Τις μεγάλες καθυστερήσεις που δημιουργούνται στα δρομολόγια του τραμ καθώς διέρχεται από διασταυρώσεις έχουμε εντοπίσει όλοι ως επιβάτες, ως πεζοί αλλά και ως οδηγοί ΙΧ. Στις διασταυρώσεις το τραμ δεν έχει προτεραιότητα και πρέπει να «περιμένει» το φανάρι. Το έργο, που κατασκευάστηκε με πόρους του Γ ΚΠΣ και ολοκληρώθηκε το 2004, προέβλεπε τη λειτουργία ειδικού συστήματος αυτόματης προτεραιότητας στις διασταυρώσεις, μέσω ασύρματης επικοινωνίας με τα φανάρια της τροχαίας. Ενώ έχει εγκατασταθεί τέτοιο σύστημα, γνωστό ως «πράσινο κύμα», δεν έχει λειτουργήσει ποτέ ως σήμερα.
Επίσης, πολλές από τις διασταυρώσεις της γραμμής του τραμ με το οδικό δίκτυο, ειδικά στο πλέον κρίσιμο κομμάτι της διαδρομής (Νέος Κόσμος, Νέα Σμύρνη, Παλαιό Φάληρο), πολύ συχνά κλείνουν από ΙΧ επειδή δεν εποπτεύονται από την τροχαία, με αποτέλεσμα να προστίθενται νέες καθυστερήσεις.
Τέλος, κρίσιμης σημασίας θέμα για την πλήρη και ομαλή λειτουργία του υπάρχοντος δικτύου τραμ είναι και η επέκταση της γραμμής από το ΣΕΦ έως το λιμάνι του Πειραιά (τμήμα του αρχικού σχεδιασμού που δεν πρόλαβε να ολοκληρωθεί πριν από τους Ολυμπιακούς του 2004).
Επειδή τα μέσα σταθερής τροχιάς είναι ένας τρόπος μεταφοράς που συμβάλει στην μείωση των εκπομπών ο χρόνος διαδρομής θα έπρεπε να είναι εξασφαλισμένος ώστε να θεωρείται και αξιόπιστος.
Ερωτώνται τα αρμόδια Υπουργεία:
-Γιατί δεν έχει μπει σε λειτουργία το «πράσινο κύμα»; Προβλέπονται κυρώσεις από την ΕΕ για τη μη λειτουργία του εν λόγω συστήματος, καθώς το όλον έργο έγινε με τη συγχρηματοδότησή της;
-Ποιος είναι ο σχεδιασμός για την επέκταση της γραμμής έως το λιμάνι του Πειραιά και αν προγραμματίζονται νέες επεκτάσεις σε άλλες περιοχές του λεκανοπεδίου.
Ο ερωτών βουλευτής
Δημήτρης Παπαδημούλης