Skip to main content.
Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς
16/04/2010

Απαντήσεις Μαγκριωτη-Ντολιου-Σαχινιδη στην Η. Διώτη το Μαϊο οι διαγωνισμοί για τη συντήρηση του οδικού δικτύου - «“Μπαλάκι” η αποζημίωση των καταστηματαρχών, λόγω Τεμπών»

Μέχρι τις αρχές Μαΐου θα διενεργηθούν ανοικτοί διαγωνισμοί προϋπολογισμού 4.300.000 ευρώ, «που θα καλύψουν πλήρως τις ανάγκες συντήρησης του προαναφερομένου οδικού εναλλακτικού δικτύου». Αυτή είναι η απάντηση του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (ΥΠΟΜΕΔΙ) Γιάννη Μαγκριώτη, στην ερώτηση που είχε καταθέσει η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ηρώ Διώτη, σχετικά με τη «συντήρηση κι αποκατάσταση κονιορτοποιημένου οδικού δικτύου, λόγω Τεμπών», προς το υπουργείο, καθώς και τα υπουργεία Οικονομικών και Εσωτερικών. Ο υφυπουργός αναφέρεται στις πιστώσεις ύψους 5,5 εκατ. ευρώ που διατέθηκαν στην Περιφέρεια Θεσσαλίας για τη συντήρηση του εναλλακτικού οδικού δικτύου, λόγω του κλεισίματος των Τεμπών, σημειώνοντας ότι έχει ενημέρωση από την Π.Θ. ότι εκτελούνται εργασίες «αποχιονισμού και συντήρησης των δρόμων: Έξοδος ΠΑΘΕ – Γυρτώνη – Τύρναβος –Ελασσόνα – Άγιος Δημήτριος – Κατερίνη. Έξοδος ΠΑΘΕ – Γυρτώνη – Τύρναβος – Ελασσόνα – Κοζάνη – Είσοδος Εγνατία. Λάρισα – Τρίκαλα – Καλαμπάκα – Παναγιά – Είσοδος Εγνατία”», προϋπολογισμού 1.200.000 ευρώ, με αυτεπιστασία. Για τις αποζημιώσεις των πληγέντων επαγγελματιών, ο υφυπουργός υποδεικνύει ως αρμόδιο να απαντήσει το υπουργείο Οικονομικών. Το δε υπουργείο Εσωτερικών (Γ. Ντόλιος), καθώς και το υπουργείο Οικονομικών (Φ. Σαχινίδης) υποδεικνύουν ως αρμόδιο να απαντήσει το ΥΠΟΜΕΔΙ.

Σχολιάζοντας τις απαντήσεις των τριών υπουργείων, η βουλευτής σημείωσε, μεταξύ άλλων: «Το πρίσμα των νέων εξελίξεων, ότι δηλαδή το υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ γρηγορεί για να ανοίξουν τα Τέμπη από 23 έως 25 Απριλίου, -«σε κάθε περίπτωση πρέπει να μας δώσουν μια λωρίδα το Σάββατο και την Κυριακή» ήταν τα ακριβή λόγια του κ. Μαγκριώτη-, για να περάσουν οι φίλαθλοι του Άρη, προκειμένου να παρακολουθήσουν τον τελικό με τον Παναθηναϊκό, μόνο λύπη και οργή μπορεί να φέρει στους καταστηματάρχες. Τόσο καιρό, δεν μπόρεσαν να βρουν μια λύση πρόσφορη για τους ανθρώπους που έχασαν τόσα χρήματα, που απομονώθηκαν στις περιοχές τους, όμως για την μικροπολιτική εξυπηρέτηση της περιφέρειας εκλογής του υφυπουργού (Αʼ Θεσσαλονίκης), δια μαγείας το πρόβλημα βρίσκει λύση! Σε ότι αφορά, δε, στις αποζημιώσεις, το μόνο που μπορεί να πει κανείς είναι ότι οι αρμόδιοι υφυπουργοί θα έπρεπε να ντρέπονται, να κάνουν την ευθύνη αποζημίωσης μπαλάκι μεταξύ τους. Οι άνθρωποι καταστράφηκαν οικονομικά και θα υποστούν κι άλλη ζημιά, μέχρι το οριστικό άνοιγμα των Τεμπών. Μπορεί τα δημοσιονομικά του κράτους να πάνε από το κακό στο χειρότερο εξαιτίας των διαχρονικών πολιτικών επιλογών των κυβερνήσεων, αλλά επιτέλους κάποιος θα πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες».

Ακολουθεί, προς δική σας διευκόλυνση, το κείμενο της ερώτησης που είχε κατατεθεί στις 18 Μαρτίου, στη Βουλή.

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους Υπουργούς:

-Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

-Εσωτερικών, Αποκέντρωσης

και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης

-Οικονομικών

18/03/2010

ΘΕΜΑ: Συντήρηση κι αποκατάσταση κονιορτοποιημένου οδικού δικτύου, λόγω Τεμπών

Τρεις ολόκληροι μήνες πέρασαν από το κλείσιμο των Τεμπών και οι νομοί Λάρισας και Πιερίας, ομού μετά των πολιτών τους, βρίσκονται σε μια κατάσταση ομηρίας, με τους εναλλακτικούς δρόμους να έχουν κονιορτοποιηθεί, καθώς ουδέποτε είχαν σχεδιαστεί να σηκώσουν τόσο μεγάλο όγκο κίνησης και ειδικότερα την κίνηση βαρέων οχημάτων.

Τρεις μήνες μετά, οι τοπικές αρχές αλλά και οι επιχειρηματίες, το μόνο που βλέπουν είναι να αλληλομετατίθενται οι ευθύνες από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στην Περιφέρεια Θεσσαλίας και στην Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου κι αντιστρόφως, ενώ οι εορτές του Πάσχα πλησιάζουν και η κοιλάδα παραμένει κλειστή.

Στην τελευταία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στη Νομαρχία Λάρισας, με τη συμμετοχή όλων των δημάρχων που οι δήμοι τους πλήττονται λόγω της σημερινής κατάστασης αλλά και του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Λάρισας, έγινε γνωστό ότι στην Περιφέρεια Θεσσαλίας δόθηκε έκτακτο κονδύλι από το Υπ. Υποδομών, ύψους 5,5 εκατ. ευρώ, για τις παρεμβάσεις αποκατάστασης των εναλλακτικών διαδρομών, εκ των οποίων όμως έως σήμερα, η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Λάρισας δεν έχει πάρει σεντ, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν έτοιμοι φάκελοι από τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Ν.Α. Λάρισας, για τα απαιτούμενα έργα. Κοινή διαπίστωση δε, ήταν ότι με το άνοιγμα των Τεμπών, όλες οι διαβεβαιώσεις για συντήρηση και αποκατάσταση του δευτερεύοντος οδικού δικτύου (νομαρχιακοί και επαρχιακοί δρόμοι) που χρησιμοποιήθηκε για την εκτροπή της κίνησης από και προς Β. Ελλάδα, θα παραμείνουν υποσχέσεις.

Σε απάντησή της, η Γ.Γ. Περιφέρειας Θεσσαλίας υποστήριξε ότι τα 5,5 εκατ. ευρώ, «με βάση την απόφαση του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (7889/ 29.12.09), αυτά διατίθενται για: “Την εκτέλεση εργασιών αποχιονισμού και συντήρησης των δρόμων: Έξοδος ΠΑΘΕ – Γυρτώνη – Τύρναβος –Ελασσόνα – Άγιος Δημήτριος – Κατερίνη. Έξοδος ΠΑΘΕ – Γυρτώνη – Τύρναβος – Ελασσόνα – Κοζάνη – Είσοδος Εγνατία. Λάρισα – Τρίκαλα – Καλαμπάκα – Παναγιά – Είσοδος Εγνατία”».

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι ακόμη κανείς δεν έχει δεσμευθεί ότι οι επιχειρηματίες της περιοχής, που επλήγησαν ανεπανόρθωτα από το κλείσιμο των Τεμπών, θα αποζημιωθούν για τη ζημιά που υπέστησαν.

Με βάση τα παραπάνω,

ερωτώνται οι κκ. Υπουργοί:

•    Έχουν ή δεν έχουν δοθεί χρήματα στην Περιφέρεια Θεσσαλίας για τη συντήρηση και αποκατάσταση του δευτερεύοντος οδικού δικτύου, που χρησιμοποιήθηκε για την εκτροπή της κίνησης από και προς Β. Ελλάδα; Εάν ναι, ποιο είναι το ύψος του ποσού και πώς θα αποφασιστεί η κατανομή του;

•    Πώς έχει διαμορφωθεί το χρονοδιάγραμμα αποκατάστασης της κοιλάδας των Τεμπών και παράδοσής της εκ νέου στην κυκλοφορία;

•    Σε τι ενέργειες θα προβούν για την αποζημίωση των επαγγελματιών;

Η ερωτώσα βουλευτής

Ηρώ Διώτη