Τα τροχαία ατυχήματα, όπως εκτιμάται διεθνώς αποτελούν την τρίτη αιτία θανάτου, μετά τις καρδιοπάθειες και τον καρκίνο. Χαρακτηριστικά, στην Ε.Ε. σε 1,3 εκατομμύρια τροχαία ατυχήματα που συμβαίνουν το χρόνο διαπιστώνονται 43.000 θάνατοι και 1,7 εκατομμύρια τραυματισμοί.
Η χώρα μας, δυστυχώς, καταλαμβάνει την πρώτη θέση στην Ε.Ε. στα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, με 2.000 νεκρούς, 4.000 βαριά τραυματίες και 30.000 ελαφριά.
Κάθε χρόνο τα τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας αυξάνονται και όπως συνήθως γίνεται, πρέπει να φτάσουμε στο απροχώρητο, το οποίο μάλιστα έχουμε ξεπεράσει, για να σκύψουμε στην επίλυση του τόσο σοβαρού θέματος.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι κατά τακτά χρονικά διαστήματα οι απώλειες σε ανθρώπινα θύματα και τραυματίες παραπέμπουν σε εμπόλεμες καταστάσεις.
Συμπερασματικά: Η οδική ασφάλεια έχει εξελιχθεί σε «Εθνικό πρόβλημα». Πολλά πράγματα έχουν συζητηθεί ευρέως στο παρελθόν από την επιστημονική κοινότητα, τους αρμόδιους φορείς καθώς και από την Διακομματική επιτροπή της Βουλής, η οποία πριν 10 περίπου χρόνια είχε συντάξει και σχετικό πόρισμα για την αντιμετώπιση των τροχαίων ατυχημάτων.
Εκείνο λοιπόν που χρειάζεται άμεσα είναι να ληφθούν συγκεκριμένες πρωτοβουλίες εκ μέρους της πολιτείας, έτσι ώστε η υπόθεση της οδικής ασφάλειας να αποτελέσει μέρος μιας συντονισμένης εκστρατείας που να οδηγεί στην αντιστροφή όλων εκείνων των παραγόντων και των αιτιών που προκαλούν τα τροχαία ατυχήματα.
Με βάσει τα παραπάνω ερωτάται ο Υπουργός:
1. Προτίθεστε να ενεργοποιήσετε το πόρισμα της διακομματικής επιτροπής της Βουλής για τα τροχαία ατυχήματα;
2. Γιατί δεν δημιουργείται στο Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Γενική Δ/νση οδικής ασφάλειας που θα αναλάβει όλες τις διάσπαρτες αρμοδιότητες που σήμερα είναι κατανεμημένες σε συναρμόδια Υπουργεία;
3. Γιατί δεν καθιερώνεται άμεσα το μάθημα της οδικής ασφάλειας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση;
4. Γιατί δεν λειτουργούν τα πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής που έχουν κατασκευασθεί εδώ και χρόνια στους δήμους και τις νομαρχίες;
5. Γιατί δεν αναβαθμίζεται το σύστημα χορήγησης αδειών οδήγησης;
6. Γιατί δεν εξαλείφονται άμεσα και με ταχείες διαδικασίες τα επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου στη χώρα μας;
Ο ερωτών Βουλευτής
Λαφαζάνης Παναγιώτης