιστά υπηρέτησε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ προχωρώντας στη νεοφιλελεύθερη αντίληψη
περί ιδιωτικής Ο.Α. και κλιμακώνει η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ με το δίλημμα
«ή ιδιωτικοποίηση ή κλείσιμο».
Η κυβέρνηση της ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ μέσα από το πρόσχημα της
ευπείθειας στα κοινοτικά θέσφατα επείγονται να προωθήσουν όπως όπως το
ξεπούλημα της Ο.Α. και με κρατική επιδότηση και γι αυτό ο Υπουργός Μεταφορών
στις Βρυξέλλες χθες, δεν μίλησε για άνιση μεταχείριση της Ο.Α. έναντι άλλων
Ευρωπαϊκών εταιρειών αλλά προσπάθησε να συγκαλύψει το ζήτημα μέσα απ τη
διαβεβαίωση ότι η Ο.Α. θα ιδιωτικοποιηθεί στο επόμενο τρίμηνο.
Εμείς θεωρούμε ότι ζήτημα εκβιαστικών διλημμάτων δεν
τίθεται. Αντίθετα πρέπει να ανοίξει ένας πλατύς δημοκρατικός διάλογος για το
παρόν και το μέλλον του Δημόσιου Εθνικού Αερομεταφορέα με τις εξής παραδοχές
σαν αφετηρία:
- Η Ελλάδα δεν έχει την πολυτέλεια να μην ασκεί εθνική
κοινωνική περιφερειακή πολιτική αερομεταφορών με ασφάλεια και συνέπεια.
- Οι εργαζόμενοι στην Ο.Α. έχουν καταβάλει σε προηγούμενα
αποτυχημένα σχέδια εξυγίανσης βαρύ κόστος αναφορικά με το επίπεδο των
αποδοχών τους και τις συνθήκες εργασίας τους.
- Οι συμβασιούχοι της Ο.Α. δεν μπορεί να παραμένουν
όμηροι φτηνής εργασίας ελκυστικής για την ιδιωτικοποίηση της Ο.Α. αλλά θα
πρέπει να μονιμοποιηθούν με πλήρη δικαιώματα.
- Η Ε.Ε. οφείλει να δει αυτοκριτικά και να αναθεωρήσει
την πολιτική των «ελεύθερων ουρανών» που μόνο απολύσεις εργαζομένων και
προβληματικές εταιρείες δημιούργησε και κατατείνει στη συγκρότηση ενός
μονοπωλιακού αεροπορικού περιβάλλοντος με επίπτωση τόσο στην ασφάλεια των
πτήσεων όσο και στο κόστος μετακίνησης των επιβατών.
- Η κυβέρνηση, αντιτιθέμενη στα μεροληπτική και άδικη για
την Ο.Α. μεταχείριση από τα κοινοτικά όργανα, να χρησιμοποιήσει την ίδια
την παραδοχή της προηγούμενης επιτρόπου Μεταφορών Λογιόλα ντε Παλάθιο που
μιλά ρητά για τεράστιο χρέος του κράτους προς την Ο.Α. και όχι το
αντίθετο.
To Γραφείο Τύπου