Μεγάλη ανησυχία επικρατεί σε ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα γενικότερα και στην Αχαΐα ειδικότερα για την προοπτική του μεγαλόπνοου έργου της νέας σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων (ΣΓΥΤ) από το Κιάτο μέχρι και το νέο λιμάνι της Πάτρας.
Στο τμήμα Κιάτο- Ροδοδάφνης, προϋπολογισμού 870 εκατ., έχει εκτελεστεί το 52% του έργου ή το 67% των επιλέξιμων δαπανών. Για το τμήμα Ροδοδάφνη- πάτρα, κόστους 725 εκατ. φαίνεται ότι υπάρχουν οι περισσότερες επιφυλάξεις. Επιπλέον έχουν διαπιστωθεί 53 θέσεις εμπλοκής της ΣΓΥΤ με την Ολυμπία Οδό, δίχως ακόμα να έχει αντιμετωπιστεί η διαχείρισή τους.
Επειδή το ζωτικό αυτό έργο τόσο για την ανάπτυξη ολόκληρου του Δυτικού άξονα όσο και για την προστασία του περιβάλλοντος φαίνεται ότι δεν θα έχει ολοκληρωθεί ούτε το 2013,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Σε ποια ακριβώς φάση κατασκευής βρίσκονται τα τμήματα Κιάτου- Ροδοδάφνης και Ροδοδάφνης- Πάτρας και ποια τα τελικά χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσής του και που οφείλονται οι καθυστερήσεις;
2. Σε ποια φάση βρίσκεται η αντιμετώπιση των 53 θέσεων εμπλοκής και ποια μέθοδο θα επιλέξετε για την αντιμετώπισή τους;
Ο ερωτών βουλευτής
Νίκος Τσούκαλης