Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
10/03/2010

Πιστοποιητικό υγείας οδηγών, εργαζομένων στα ΚΤΕΛ

Ερώτηση Η.Διώτη, Δ.Παπαδημούλη προς τους Υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων - Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης

Σε μια διάταξη του Προεδρικού Διατάγματος (Π.Δ.) 246/2006, στο οποίο ορίζονται μεταξύ άλλων, τα προσόντα πρόσληψης του προσωπικού των ΚΤΕΛ, αστικών και υπεραστικών, «πάτησε» προ μηνός η διοίκηση του Αστικού ΚΤΕΛ Λάρισας Α.Ε., και κάνοντας χρήση της, απέλυσε δύο οδηγούς λεωφορείων, οι οποίοι προσέφεραν τις υπηρεσίες τους από το 2001.

Συγκεκριμένα, στην παρ. 2β του άρθρου 5, του ΠΔ 246/2006, ορίζεται ότι για το προσωπικό κίνησης, οι υποψήφιοι προς πρόσληψη θα πρέπει «να πληρούν τις προϋποθέσεις υγείας για την θέση που προορίζονται, προσκομίζοντας κατά την πρόσληψή τους το κατά περίπτωση αναγκαίο ιατρικό πιστοποιητικό, το οποίο θα πρέπει να έχει εκδοθεί προ έξι (6) μηνών το μέγιστο. Η σχετική καταλληλότητα πιστοποιείται από ιατρούς του ΙΚΑ ή από ιατρούς που έχουν συμβληθεί με τις υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Ν.Α. σύμφωνα με τα ισχύοντα κατά περίπτωση». Η εν λόγω διάταξη, έχει εφαρμογή και μετά τη μετατροπή των ΚΤΕΛ σε Α.Ε.

Οι δύο οδηγοί απολύθηκαν ακριβώς επειδή δεν είχαν το εν λόγω πιστοποιητικό, αν και όταν προσλήφθηκαν, το 2001, καμία σχετική διάταξη δεν το προέβλεπε. Όταν απευθύνθηκαν στη Δ/νση Μεταφορών της οικίας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, το μόνο έγγραφο που τους επιδόθηκε, ήταν η λίστα συμβεβλημένων ιατρών, για την εξέταση υποψηφίων οδηγών, όλων των κατηγοριών.

Σημειώνεται ότι οι οδηγοί λεωφορείων υποβάλλονται ανά 5ετία σε ιατρική εξέταση, δια νόμου, προκειμένου να τους χορηγηθεί η άδεια ικανότητας οδήγησης, και οι δύο οδηγοί κατείχαν, όταν απολύθηκαν, τη σχετική άδεια. Για το εν λόγω πιστοποιητικό όμως που ζήτησε η διοίκηση του Αστικού ΚΤΕΛ Λάρισας, φάνηκε ότι οι Νομαρχίες δεν είναι ενήμερες και ουδείς ιατρός συμβεβλημένος για το σκοπό αυτό. Επιπλέον, έως σήμερα, ουδείς εργαζόμενος στο προσωπικό κίνησης των ΚΤΕΛ έχει προσκομίσει τέτοιο πιστοποιητικό, καθώς κανένα ΚΤΕΛ δεν έχει ζητήσει το εν λόγω έγγραφο.

Άρα επί της ουσίας, η εν λόγω διάταξη του Π.Δ. 246/2006 που παραμένει «στα χαρτιά», στάθηκε η αιτία της απόλυσης, τη στιγμή που οι απολυθέντες εξάντλησαν κάθε τρόπο κι έννομο μέσο, προκειμένου να αποκτήσουν το ιατρικό πιστοποιητικό που θα τους επέτρεπε την εργασία.

Επειδή, όμως, διοικήσεις ορισμένων ΚΤΕΛ, μεταξύ αυτών και του Αστικού ΚΤΕΛ Λάρισας, κάνουν χρήση της διάταξης 2β. και επικαλούνται ακυρότητα της σύμβασης των οδηγών, απολύοντάς τους μόλις διεκδικήσουν κάποιο δικαίωμά τους, ανοίγοντας τον ασκό του Αιόλου για ελεύθερες, κατά το δοκούν, απολύσεις.

Ερωτάται ο κ. υπουργός:

•    Γιατί έως σήμερα το υπουργείο δε συνεργάστηκε με τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις για να καλύψουν αυτό το κενό συμβάσεων με ιατρούς που θα εκδίδουν το απαραίτητο πιστοποιητικό;

•    Θα μπορούσε με σχετική τροποποίηση της επίμαχης διάταξης, η αρμοδιότητα να περάσει στα ίδια τα ΚΤΕΛ, ώστε οι ανήκοντες στο προσωπικό κίνησης, να εξετάζονται από ιατρούς συμβεβλημένους με τα ΚΤΕΛ;

•    Το υπουργείο έχει ελέγξει εάν εφαρμόστηκαν οι διατάξεις τις εργατικής νομοθεσίας; Τι προτίθεται να πράξει προκειμένου να προστατευτούν οι εργαζόμενοι από την εργοδοτική αυθαιρεσία;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Ηρώ Διώτη

Δημήτρης Παπαδημούλης