Με το δυσβάστακτο ποσό των 5,5 εκατ. ? από συνολικά 10 εκατ., που έλαβε ως δάνειο με επαχθείς όρους, προγραμματίζει ο Δήμος της Πάτρας να συντηρήσει οδούς της πόλης που αδιαμφισβήτητα ανήκουν στο εθνικό (πρωτογενές) οδικό δίκτυο, δηλαδή αποκλειστικής αρμοδιότητας της ΔΕΣΕ! Με την ανοχή και την αιδήμονα σιωπή της δημοτικής αρχής οδοί όπως η Ηρ. Πολυτεχνείου, Όθωνος – Αμαλίας, Αγ. Ανδρέου, Κανελλοπούλου, Ακρωτηρίου αποχαρακτηρίστηκαν από εθνικές σε δημοτικές, ( υπʼ αριθ. 8846/26-10-2007 απόφαση του Γ.Γ. Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας), με αποτέλεσμα η συντήρησή τους να επιβαρύνει άδικα, αντισυνταγματικά και δυσβάστακτα του πολίτες της Πάτρας.
Οι πιο πάνω οδοί στις οποίες κινούνται ετησίως 160.000 βαρέα οχήματα με προορισμό το Λιμάνι της Πάτρας και χιλιάδες άλλα, ανέκαθεν αποτελούσαν τμήματα του εθνικού ή πρωτεύοντος οδικού δικτύου της χώρας, ως μοναδικές οδοί προσέγγισης του διεθνούς σημασίας λιμανιού της Πάτρας αλλά και τμημάτων της Εθνικής Οδού Πατρών Αθηνών. Το αίσθημα αδικίας επιτείνεται όταν κεντρικοί οδοί της Αθήνας όπως οι Λεωφ. Αμαλίας, Βασ. Σοφίας και Βουλιαγμένης, η 3ης Σεπτεμβρίου, κ.λ.π. ανήκουν στο εθνικό δίκτυο και οι δαπάνες συντήρησής τους βαρύνουν το ΠΔΕ.
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο κ. Υπουργός
- Πως αξιολογείτε την ενέργεια του προηγούμενου Γραμματέα της ΠΔΕ να χαρακτηρίσει τις πιο πάνω οδούς της Πάτρας ως δημοτικές και εκδηλώθηκαν αντιδράσεις ή διαφωνίες εκ μέρους της δημοτικής αρχής της πόλης.
- Προτίθεστε να αποκαταστήσετε άμεσα την πιο πάνω προφανή αδικία με την έκδοση νέας απόφασης του σημερινού Γ.Γ. της Περιφέρειας ούτως ώστε να διατεθεί το ποσό των 5,5 εκατ. ευρώ στις υποβαθμισμένες συνοικίες της πόλης αντί της συντήρησης εθνικού ουσιαστικά δικτύου;
Ο ερωτών βουλευτής
Νίκος Τσούκαλης